Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:30 03 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cadoul otrăvit de minţi perverse

ro

02 Jul, 2013 00:00 1739 Marime text
Evaluarea naţională 2013 nu are legătură cu vreo răzbunare a „funeriadei”, cu vreo sarcină de partid, cu vreun calcul politic. E drept, prima impresie este cea a unei mascarade comandate de politicieni care, pentru a-şi masca impotenţa, au cerut subiecte uşoare, care jignesc actuala generaţie de elevi. Evaluarea naţională 2013 este, înainte de toate, dovada unei nesimţiri crase. A unei inversări valorice. Dovada dorinţei de îndobitocire colectivă. Cum altfel putem privi acest examen dacă nu ca pe o tentativă de a ne prosti în masă copiii? Cum putem măsura valoarea, performanţa, atâta timp cât nivelul de dificultate al subiectelor este dus până la „sub-mediocritate”? De ce mai pregătim zeci de mii de elevi pentru ca, în final, aceştia să treacă precum gâsca prin apă printr-unul dintre examenele esenţiale?
Evaluarea din colecţia de vară 2013 este mai ales expresia fidelă a perversităţii. Pregătim subiecte uşoare, cu mult sub cele rezolvate de elevi la simulări, pentru a-i cadorisi cu note peste reala lor pregătire. Practic, îi seducem. În minţim în cel mai ordinar mod cu putinţă. Le confiscăm într-un fel dreptul la o pregătire temeinică pe viitor.
Fiindcă vor trăi, nu-i aşa?!?, cu senzaţia că dacă au luat nota zece, ei chiar sunt de nota zece. Amară iluzie şi, de fapt, amară umilinţă. Căci elevii ăştia sunt cei care mâine, poimâine, nu vor avea habar de noţiuni elementare. Copiii ăştia nu vor fi în stare să facă niscaiva conexiuni, să rezolve probleme de o dificultate peste medie, să vorbească şi să scrie corect româneşte. O fi, probabil, o voluptate a seducţiei care, pentru moment, întunecă minţile. Pe termen lung, însă, evaluarea de anul acesta va fi chintesenţa eşecului.
În altă ordine de idei, cum anume vor fi repartizaţi aceşti elevi în licee? Pe ce criterii, în funcţie de ce considerente se va face departajarea? Cum va fi măsurat nivelul lor real de cunoştinţe? Cel mai probabil, profesorii din licee se vor confrunta, din toamna acestui an, cu situaţii care mai de care mai paradoxale. Pentru că distanţa dintre notele elevilor şi cunoştinţele dobândite îşi va spune, fără îndoială, cuvântul. Lacunele vor ieşi la iveală, iar mediocritatea se va „dezbrăca” de rezultatul „supercalifragilistic” împuşcat la marea evaluare. Singura „vină” a acestor copii este aceea de a fi primit cadoul otrăvit. Îl vor plăti, cu prisosinţă, de-a lungul anilor. N-am niciun dubiu.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • elev de BAC 08 Jul, 2013 09:12 "cu senzaţia că dacă au luat nota zece, ei chiar sunt de nota zece. Amară iluzie şi, de fapt, amară umilinţă. Căci elevii ăştia sunt cei care mâine, poimâine, nu vor avea habar de noţiuni elementare. Copiii ăştia nu vor fi în stare să facă niscaiva conexiuni, să rezolve probleme de o dificultate peste medie, să vorbească şi să scrie corect româneşte" - acestea sunt aberatii de persoana frustrata. Daca au luat 10 a inseamna ca VOR FI CAPABILI SA FACA ACELE CONEXIUNI si ca VOR AVEA NOTIUNILE ELEMENTARE si chiar nu li se vor taia sansele catre o specializare la care acesti copii viseaza sau pentru care se simnt atrasi.