Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
05:12 17 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Tetra Pak Indexul Lactatelor 2015 Consumatorii cu stil de viata alert si preocupati de sanatate cred in continuare in bunatatea laptelui

ro

24 Jun, 2015 14:50 671 Marime text
Aceasta este concluzia unui studiul international realizat pentru Tetra Pak si publicat recent in editia a opta a raportului "Indexul Lactatelor". Studiul realizat la inceputul acestui an arata ca este important ca laptele sa redevina relevant pentru consumatorii de toate varstele, si ca acest lucru se poate realiza prin introducerea pe piata de produse inovatoare, sustinute de campanii de comunicare puternice.
De cativa ani, industria alimentara inregistreaza o cerere in crestere pentru produse cu proprietati nutritionale si care sunt avantajoase, impulsionata de noua generatie de consumatori care sunt preocupati de sanatate si au o viata din ce in ce mai activa. Consumatorii considera laptele "hranitor", "sanatos", "o sursa buna de calciu" si "gustos", insa pentru a mentine relevanta acestui produs intr-o lume moderna, producatorii trebuie sa inoveze si sa dezvolte bauturi adaptate stilului de viata in continua schimbare.
Dennis Jönsson, Presedinte si CEO al Tetra Pak Group, a declarat: "Factorul cheie pentru revitalizarea produselor lactate in toate pietele este de a-i face pe consumatori sa fie entuziasmati de beneficiile laptelui; de asemenea, este important sa cream noi produse si sa dezvoltam campanii de comunicare pentru a arata ca laptele ofera beneficii, este important si savuros, chiar un rasfat pentru noi toti."
Ce influenteaza alegerile consumatorilor? Ce produse sunt mai interesante pentru acestia?
In urma analizei realizate de Tetra Pak cu privire la obiceiurile de consum, au iesit in evidenta doi factori principali care influenteaza alegerile consumatorilor in materie de alimente si bauturi: 1. dorinta de a avea o sanatate optima si o stare de bine si 2. stilul de viata din ce in ce mai alert si mai complex. Cu siguranta ca acesti factori nu sunt recenti, ci au influenta pe termen lung, creand noi oportunitati la nivelul pietei odata cu cresterea asteptarilor consumatorilor.
Dorinta de a avea o sanatate optima si o stare de bine
Aceasta este cea mai raspandita la nivel mondial. Influenteaza aproximativ tot ce se petrece in acest sector, generand noi produse care se deosebesc prin beneficiile de sanatate oferite, concepute astfel incat sa satisfaca nevoile unor grupuri specifice de consumatori.
Conform unui studiu privind obiceiurile consumatorilor realizat de Tetra Pak in 2013, se observa o crestere a numarului de consumatori care citesc etichetele produselor alimentare si bauturilor inainte de a le cumpara. 63% dintre acestia au declarat ca doresc sa afle informatii despre ingrediente, iar 55% doresc sa vada daca produsele "au nutrientii necesari pentru mentinerea sanatatii". De asemenea, multi consumatori sunt "foarte dispusi" sa plateasca mai mult pentru produse alimentare care ofera beneficii pentru sanatate: aproximativ 40% pentru alimente "100% naturale", peste 30% pentru alimente "cu continut ridicat de fibre" si "fara OMG"[1] si peste 25% pentru fiecare din urmatoarele caracteristici: "continut ridicat de proteine", "cu plus de vitamine si minerale", "continut scazut de zahar sau zero zahar" si "continut scazut de grasimi sau zero grasimi".
Al doilea factor major, stilul de viata din ce in ce mai alert si mai complex, reflecta influenta unor factori precum: conectivitatea permanenta, programul de lucru prelungit si mai flexibil, distantele mai lungi de parcurs pana la serviciu, mai multe activitati pentru timp liber, familii in care ambii parinti lucreaza. Drept urmare, mesele traditionale si modelele de consum traditionale sunt supuse presiunii. Inlocuirea micului dejun cu alte alternative reprezinta o oportunitate foarte relevanta, avand in vedere ca este masa la care se renunta cel mai des. Insa, nutritionistii si consumatorii deopotriva recunosc micul dejun ca fiind cea mai importanta masa a zilei, iar renuntarea la ea este asociata cu aparitia unor probleme de sanatate (precum excesul ponderal si obezitatea).
Pentru acesti consumatori, laptele este alegerea care impaca nevoile alimentatiei sanatoase cu cele ale noului stil de viata, fiind o bautura-aliment usor de consumat. Consumatorii cred deja ca laptele este bun. Acum sunt pregatiti pentru produse care ofera beneficii atat pentru sanatate, cat si pentru stilul de viata, intr-o forma simpla si convenabila.

