Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
18:29 17 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

E vremea spanacului

ro

11 Jun, 2015 00:00 1033 Marime text
Clorul este foarte important pentru organismul nostru, deoarece asigură echilibrul acid-bază al sângelui şi contribuie la formarea acidului clorhidric în stomac, spun specialiștii.
 
Clorul poate fi procurat din următoarele surse naturale: coacăze, căpşuni, pătrunjel, morcovi, fragi, măceşe, banane, alune, zmeură, nuci, agrişe, varză, vinete, tomate, salată verde, spanac, andive, ridichi, cartofi, pătrunjel, napi, gulii, morcovi, leguminoase uscate, ciuperci.
De asemenea, clorul poate fi introdus în organism şi prin consumul următoarelor alimente de origine animală: pește semigras, albuş de ou, brânză de vaci, carne, ficat, rinichi, icre.
 
Fierul este cunoscut şi apreciat pentru rolul sau esenţial în producerea hemoglobinei (transportul oxigenului la celule).
Sursele naturale bogate în fier sunt spanacul, roşiile, pătrunjelul, bulionul, ciupercile, andivele, lintea, mazărea, fasolea, varza, legumele uscate, cireşele, prazul, sparanghelul.
 
Dacă fierul se află în cantităţi mai mari în organism, pot apărea probleme, deoarece acesta poate rămâne în ficat, organismul eliminându-l foarte greu. Astfel, unele persoane pot fi predispuse la riscul dezvoltării artritei. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii