15:26 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Descoperire incredibilă făcută de cercetători. Marea Neagră, formată din două mări suprapuse

22 Apr, 2018 17:00 8412 Marime text
Biologii marini au descoperit secretul din Marea Neagră. Totul are legătură cu gravitatea și manifestarea schimbărilor climatice.

Ecologiştii marini se întreabă dacă Marea Neagră va reuşi să supravieţuiască schimbărilor climatice păstrându-şi caracteristicile care o fac unică în lume. Datele puse la dispoziţie de cercetătorii de la Institutul de cercetare şi Dezvoltare Marină Grigore Antipa din Constanţa sunt îngrijorătoare, scrie adevarul.ro.

Bazinul Mării Negre reprezintă un ecosistem cu particularităţi unice, printre care se numără şi faptul că straturile de apă nu se amestecă aproape niciodată - arată specialiştii Mare Nostrum, cea mai puternică organizaţie nonguvernamentală care protejează Marea Neagră.

Marea Neagră este reprezentată ca două mări suprapuse: una este de suprafaţă, în coloana 0-200 metri, ocupând 10% din volumul total, cu viaţă; iar a doua, în profunzime, sub 200 metri, reprezentând 90% din volum, care este anoxică, cu hidrogen sulfurat şi fără viaţă. Stratul subţire superior al apei (până la 150-200 metri) este cel care susţine viaţa în ecosistemul Mării Negre.

Citește continuarea pe adevarul.ro.