Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:33 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Trandafir, inginer de soi

ro

05 Sep, 2008 00:00 1128 Marime text
1220538563.jpg

Navigand pe Internet, am dat de un site care se vrea a fi salvarea bugetarilor napastuiti. Gasesti tepe trase de banci, malpraxis-uri care nu au fost solutionate in veci sau concedii de cosmar, experimentate in hoteluri de patru stele.

Exista un site, unde toata lumea se plange si-si spune patania. Iar un avocat le asculta oful. Ultima sesizare care mi-a atras atentia a fost cea a unei femei din Constanta. Povestea ei incepe asa: doamna a facut credit de zece mii lei la o sucursala din municipiu, valabil pe 120 luni, iar la aproximativ un an de la deschiderea contului, a solicitat o refinantare de la o alta institutie bancara. A virat banii in cont, si-a achitat datoria si a stat linistita, sigura ca si-a incheiat treburile cu succes. N-a fost sa fie asa. Un telefon, prin care era anuntata de un consilier al bancii la care facuse creditul ca persoana care se va ocupa de contul ramas deschis a fost schimbata, avea sa curme totul. "Contul meu, in care intreaga suma de bani fusese virata, prin ordin de plata, nu fusese lichidat! Practic, banii au intrat in cont, dar cum eu nu m-am dus la ei sa fac in scris o cerere de lichidare de cont, ei au considerat-o doar o alimentare de cont", spune persoana pagubita. Asa ca, pentru faptul ca cei de la banca nu i-au inchis contul, nu au informat-o ca ar fi trebuit sa faca o cerere in scris de lichidare, nu i-au trimis extrase de cont pentru a realiza ca, de fapt, datoria nu a fost achitata, doamna in cauza s-a adresat inspectorilor OJPC Constanta. Degeaba. Bineinteles ca nu i-a fost data dreptate. Faptul ca, de cele mai multe ori, functionarii nu se sinchisesc sa-si informeze clientii asupra unor aspecte din care banca are de castigat, daca le raman necunoscute muritorilor de rand, nu a fost considerat gresit de cei care, in mod normal, ar trebui sa apere drepturile consumatorilor. Asa ca pe site-ul precizat i se recomanda sefului adjunct al OJPC Constanta si colegei sale, care semneaza raspunsul la reclamatia trimisa de pagubita, sa-si schimbe modul de abordare a cazurilor. Si sa se mai informeze inainte de a mai da un astfel de raspuns. Iar profesia de inginer, pe care ambii protectori ai consumatorilor o au, nu ar fi adecvata pentru postul pe care-l ocupa. Ba, mai bine zis, pentru a solutiona reclamatiile care le ajung la urechi. De fapt, pentru a le solutiona bine. Iar concluziile pe care Trandafir, adjunctul de la OJPC, ar trebui sa le traga ar necesita temeinice cunostinte juridice. Pe care, momentan, s-ar parea ca nu le are.

Scris de: {autor}Stefania CHERMANEANU{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii