Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:13 04 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O nouă petiţie „Constanţa nu e Mazăre” Strângerea de semnături pentru Portul Constanţa, considerată „joaca lui Mazăre”

ro

14 May, 2014 00:00 2392 Marime text
La doar câteva zile după iniţierea unei petiţii online denumite „Constanţa nu e Mazăre”, constănţenii iau din nou atitudine faţă de acţiunile administraţiei publice locale. Şi de data aceasta demersul are legătură cu intenţia administraţiei Mazăre de a prelua un pachet de 13% din acţiunile Portului Constanţa, cu titlu gratuit, de la Ministerul Transporturilor. Deosebirea constă în faptul că iniţiatorii petiţiei disponibile pe www.petitieonline.com acum atrag atenţia asupra acţiunii de strângere de semnături demarate de Primăria Constanţa la începutul acestei săptămâni. Amintim că municipalitatea a dat startul unei adevărate goane după semnături în favoarea preluării acţiunilor Portului Constanţa. Constănţenii sunt întrebaţi, în schimb, dacă vor un preţ mai scăzut al gigacaloriei.
Constănţenii care vor să semneze această petiţie, denumită „Constanţa nu e Mazăre“, o pot face şi prin intermediul site-ului nostru, până duminică, accesând link-ul www.petitieonline.com.

Iniţiatorii noii petiţii fac o trecere în revistă a „modalităţilor reglementate de legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte procedura de consultare a cetăţenilor în probleme de interes major pentru comunitatea locală“, respectiv: „informarea cetăţenilor, prin informarea din oficiu şi informarea la cerere, astfel cum sunt reglementate prin dispozitiile art. 31 din Constituţia României şi dispoziţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public; consultarea cetăţenilor, prin dezbateri publice (în modalitatea reglementată de Legea nr. 52/2003), şedinte publice (în modalitatea reglementată de Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală şi Legea nr. 141/2004, privind modificarea şi completarea Legii administraţiei publice locale) şi referendum (în modalitatea reglementată de Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfasurarea referendumului); participarea activă realizată prin iniţiativa legislativă, în modalitatea reglementată de Legea nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni şi de Legea nr. 215/2001”.
Constănţenii care au demarat această nouă petiţie susţin că modalitatea aleasă de municipalitate pentru consultarea cetăţenilor în problema Portului Constanţa „nu se încadrează în niciuna dintre formele reglementare de legislaţia din România în vigoare“. De aceea, în baza Legii 544 privind liberul acces la informaţiile de interes public, iniţiatorii petiţiei solicită punerea la dispoziţie a tuturor documentelor prin care Primăria Constanţa sau Consiliul Local Municipal Constanţa au decis derularea acestei campanii de consultare.

„O batjocură la adresa democraţiei“

Parlamentarii de Constanţa privesc cu ochi buni demersul şi consideră că acţiunea de strângere de semnături a administraţiei Mazăre este „un abuz”. În acest sens, senatorul PDL Gigi Chiru a declarat: „Orice iniţiativă împotriva abuzurilor este binevenită. Demersul extrem de important al preluării acţiunilor Portului Constanţa este batjocorit prin această strângere de semnături. Este o mizerie, o batjocură la adresa democraţiei şi a regulilor bunului simţ de care chiar şi Primăria Constanţa trebuie să dea dovadă”.
„Varianta preluării acţiunilor de municipalitate e incorectă şi păguboasă“
Deputatul Gheorghe Dragomir, liderul PNL Constanţa, consideră că „asistăm deja la o bătălie între cei care vor preluarea acţiunilor Portului şi cei care nu-şi doresc asta”. „Varianta corectă este cea în care Portul rămâne la Ministerul Transporturilor, dar Mazăre contraatacă prima petiţie prin această strângere de semnături. Varianta preluării acţiunilor de municipalitate e incorectă şi păguboasă, dar asta e joaca lui Mazăre”, a explicat parlamentarul constănţean.

„Un demers corect şi normal“

Deputatul FC Dănuţ Culeţu consideră că noua petiţie este „un demers foarte corect şi normal, nu pe picior, aşa cum se procedează cu strângerea de semnături”. „Problema gigacaloriei este strict a Primăriei, iar Portul Constanţa este o instituţie strategică de interes naţional, care trebuie să deservească întreaga economie naţională, nu doar Constanţa. Mazăre ar trebui să gândească la nivel global”, a menţionat Culeţu.

Facem menţiunea că am încercat să aflăm şi un punct de vedere al primarului Mazăre, dar acesta nu a răspuns. În cazul în care o va face, declaraţia sa va fi ulterior publicată.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii