Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:35 30 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Actele la control! Operatorii de pompe funebre din Constanța trebuie să primească avizul Consiliului Local Municipal pentru prestarea serviciilor funerare(DOCUMENTE)

ro

28 Oct, 2022 14:42 2936 Marime text
 
 

 
Pe ordinea suplimentară de zi a ședinței de Consiliu Local Municipal din 31 octombrie a.c. se află și patru proiecte de hotărâre privind emiterea avizului din partea Consiliului Local pentru prestarea serviciilor funerare de către societățile care dețin case mortuare în municipiul Constanța.
 
Potrivit viceprimarului Ionuț Rusu, până în acest moment doar patru dintre societățile care prestează astfel de servicii de pompe funebre au depus dosarele complete în vederea emiterii avizului Consiliului Local Municipal.
 
Este vorba despre casele mortuare care aparțin companiilor Clares SRL, Casa Albastră Servicii Funerare SRL, Progress Consulting SRL și Casa Luminii Bălașa SRL.
 
Pot presta servicii funerare operatorii care îndeplinesc cumulatatv criteriile stipulate în art. 25, art. 26, art. 27 și art. 40 din Legea 102/2014 - privind cimitirele, crematoriile umane și servicille funerare și art. 7, art. 8, art. 9, art. 41, art. 42 din H.G. nr.741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, precum criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare nivelul fondului de garantare.
 
În vederea obținerii avizului consiliului local al unității administrativ-teritoriale în care își desfășoară activitatea, operatorul întocmește un dosar prin care dovedește îndeplinirea următoarelor condiții:  are capacitatea financiară și profesională necesară; nu are datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetul local; dispune de spațiul corespunzator pentru desfășurarea obiectului de activitate în condiții decente; personalul angajat cu atribuții în prestarea de servicii funerare, pregătirea cadavrului și efectuarea de îngrijiri mortuare are competențele specifice necesare, conform prezentelor norme.
 
Se exceptează de la cerința de competență specifică persoanele care lucrează în contabilitate, agent de marketing, șoferi, persoane care execută/decorează monumente funerare sau comercializează obiecte funerare.
 
Totodată, prestatorul de servicii funerare trebuie să aibă cel puțin 3 angajati, astfel: un tanatopractor cu diplomă de absolvire a programului de formare teoretica și practică în urma căruia a obținut drept de liberă practică, angajat cu contract de muncă, cu dreptul de a completa și semna certificatul de îmbălsamare și minimum 2 persoane angajate cu normă întreagă, cu atribuții în efectuarea transportului decedatului.
 


Prestatorul trebuie să facă și dovada deținerii spațiului corespunzător pentru desfășurarea activității, să aibă autorizație sanitară de funcționare și autorizație de funcționare emisă de Primariă municipiului Constanța; contract de prestări servicii medicale; aviz anual pentru exercitarea profesiei de medic specialitate medicină legală și dovada că nu are datorii la bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul local.
 
Avizul Consiliului local poate fi retras potrivit art. 9 alin.(2) din H.G. nr.741/2016, în cazul în care se constată nerespectarea condițiilor inițiale care au stat la baza obținerii avizului Consiliului Local al unității administrativ-teritoriale.
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii