Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
15:48 23 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Este momentul perfect pentru încărcarea organismului cu vitamina B

ro

13 Jun, 2015 00:00 1005 Marime text
Complexul de vitamine B este extrem de important pentru organismul uman, iar asimilarea se face cel mai uşor în această perioadă a anului, pentru că alimentaţia de vară permite acest lucru. Aceste vitamine se regăsesc şi în alimente specifice anotimpului friguros, însă sunt preponderente în legume.
 
Aproximativ toate vitaminele B (B1, B2, B3, B6, B8, B9, B12) se găsesc în plante şi legume precum spanacul, varza, salata verde, cartoful, roşia, mazărea, fasolea. Vitamina B1 este cunoscută pentru acţiunea ei la nivelul muşchilor, contribuind la transformarea grăsimilor în energie.
Aceasta se poate găsi atât în produse de origine animală (peşte gras, peşte semigras - păstrăv, biban, ştiucă, somn, cegă, lin, carne de porc, carne de pasăre, icre), cât şi în produse de origine vegetală.
 
Principalele plante şi legume în care se găseşte vitamina B1 sunt: varza de Bruxelles, coaja cerealelor, tărâţele de secară, ciupercile, tărâţele de porumb, spanacul, tărâţele de grâu, roşiile, tărâţele de orez, orzul şi fructele, în general.
 
Nutriţioniştii amintesc că, atunci când organismul înregistrează deficienţe de vitamina B1, apar simptome ca lipsa poftei de mâncare şi slăbirea muşchilor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii