Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
23:24 21 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Magneziul, nutrientul anti-stres

ro

16 Apr, 2014 17:20 615 Marime text

Magneziul este un mineral anti-stres, calmant, şi, de aceea, este important pentru funcţionarea optimă a multor procese din corp. Este, de asemenea, necesar pentru construirea ţesuturilor, în special al celui osos. În plus, are capacitatea de a relaxa muşchii, inclusiv pe cei ai inimii.
Asigură desfăşurarea corectă a funcţiilor metabolice, inclusiv sinteza de proteine, producţia de energie şi funcţia neuro-musculară. Este util, de asemenea, în tratarea tulburărilor de somn, crampelor şi spasmelor, a presiunii crescute a sângelui, a tensiunii oscilante şi a atacurilor de astm.
Magneziul este întâlnit îndeosebi în legume, cereale integrale, oleaginoase şi seminţe. Cea mai mare cantitate poate fi absorbită din legumele verzi, în special din frunze – spanac, salată verde, urzici, ceapă verde. În prezenta vitaminei B6, absorbţia magneziului se face mai uşor. Există şi suplimente medicamentoase care asigură aportul acestui mineral, dar aceastea nu sunt indicate persoanelor cu insuficienţe renale sau biliare, deoarece concentraţia ridicată de magneziu poate agrava simptomele.
Deoarece organismul poate elimna uşor excesul de magenziu, toxicitatea şi reacţiile adverse sunt foarte rar întâlnite. Deficitul, în schimb, este comun şi se manifestă prin apariţia crampelor musculare, oboseală cronică, stari de iritabilitate şi insomnie.
Potrivit normelor alimentare recomadate, doza de magneziu pentru o persoană adultă se încadrează între 280 şi 350 de miligrame, zilnic. În cazul femeilor însărcinate şi a celor care alăptează, doza zilnică de magneziu recomandată creşte cu 20, respectiv 60 de miligrame.
Sursa foto: healthygrocerygirl.com

Ti-a placut articolul?

Comentarii