Pornind de la cei doi factori majori legati de sanatate si stil de viata, am identificat patru tendinte cheie ce influenteaza alegerile consumatorilor:

1.    RASFAT: Mici placeri permise. Consumatorii isi doresc alimente si bauturi care sunt sanatoase, dar care in acelasi timp le ofera mici momente de placere si rasfat.
2. LAPTELE 2.0: Produse personalizate. Produse lactate cu continut redus de grasimi sau fara grasimi, dar si la lapte fara lactoza pentru anumite categorii de consumatori care se confrunta cu probleme de sanatate.
3. PRODUSE MODERNE: Lactate pentru noul stil de viata. Produse specifice care satisfac nevoile consumatorilor ocupati oferindu-le altenative cu un plus de proteine care inlocuiesc mese precum micul dejun sau pranzul.
4. LAPTELE PUR: Alegerea naturala. Laptele stabileste o legatura emotionala cu consumatorii care "tanjesc dupa simplitate". Consumatorii isi doresc sa consume lapte pentru ca este un produs natural si simplu, dar apreciaza si mai mult laptele simplu "organic" sau "fara OMG".
4.

Principalele beneficii de sanatate ale laptelui

·         Laptele si controlul greutatii. Exista din ce in ce mai multe dovezi stiintifice care arata ca laptele si produsele lactate ar putea avea un rol in controlul greutatii la orice varsta, consumul de lapte fiind recomandat pentru pierderea in greutate. Mai mult, calciul si proteinele din lapte mentin masa musculara si osoasa. Uniunea Europeana a decis ca laptele sa fie servit in scolile din toate statele membre pentru a preveni obezitatea.

·         [cid:image004.png@01D0AE7E.84C7BFE0] Laptele si protectia impotriva bolilor cardiovasculare. In pofida unor mituri vehiculate, nu exista dovezi care sa demonstreze o asociere intre lapte si bolile cardiovasculare; in anumite cazuri, laptele contribuie la reducerea riscului de boli cardiovasculare, indiferent de continutul de grasimi.

·         Laptele si tensiunea arteriala. Produsele lactate cu continut redus de grasimi (consumate in aproximativ 3 portii pe zi) fac parte din dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) promovata pentru prevenirea si tratarea hipertensiunii arteriale.

·         Laptele si prevenirea diabetului de tip 2. Cateva studii au aratat ca laptele si produsele lactate pot contribui la reducerea riscului de aparitie a diabetului de tip 2. Nu este insa clar care sunt nutrientii responsabili, insa calciul, magneziul, proteinele din zer, peptidele bioactive, acizii grasi si vitamina K ar putea sa joace fiecare un rol, la fel ca si interactiunile dintre toti acesti nutrienti
Cat lapte consuma romanii?
Potrivit Euromonitor, consumul de lapte simplu ambalat comercializat este de numai 36 ml/ persoana/ zi, un nivel redus comparativ cu aportul zilnic recomandat. Romania continua sa fie pe penultimul loc din Uniunea Europeana, cu un consum de 4,4 ori mai mic decat consumul mediu in Europa de Vest si de 2,4 ori fata de cel din Europa de Est. Pe primele locuri ale clasamentului raman Irlanda (356 ml/ persoana/ zi), Finlanda (338 ml/ persoana/ zi), Spania (242 ml/ persoana/zi), Danemarca (223 ml/ persoana/ zi) si Suedia (227 ml/persoana/zi).
Nutritionistii recomanda 2-3 portii pe zi de lapte si produse lactate, cel putin o portie de lapte de 250 ml/zi.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii