Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
19:00 23 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Au trecut două luni de la semnarea acordului cu ministerul lui Dragnea Primarii merg la Guvern! (documente)

ro

16 Dec, 2013 00:00 1128 Marime text
Vicepremierul Liviu Dragnea şi 19 primari din toată ţara s-au aşezat în data de 12 septembrie la masa tratativelor, semnând un acord ce conţine 17 puncte.
Acest acord a fost semnat în urma protestului iniţiat de primarii din toată ţara care au solicitat modificarea unui număr însemnat de legi, din punctul lor de vedere prost concepute de actuala guvernare. Ultimul punct al acordului solicită rezolvarea problemei primarilor, care au făcut parte din adunările generale ale societăţilor comerciale în interesul localităţilor şi care au fost declaraţi incompatibili de Agenţia Naţionale de Integritate.

Au trecut deja două luni de la semnarea acordului însă niciunul dintre cele 17 puncte nu şi-au găsit rezolvare, de aceea primarii şi-au propus să aibă o nouă întâlnire cu vicepremierul Liviu Dragnea şi cu prim-ministrul Victor Ponta. „O să mergem înapoi la prim-vicepremier şi la prim- ministru cu acordul pe care l-au semnat în urmă cu două luni şi să vedem care dintre punctele de acolo pot fi rezolvate cu bună credinţă, cu bună înţelepciune, de către guvernanţii noştri. Nu se poate să rămână doar un acord pe hârtie!”, a declarat, ieri, primarul ec. Mariana Gâju, preşedintele al Asociaţiei Comunelor din România, filiala Constanţa. Primarul ec. Mariana Gâju a mai precizat că prin acord ei nu au solicitat niciun moment modificarea Codului Penal sau o lege a amnistiei. „Primarii comunelor din România au cerut coroborarea legii româneşti cu legea europeană pentru a se demonstra că nu suntem incompatibili, că nu am greşit, când am participat în acel consiliu de administraţie ca să accesăm fonduri europene. Noi nu am cerut liberalizare la furturi, la hoţii sau să fie amnistiaţi cei care au furat şi au fost şapte ani condamnaţi. Nu asta am cerut noi!”, a explicat Mariana Gâju. Cu privire la creşterea salariilor aleşilor locali, preşedintele ACoR a precizat că „majorarea salariilor tuturor funcţionarilor publici în administraţia publică locală este cea necesară, iar aleşii locali să nu aibă nicio creştere, dar guvernanţii să fie capabili să le dea vechime, spor de vechime, ca la toţi salariaţii din România”.
 
O listă cu 17 priorităţi
  Anexa ataşată la Acordul de Parteneriat încheiat între primari şi Guvern în luna septembrie conţine o listă cu 17 priorităţi şi acţiuni comune, asumate de primari şi de către Guvernul României.
Iată cele 17 puncte pe care primarii le vor rezolvate:
 
1.       Modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 8/2013, în sensul integrării tuturor impozitelor din domeniul agricol într-o singură sarcină fiscală;
2.        Realizarea diligenţelor pentru asigurarea resurselor financiare pentru finanţarea tuturor proiectelor care intră sub incidenţa Ordonanţei de urgenţă a Guvernului numărul 28/2013;
3.       Reclasificarea unităţilor administrativ-teritoriale numai după numărul locuitorilor;
4.       Modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului numărul 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente;
5.       Modificarea legislaţiei astfel încât primarii, viceprimarii, preşedinţii/vicepreşedinţii consiliilor judeţene să beneficieze de toate drepturile de care beneficiază şi personalul din administraţia publică locală;
6.       Modificarea Legii numărul 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România;
7.       Stabilirea modificărilor ce vor fi realizate la proiectul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol;
8.       Elaborarea, împreună cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a unui set de măsuri pentru creşterea capacităţii României privind absorbţia fondurilor europene şi încurajarea dezvoltării rurale;
9.       Modificarea Legii educaţiei naţionale numărul 1/2011, în sensul clarificării atribuţiilor şi responsabilităţilor tuturor instituţiilor publice implicate în procesul de educaţie, care să conducă la creşterea calităţii actului educaţional;
10.       Modificarea Legii administraţiei publice locale numărul 215/2001;
11.       Modificare legislaţiei din domeniul funcţiei publice;
12.       Stabilirea unui calendar pentru elaborarea Codului finanţelor publice locale, Codului Administrativ şi Codului de Procedură Administrativă;
13.       Realizarea demersurilor pentru a asigura utilizarea unor programe informatice unitare şi integrate la nivel naţional, cu interconectare la Sistemul naţional informatic de evidenţă a populaţiei;
14.       Simplificarea procedurilor privind atestarea domeniului public şi/sau privat al unităţilor administrativ-teritoriale;
15.       Modificarea şi completarea Legii numărul 273/2006 privind finanţele publice locale, în sensul consolidării capacităţii administrativ-financiare a unităţilor administrativ-teritoriale pentru creşterea gradului de dezvoltare a colectivităţilor locale, eficientizarea cheltuielilor, întărirea disciplinei financiare şi consolidarea autonomiei locale;
16.       Operaţionalizarea Comitetului pentru finanţe publice locale;
17.       Clarificarea situaţiei de incompatibilitate a aleşilor locali prin armonizarea legislaţiei în vigoare.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii