Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:19 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Feriti-va de microbuzele firmei Sir Impex

ro

17 Sep, 2004 00:00 1983 Marime text

Pe ruta Constanta - Bucuresti

Pentru constanteanul care doreste sa ajunga in Bucuresti, una din alternative este transportul cu microbuzul * Masinile firmei SC "Sir Impex" SRL sunt, insa, lipsite de orice confort * Asa cum recunosc soferii, microbuzele au fost "croite" pentru transportul de marfa si ulterior adaptate pentru cel de persoane * Masinile nu au suspensii, calatorilor li se face rau, iar soferii nu prea le au cu regulile de circulatie

Una din alternativele oferite constanteanului care trebuie sa ajunga urgent in Bucuresti, si pe deasupra cu o cheltuiala minima, este transportul cu microbuzul. Nu esti obligat sa astepti ore in sir trenul pe peronul garii, sa te bata vantul, ploaia sau soarele si, mai mult decat atat, e mai ieftin decat trenul. Indiferent de ora la care doresti sa pleci, te urci in microbuz, iti ocupi locul si, in cel mult patru ore, esti in Bucuresti, sanatos tun, calm si relaxat, fara sa pierzi timpul prin gari si sa ai de-a face cu fel de fel de vecini de compartiment, controale si supracontroale ale ceferistilor. Cel putin teoretic. Practic, ramane de vazut. Una din firmele care detine licenta de transport pentru persoane pe relatia Constanta - Bucuresti este SC "Sir Impex" SRL, cu sediul in Mangalia, str. Farului nr. 6 Cum a obtinut aceasta firma licenta de transport persoane ramane un mister, pentru ca microbuzele pe care aceasta le detine, si care se presupune ca au trecut prin revizia tehnica obligatorie, sunt sub orice critica. In masinile acestei firme nu ai parte nici macar de cel mai elementar confort. Total lipsite de orice fel de suspensii, arcuri sau cum s-or mai numi acele componente a caror menire este aceea de atenua socul rezultat din contactul rotii cu asfaltul, microbuzele firmei "Sir Impex" te duc pana la Bucuresti in asa fel incat ai impresia ca te afli in saua unui cal, si nicidecum ca esti intr-un autoturism.

Soferul e revoltat daca ii ceri sa circule regulamentar

Culmea este ca insisi soferii recunosc ca microbuzele au fost, de fapt, "croite" pentru transportul de marfuri, iar ulterior adaptate la repezeala pentru cel de persoane. Asa se face ca tu, calatorul, care ai optat pentru calatoria cu microbuzul acestei firme, te urci in el senin, iti ocupi loc pe scaun si te relaxezi numai la gandul unei calatorii linistite. Numai ca abia baga soferul cheia in contact si incepi sa resimti socurile. In prima faza te gandesti ca asta e, de vina sunt strazile din zona Garii, care, asa cum stim cu totii, sunt pietruite cu dale, asa ca saraca masina inainteaza si ea cum poate. Numai ca iesi pe sosea si zgaltaiturile continua. Probabil ca strazile nu au fost inca asfaltate - te gandesti. Dar iesi din Constanta pe drumul judetean si iti dai seama ca in continuare sari pe scaun mai ceva ca la o cursa pe cai. Stomacul ti se urca in gat, ziarul pe care ti l-ai cumparat iti joaca in fata ochilor - nici vorba de citit - si, una peste alta, soferul care cica are permis de conducere face slalom pe sosea, pune niste frane de vii cu nasul in bancheta din fata; intr-un cuvant, te simti ca un sac cu cartofi. Exact ca in povestea cu printesa care a simtit bobul de mazare pus sub saltea, orice pietricica de pe autostrada se resimte groaznic la nivelul creierilor care iti joaca in cap. Cand, in cele din urma, iti iesi din pepeni si atentionezi soferul asupra faptului ca transporta persoane si cel putin ar putea sa conduca mai cu mila, constati ca tot tu esti vinovatul. "Si ce vreti, sa circulam cu viteza legala (culmea!, auzi, mai avem si pretentia ca el sa nu incerce depasirea in curba, in vreme ce o namila de tir vine cu viteza din fata)? Masina e buna, circula si la Ploiesti si in toata tara. Daca nu va convine, spuneti-i patronului. Masinile au fost facute pentru transport de marfuri, au trecut de revizia tehnica, deci sunt bune", te pune la punct soferul. Ca urmare, nu-ti ramane decat sa taci si sa inghiti. Si la propriu, si la figurat, ca sa nu iti versi matele. Singura speranta este ca vei rezista pana la iesirea din Lehliu, cand intri pe noua autostrada si, de aici incolo, zgaltaiturile se resimt mai atenuat. Cobori aproape lesinat in Bucuresti si iti spui ca, la urma urmei, tot trenul e sfant.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii