Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:17 19 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

INFO SUD-EST EXCLUSIV Parchetul European a preluat de la DNA dosarul parcării de TIR-uri din Portul Constanța

ro

19 Nov, 2025 10:45 218 Marime text
Portul Constanța. Foto: ZIUA de Constanța

Parchetul European condus de Laura Codruța Kovesi a preluat de la DNA dosarul parcării de TIR-uri din Portul Constanța, despre care Info Sud-Est și G4Media au arătat în exclusivitate că este blocată din cauza intereselor imobiliare, dar și că ar fi urmat să coste UE 50 de milioane de euro, adică de aproximativ 5 ori mai mult decât proiectul inițial.

ISE și G4Media au arătat și că Portul Constanța a folosit documente care conțin informații false sau care nu au fost avizate corespunzător înainte de depunerea cererii de finanțare. 
”Prin decizia R.002262/2025 din data de 06.11.2025 a Procurorului European Delegat s-a dispus evocarea cazului ce face obiectul dosarului rubricat. În aceste condiții, dosarul urmează a fi transmis Parchetului European (…). Dispun transmiterea dosarului penal nr. 155/9/P/2023 al Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța Parchetului European, în vederea efectuării urmăririi penale în cauză”, se arată în ordonanța procurorilor DNA Constanța consultată de ISE.Procurorii DNA Constanța mai arată în ordonanță că Portul Constanța a depus cererea de finanțare a fondurilor europene și documentația anexă înainte ca studiul de fezabilitate să fie supus avizării de specialitate în Comisia Tehnico-Economică sau în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, care operează portul.

Procurorii mai susțin că cererea de finanțare conține date inexacte, în sensul că în cadrul raportului de evaluare terenurile care fac obiectul exproprierii au fost încadrate eronat la curți construcții, acestea fiind în realitate într-o zonă cu valoare estimată mai mică.

Totodată, se mai arată în documentul consultat de reporteri, certificatele de urbanism care fac obiectul proiectului și care au stat la baza cererii de finanțare din fonduri europene, emise de Primăria Agigea, conțin erori materiale care nu au fost lămurite până la depunerea cererii.

Ce spune Portul Constanța

Conform documentelor consultate de ISE în documentarea investigațiilor inițiale, cererea de finanțare depusă a fost asumată, din partea Portului Constanța, de șefa departamentului Comunitate portuară, Cristina Rizea, fostă deputată PLUS/USR/REPER, actuală membră PSD, în cărți pentru șefia Portului Constanța, conform surselor ISE, și de directorul comercial George Vișan care îi ținea locul directorului general al Portului, Mihai Teodorescu, în momentul depunerii cererii. Vișan este unul dintre inculpații DNA în dosarul șpăgilor din Portul Constanța. 
  • George Vișan, apropiat de administrația Mazăre-Constantinescu, dar și de actuala conducere PSD Constanța (Stroe-Dumitrache) a fost reținut în dosarul DNA privind șpăgile din Portul Constanța, fiind acuzat de luare de mită. Ulterior a fost plasat sub control judiciar. 

Cristina Rizea avea cunoștință de informațiile nereale din certificatul de urbanism în baza căruia au fost emise toate celelalte documente și avize de specialitate, dar cu toate acestea și-a asumat depunerea cererii de finanțare de 20 de milioane de euro (din totalul de aproape 50 de milioane) către UE.

Articol complet AICI


Citește și:
INFO SUD-ESTEXCLUSIV Rețeaua. Firmele și oamenii din jurul lui Constantin Dănuț Hanț, care l-ar fi angajat fictiv pe Călin Georgescu pentru a-l scoate din țară
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii