Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
07:08 19 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Valeriu Nicolae Ionescu - „Reducem înălţimea valurilor în bazinul de manevră ca navele să fie în siguranţă” Două diguri vor schimba faţa Portului Tomis

ro

14 Nov, 2013 00:00 3031 Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa proiectul „Diguri de compartimentare 1 şi 2 – Port Tomis şi organizare şantier”, în vederea luării deciziei  etapei de încadrare.

„Proiectul „Diguri de compartimentare 1 şi 2 – Port Tomis” are la bază studiul de fezabilitate realizat de IPTANA în anul 2003 - „Amenajarea complexă a portului turistic Tomis”. Din acest studiu de fezabilitate s-a ales varianta proiectării a două diguri (1 şi 2) perpendiculare pe digul de nord-sus existent şi pe cheul de pe latura de vest a portului Tomis, cu lungimea de 45 m, respectiv 55 m. În prezent se derulează procedura de obţinere a avizelor menţionate în certificatul de urbanism nr. 2957 din 16.10.2013, apoi se vor face demersuri pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie”, a explicat Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa. Valoarea estimativă pentru execuţia proiectului este de 235.000 euro. De ce a fost nevoie de aceste diguri de compartimentare?  „În configuraţia actuală nu se asigură reducerea suficientă a înălţimii valurilor în bazinul de manevră. Din acest motiv s-a impus soluţia de construire a celor două diguri de compartimentare în bazinul de manevră al Portului Tomis, astfel încât navigaţia şi staţionarea ambarcaţiunilor să aibă loc în siguranţă”, ne-a explicat directorul Valeriu Nicolae Ionescu.

Cum vor arăta digurile

Schema acestor două diguri trebuie să fie cât mai absorbantă, ea a fost calculată ca o secţiune clasică de dig, cu taluzuri din anrocamente, dimensionată să suporte valuri de 1,5 m. Digurile vor fi alcătuite dintr-un nucleu de piatră brută, aşezată pe un covor de geosintetic, protejat cu o manta din blocuri naturale de 0,5 – 1 tone/bucata spre exterior. Cota coronamentului va fi de + 2,5 m, iar a crestei carapacei va fi de + 6,5 m.

Ti-a placut articolul?

Comentarii