Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:49 29 05 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Influenceri sub lupă! Ce reguli trebuie să respecte vedetele din online ca să nu riște amenzi de zeci de mii de lei?

ro

28 May, 2025 09:11 454 Marime text
Foto - pexels.comLike, share, follow… și… amendă?! Într-o lume în care o simplă postare poate vinde mii de produse în câteva minute, influencerii nu mai sunt doar creatori de conținut – ci actori importanți în comunicarea comercială. Dar câți dintre ei știu că un hashtag lipsă sau o recomandare "prietenescă" pot atrage sancțiuni de până la 30.000 de lei?
 

În România, activitatea influencerilor este din ce în ce mai atent monitorizată, iar lipsa unei legi „speciale” nu înseamnă libertate totală. Influencerii sunt obligați să respecte un complex de norme juridice și coduri etice, menite să protejeze consumatorii de publicitatea mascată și conținutul înșelător, scrie Legal Badger.
 

Legile în vigoare – Legea 158/2008 privind publicitatea și Legea 363/2007 privind practicile comerciale neloiale – interzic promovarea de produse sau servicii fără marcarea clară a caracterului publicitar. O simplă omisiune de a include etichete precum „#publicitate” sau „#sponsorizat” poate duce la acuzații de practici comerciale înșelătoare.
 

În paralel, Codul de bune practici în influencer marketing, adoptat în 2020, și Codul de practică al Consiliului Român pentru Publicitate trasează limite clare în ceea ce privește etica și transparența în promovările online. Acestea impun dezvăluirea relațiilor contractuale, autentificarea testimonialelor și protejarea minorilor, dar și interzicerea conținutului care discriminează sau dezinformează.
 

În lipsa conformării, influenceri, agenții și branduri deopotrivă pot fi trași la răspundere – civil, contravențional și chiar penal, în anu
mite situații. Iar în era GDPR, încălcarea regulilor privind datele personale ale urmăritorilor poate adăuga sancțiuni suplimentare.



„Nu e vorba doar de etică, ci și de legalitate. Influencerii trebuie să înțeleagă că publicul lor nu este doar o audiență, ci și consumator protejat de lege”, subliniază un specialist în dreptul comunicării comerciale.



Impactul influencerilor asupra pieței este incontestabil. Tocmai de aceea, respectarea legilor și a codurilor de bune practici nu este doar o chestiune de conformitate, ci o dovadă de profesionalism. Viitorul marketingului digital depinde de cât de responsabili vor fi actorii săi principali – influencerii.


Citește și
Redobândirea permisului anulat. Un parcurs legal complex, între sancțiune și reabilitare

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii