Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:28 04 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

România ar putea avea legislaţie rutieră precum în Franţa

ro

08 May, 2013 11:09 1251 Marime text
Premierul Victor Ponta vrea înăsprirea legislaţiei rutiere. Şeful Executivului cere inclusiv confiscarea maşinilor şoferilor indisciplinaţi, după cum se întâmplă în alte state europene. „Avem o mare problemă de implementare a autorităţii legii rutiere. Să încercăm o înăsprire a legislaţiei, e inadmisibil să mă uit câţi oameni şi-au pierdut viaţa aşa”, a declarat Ponta la şedinţa USL.

Îngrijorat de numărul ridicat de accidente rutiere şi de victime înregistrat în perioada Paştelui, Ponta vorbeşte de înăsprirea legislaţiei rutiere, pe de o parte, şi întărirea autorităţii poliţiştilor care aplică legea, pe de altă parte. Cu toate acestea, declaraţiile premierului vin în contextul în care numărul victimelor accidentelor rutiere este în scădere, susţin reprezentanţii Poliţiei Rutiere. Avem mai puţine victime, arată cu cifre poliţiştii de la Rutieră, în timp ce Lucian Diniţă spune că - prin afirmaţiile făcute - " Victor Ponta promovează proiectul de modificare a legislaţiei rutiere", aflat acum în dezbatere publică.

Îngrijorat de cele 88 de accidente rutiere petrecute în România în ceea ce ar fi trebuit să fie "o săptămână fericită" (1- 5 mai), Victor Ponta se uită către vecinii din Europa şi cere înăsprirea legislaţiei rutiere. Premierul nu exclude adoptarea unor norme care se aplică în alte ţări. "Există o iniţiativă a Federaţiei Internaţionale de Automobilism care prevede o strategie de politici publice pentru diminuarea accidentelor rutiere. Nu e problema României, e a omenirii, a Europei. Dar nu vreau să trăim cu minciuna că totul e de la infrastructură. Nu poţi avea reguli ca Franţa şi Germania neavând aceeaşi infrastructură, dar în România avem o problemă de implementare a regulilor, o problemă de autoritate", a spus Ponta.

El a arătat că nu există o sigură măsură prin care să se reducă numărul de accidente rutiere, cum ar fi dublarea amenzilor, ci este vorba despre implementarea unor strategii întregi, aşa cum au făcut alte ţări, ca, de exemplu, Franţa. "E o strategie din alte ţări, sunt hotărât să încercăm implementarea în România. Rezultatele nu vin peste noapte, ci în nişte ani", a mai spus Ponta. 

Modelul la care aspiră premierul Victor Ponta este cel al noului Cod Rutier Francez, guvernul de la Paris luând măsuri drastice pentru reducerea numărului de accidente. Printre penalităţile pe care conducătorii auto le pot primi se numără suspendarea permisului de conducere pentru o perioadă de câţiva ani, amenzi de peste 100.000 de euro sau chiar confiscarea maşinii.

În Franţa sunt interzise aparatele de detectare a radarelor, amenda fiind de 1500 de euro ( 750 euro dacă se plăteşte amenda pe loc). Codul rutier francez prevede ca, în cazul refuzului de plată a amenzii, să fie reţinut permisul de conducere, iar maşina să fie confiscată.

De anul trecut, din 1 iulie, toţi conducătorii auto din Hexagon au obligaţia să deţină un aparat pentru verificarea alcoolemiei – etilotest, excepţie făcând cei care conduc vehicule cu motor pe două sau trei roţi, ar cu o capacitate cilindrică sub 50 cm cubi.

Dacă un conducător auto depăşeşte cu mai mult de 50 km pe oră viteza legală, el primeşte pe lângă amendă şi puncte de penalizare şi sancţiuni suplimentare. Astfel, i se poate suspenda permisul până la trei ani, i se va impune, pe propria cheltuială, un curs de instruire de siguranţă rutieră, dar se poate ajunge şi la confiscarea vehiculului. 

Citeşte mai multe aici
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii