Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:05 28 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Introducerea scanerelor corporale, dezbatuta de Comisia TRAN

ro

22 Jun, 2010 17:09 789 Marime text

Bruxelles, 22 iunie 2010

Vicepreședinta Comisiei de transport și turism a Parlamentului European (TRAN), Adriana Ţicău, a declarat, luni, că securitatea pasagerilor trebuie să fie prioritară, dar că folosirea scanerelor corporale trebuie să prezinte o serie de garanții -de sănătate, viață privată și siguranța datelor-, respectiv un bun raport cost-beneficiu. Declarația doamnei Țicău a avut loc în cadrul schimbului de opinii TRAN cu Directorul General al DG MOVE din cadrul Comisiei Europene, Mathias Reute, tematica fiind Comunicarea CE privind utilizarea scanerelor de securitate în aeroporturile UE, publicată la 15 iunie 2010.

Comunicarea sus-menționată arată că, în baza prevederilor legale existente, statele membre pot introduce scanere pentru securitate în aeroporturile lor fie pentru testare și cu caracter temporar, pe o perioadă ce nu poate depăși 30 de luni, fie pentru a spori, daca se consideră necesar, măsurile de securitate stabilite prin legislația europeană. Astfel, aeroporturi din Marea Britanie (Londra/ Heathrow; Manchester), Olanda (Amsterdam Schiphol), Finlanda (Helsinki) au introdus deja scanerele corporale iar Franța și Italia au început și ele testarea acestor echipamente.

"In prezent, situația din Europa e fragmentată în ceea ce privește utilizarea scanerelor, acestea nefiind folosite sistematic și uniform de statele membre; operațiunile sunt reglementate în prezent la nivel național", a declarat Adriana Țicău.

Vicepreședinta TRAN a menționat că "securitatea pasagerilor trebuie să fie prima noastră prioritate. Cu toate acestea, introducerea scanerelor corporale nu poate fi discutata decât dacă există garanții asupra faptului că acestea nu dăunează sănătății, că procedurile de utilizare nu încalcă dreptul la intimitate, viața privată și respectă legislația privind datele cu caracter personal, că introducerea acestora este eficientă și mai ales ca raportul cost-beneficiu este unul care să justifice investiția".

Mathias Reute a precizat faptul că, până la sfârșitul acestui an, Comisia Europeană va efectua un studiu de fezabilitate care va încerca să dea răspunsuri la toate aceste întrebări și ulterior Comisia va veni, prin intermediul actelor delegate, cu propuneri legislative atât pentru introducerea scanerelor corporale -pentru care Parlamentul European va avea un drept de veto- cât și pentru stabilirea unor norme comune europene care să oblige orice aeroport care utilizează astfel de scanere de securitate să respecte anumite norme care să garanteze protecția sănătății pasagerilor și operarea echipamentelor în condițiile respectării dreptului la intimitate și a protecției datelor cu caracter personal.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii