Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:35 04 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 18% în primele 6 luni

ro

13 Jul, 2011 15:37 924 Marime text

Afacerile Grupului Agricola Bacău au crescut cu 18% în primele 6 luni

Bucureşti, 13 iulie 2011. În primul semestru al anului 2011, Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri estimată la aproximativ 240,058 mil. lei, cu 18% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în primul semestru al anului 2010 (204,135 mil. lei).
Agricola Înternaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului de firme Agricola Bacău, a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o creştere a cifrei de afaceri cu 16%, ajungând în prezent la circa 164,073 mil. lei.

Rezultatele înregistrate până în acest moment sunt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola Bacău şi-a bugetat pentru 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 15% la carnea de pasăre, 19% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o menţinere la categoria ouă consum.

Vânzările de carne de pui au crescut în primele şase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2010, cu 26% în volum, în contextul unei pieţe constante a cărnii de pasăre.

“Creşterile semnificative ale vânzărilor la carnea de pasăre fac parte din strategia nostră demarată în aprilie anul trecut printr-un program susţinut de creştere a cantităţilor, cu scopul de a eficientiza activitatea. Dacă anul trecut am comercializat putin peste 26.000 tone carne de pasăre, în 2011 estimăm că vom comercializa peste 31.000 de tone. E drept că, până în acest moment, aproape 20% din producţia de carne de pui a plecat la export, în contextul în care în 2010 exporturile nu au depăşit 12% din producţie ”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.
Principalele ţări în care exportă Agricola Bacău sunt Germania, Olanda, Franţa, Grecia şi, mai recent, Marea Britanie, unde deja a plecat primul trasport de produse de tip ready-meal de la Europrod, companie din cadrul Grupului.  

Vânzările de preparate din carne fierte- afumate şi salamuri crude uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacău, au înregistrat în semestrul I faţă de perioada similară a anului trecut, creşteri de 11%. Această performanţă a fost înregistrată, în contextul în care piaţa mezelurilor a scăzut câteva procente.
O performanţă bună se poate consemna la grupa salamurilor crude uscate, care a înregistrat creşteri ale vânzărilor de 29%,  pe un fond staţionar al pieţei acestor produse.

La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod,  pe fondul lansărilor de produse refrigerate, în primul semestru s-a înregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 11%

La categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a raportat  o scădere de 15% a vânzărilor faţă de anul precedent în special pe fondul derulării proiectului de modernizare (introducerea cuştilor care asigură un confort sporit păsărilor). Pe de altă parte, creşterea masivă a importurilor care concurează neloial producătorii autohtoni a generat reduceri foarte mari de preţuri la ouă, în paralel cu creşterea preţurilor de achiziţie a resurselor, fenomen care a afectat echilibrul financiar al companiilor din domeniu

„O cercetare comandată de curând ne-a relevat faptul că brandul Agricola Bacău este lider la nivel naţional în ceea ce priveşte notorietatea în piaţa cărnii de pasăre şi a produselor din carne, consumatorii fiind încântaţi în special de prospeţimea produselor noastre. Alegerea lor ne onorează şi de aceea ne propunem obiective îndrăzneţe. Astfel, la carnea de pasăre dorim să ajungem în acest an la 16% cotă de piaţă, fată de 14%, cât am înregistrat anul trecut. La semipreparate şi produse tip ready-meal vrem să ne menţinem cota de piaţă şi poziţia de lider la 19%, iar la salamurile crude uscate dorim să ne consolidăm poziţia de lider în valoare în retailul modern măsurat (17,6% cotă de piaţă) .

Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager
Irina Ciolac – Senior PR Consultant Rogalski-Grigoriu

**********


Despre Agricola Bacău

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 42% cotă de piaţă valorică în ianuarie 2011.
 
 Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:
 
• carne de pui refrigerată
 • preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
 • salamuri crude uscate
 • semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
 • ouă şi praf de ouă

  Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
 Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.


 Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.
 În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola Bacău a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din  România.
 În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare - un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.
 În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.
 În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.
 Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut,  a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii