Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:09 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Decizia va fi luată în câteva luni Cine vrea privatizarea RATC?

ro

18 Jun, 2013 00:00 2423 Marime text
Consiliul Local Municipal (CLM) Constanţa a aprobat, în şedinţa de ieri, mai multe proiecte de hotărâre ce privesc Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa. În funcţie de rezultatele măsurilor ce urmează a fi luate, municipalitatea va decide (sau nu), peste câteva luni, privatizarea RATC. „Dacă nu reuşim împreună să îmbunătăţim situaţia de la RATC, privatizarea! O vindem! Licitaţie internaţională”, a declarat, ieri, primarul Constanţei, Radu Mazăre.

Aleşii locali constănţeni au votat, ieri, o serie de proiecte de hotărâre ce ţin de Regia Autonomă de Transport în Comun Constanţa. Dintre acestea, menţionăm proiectul privind reducerea tarifelor de călătorie pe mijloacele de transport în comun ale RATC şi stabilirea nivelelor comisioanelor pentru vânzarea biletelor, precum şi proiectul privind aprobarea planului de administrare al RATC.

„RATC funcţionează ca o societate bolnavă”

Toate discuţiile de ieri s-au concentrat însă în jurul ideii de privatizare a regiei.  „În momentul actual, RATC funcţionează ca o societate bolnavă, din cauza conducerii şi a managementului acestei societăţi. Nu mi-am imaginat că situaţia se poate degrada aşa”, a declarat primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, admiţând că, poate, este şi vina administraţiei locale, pentru că nu a supravegheat mai atent activitatea RATC. Edilul-şef a adăugat şi că fostul director general al RATC, Dumitru Coiciu, i-ar fi dat, pentru situaţia în care a ajuns regia, explicaţii care i s-au părut hilare. „De-aia l-am şi schimbat”.
De menţionat este şi faptul că, potrivit declaraţiilor actualului director general, Ovidiu Cristian Tănase, RATC ar avea de recuperat de la Casa de Pensii 180 de miliarde de lei vechi.

Printre măsurile aprobate, ieri, de CLM Constanţa se numără reducerea, din iulie, a preţului biletului pentru o călătorie, de la 1,75 lei, la 1,5 lei. „Dacă nu reuşim în patru, cinci, şase luni, vin şi propun privatizarea cu controlul Consiliului Local asupra preţului biletului şi cu păstrarea subvenţiei”, a avertizat Mazăre. Această soluţie pare să fie agreată de consilierul local PSD Temur Ibraim,  fostul lider de sindicat al RATC, care a declarat: „Este cea mai bună soluţie”.

Controale cu jandarmi

Şeful administraţiei publice locale constănţene a anunţat şi că vor avea loc controale pe mijloacele de transport ale RATC, dar nu în sistemul de până acum, ci „de genul că autobuzele vor fi trase pe dreapta, cu jandarmi”.
Nu mai puţin important, în setul de măsuri luate pentru „resuscitarea” RATC se numără şi reducerea personalului. Conform edilului-şef, nu e vorba despre o concediere colectivă, ci despre faptul că 60 de oameni ies la pensie, iar în locul lor nu vor mai fi angajaţi alţii.
Consilierul PNL Ana Marcu a avut, la proiectul privind aprobarea planului de administrare al RATC, un amendament conform căruia în luna octombrie, în şedinţa CLM, va trebui ca RATC să-şi prezinte situaţia. „În luna octombrie putem avea o idee a ceea ce s-a întâmplat în perioada asta (n.r. după reducerea preţului biletelor)”, a precizat liberala. Amendamentul a trecut în unanimitate.
„Sunt câteva măsuri pe care le-am luat astfel încât să se însănătoşească societatea; (n.r. dacă nu) vă cumpără un neamţ, un evreu... Eu zic că în câteva luni RATC ajunge pe linia de plutire”, a conchis Mazăre, la finalul şedinţei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii