Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:38 21 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Curtea de Conturi - „Aeroportul Mihail Kogălniceanu nu a reglementat controlul contractelor încheiate"

ro

10 Jan, 2012 00:00 1867 Marime text
aeroport-AeroportulMihailKogalniceanu9.jpgCurtea de Conturi a constatat o serie de deficienţe la Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa SA şi a dispus patru măsuri

Pe site-ul Curţii de Conturi a fost publicat raportul pentru anul 2010. La Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa SA verificările au vizat următoarele: exactitatea şi realitatea datelor reflectate în situaţiile financiare, evaluarea sistemelor de management şi control intern (inclusiv audit intern), calitatea gestiunii economico-financiare în legătură cu scopul, obiectivele şi atribuţiile prevăzute în actele normative de înfiinţare. Potrivit raportului, controalele au scos la iveală mai multe nereguli: înregistrarea eronată în evidenţa contabilă, ca active distincte, a plăţilor reprezentând ,„cheltuieli de proiectare, pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi a altor studii aferente obiectivelor de investiţii", ca urmare a nerespectării prevederilor legale privind aprobarea conţinutului cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, aceste cheltuieli făcând parte din valoarea totala a activului. Valoarea estimativă a erorilor/abaterilor constatate însumează 595 mii lei. O altă deficientă constatată a fost organizarea şi funcţionarea sistemului de control intern în mod deficitar, în sensul că nu au fost luate măsuri pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi referitoare la constituirea comisiei de monitorizare a controalelor, la managementul riscurilor, la registrul riscurilor. Raportul a mai scos la iveală necalcularea şi neînregistrarea penalităţilor în cazurile în care nu s-au respectat clauzele contractuale referitoare la termenele de plată, în cadrul contractelor de servicii aeroportuare încheiate cu partenerii externi, plăţi nelegale reprezentând indemnizaţii lunare pentru membrii Comisiei de pregătire a procesului de privatizare, al căror cuantum nu a fost diminuat, în condiţiile legii, la 1% din remuneraţia directorului/directorului general sau a preşedintelui consiliului de administraţie. Valoarea estimativă a erorilor/abaterilor constatate însumează 175 mii lei, din care: 32 mii lei venituri suplimentare datorate bugetului societăţii şi 143 mii lei prejudicii. În concluzie, Curtea de Conturi a precizată că Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu nu a reglementat controlul asupra modului de urmărire a contractelor încheiate, sub toate aspectele clauzelor convenite. Pentru valorificarea constatărilor, Curtea de Conturi a emis decizie prin care au fost dispuse patru măsuri pe care SN Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa SA trebuie să le ducă la îndeplinire în vederea înlăturării abaterilor constatate, pentru stabilirea întinderii prejudiciului şi dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia, precum şi pentru intrarea în legalitate. De asemenea, Curtea de Conturi a recomandat Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu înlăturarea neregulilor financiar-contabile constatate, stabilirea întinderii prejudiciului determinat de nediminuarea indemnizaţiilor membrilor comisiei de pregătire a procesului de privatizare şi recuperarea acestuia, organizarea controlului intern prin emiterea de proceduri formalizate în operaţiunea de urmărire a clienţilor. Cu privire la măsurile dispuse prin decizie, conducerea SN Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa SA a contestat două din cele patru măsuri dispuse. Comisia de soluţionare a contestaţiilor a respins contestaţia. SN Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa SA este societate comercială cu capital majoritar de stat şi se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Ti-a placut articolul?

Comentarii