Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
23:45 26 06 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Administrator public. Este prima persoană pe această funcţie la Constanţa Era de aşteptat. Mirela Matichescu îşi consolidează poziţia în Consiliul Judeţean

ro

20 Jun, 2017 00:00 3198 Marime text
Consiliul Judeţean Constanţa a organizat concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii contractuale de conducere vacante de administrator public în vederea eficientizării managementului în administraţia publică locală prin organizarea, coordonarea şi gestionarea activităţii aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean şi/sau a serviciilor publice de interes judeţean, conform contractului de management. Concursul a fost câştigat, cum era de aşteptat, de Mirela Matichescu, şefa de cabinet al preşedintelui Consiliului Judeţean, Horia Marius Ţuţuianu, care este prima persoană ce ocupă această funcţie la nivelul judeţului Constanţa.
 
În şedinţa de Consiliu Judeţean din luna mai, aleşii judeţeni i-au desemnat pe vicepreşedintele CJ Claudiu Palaz şi pe consilierul judeţean Gheorghe Donţu să facă parte din comisia de concurs, iar pe vicepreşedintele Daniel Learciu şi pe consilierul judeţean Adrian Bereş, din comisia de soluţionare a contestaţiilor, în vederea ocupării funcţiei de administrator public la nivelul judeţului Constanţa. Secretariatul comisiei de concurs a fost asigurat de Carmen Comănici. Iniţial, pentru ocuparea postului de administrator public al judeţului şi-au depus dosarele trei candidaţi. Mirela Florenţa Matichescu, Marian Popescu şi Alina Mihaela Stăetu au fost declaraţi admişi de comisia de concurs şi urmau să susţină ieri proba scrisă la sediul Consiliului Judeţean, începând cu ora 10.00. Între timp, din motive necunoscute, ultimii doi candidaţi s-au retras. Gheorghe Donţu, membru al comisiei de concurs, a precizat că Mihaela Stăetu şi Marian Popescu au informat în scris Consiliul Judeţean că nu vor mai participa la concursul pentru postul de administrator public al judeţului. Motivele pentru care cei doi au renunţat nu sunt cunoscute.
 
Mihaela Alina Stăetu este fost director infrastructură în cadrul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), iar Marian Popescu este, potrivit unor surse, fost cadru militar în Ministerul Apărării Naţionale. 

Matichescu, notată cu 89 de puncte la proba scrisă şi cu 95 de puncte la proba orală 

Mirela Matichescu, directorul de cabinet al preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, Horia Ţuţuianu, este noul administrator public din cadrul CJC. De altfel, aşa cum anunţam încă de ieri, Matichescu este şi singurul candidat care a participat la concurs. Potrivit lui Gheorghe Donţu, consilier local şi membru în comisia de concurs, Matichescu a obţinut 89 de puncte la proba scrisă şi 95 de puncte la proba orală. Matichescu va coordona direcţiile şi serviciile care funcţionează în cadrul CJC. „Voi semna contractul de management în următoarele zile, când preşedintele Consiliului Judeţean va reveni la Constanţa“, a declarat pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Matichescu. 

Se retrage din CA-ul Spitalului Judeţean şi al Centrului „Teodor T. Burada“ 

Până la semnarea contractului de management, Matichescu are la dispoziţie câteva zile pentru a renunţa la calitatea de preşedinte al Consiliului de Administraţie al Spitalului Clinic Judeţean Constanţa şi al Centrului Cultural „Teodor T. Burada“. „Voi rămâne în continuare în Consiliul de Administraţie al Aeroportului de la Mihail Kogălniceanu, unde reprezint Consiliul Judeţean, dar şi în Adunarea Generală a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară «ITI Delta Dunării»“ Constanţa“, a mai precizat Mirela Matichescu. 

Cine este Mirela Florenţa Matichescu? 

Directorul de cabinet al preşedintelui Consiliului Judeţean, Mirela Florenţa Matichescu, vorbeşte engleza şi franceza, iar potrivit CV-ului, se declară un bun organizator, o persoană cu gândire analitică, bună cunoscătoare a strategiilor de afaceri. În perioada 1991-1993 a susţinut studii de scurtă durată în domeniul tehnic - utilaje şi instalaţii portuare la Universitatea „Ovidius“ din Constanţa. În perioada 1993-1997 a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice, specializarea Relaţii Internaţionale, la aceeaşi universitate. În 2001, se înscrie şi la Facultatea de Psihologie, tot la Universitatea „Ovidius“, pe care nu o finalizează şi cu diplomă de licenţă.
 
Din 2013 urmează mai multe cursuri de diplomaţie, politică externă sau pentru calificarea ca specialist în parteneriatul public-privat, cursuri organizate de Institutul Diplomatic Român, CCIR sau SC PPP Reaserch Center. Din 2015, urmează un masterat în curs de desfăşurare la Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazu“.
 
În perioada 1998-2006 a fost director comercial la SC Pro Impres SRL Constanţa. Din luna mai 2006 până în luna noiembrie 2007 este director comercial la SC Event Club SRL. Mirela Matichescu a deţinut, în perioada aprilie 2009 - aprilie 2010, funcţia de director general la SC Matti Company SRL, ulterior devenind director economic la SC Everest Construct SRL. La 19 februarie 2013, Mirela Matichesu era numită vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat al Autorităţii Naţionale pentru Turism. În septembrie 2014 a fost numită preşedinte al instituţiei, înlocuindu-l astfel pe constănţeanul Răzvan Filipescu, care a ocupat această funcţie din aprilie 2013.
 
În luna octombrie 2015, Mirela Matichescu şi-a dat demisia din funcţia de preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism, din motive personale, aşa cum a declarat la acea vreme. Înainte de revenirea la Constanţa, ultimul loc de muncă consemnat al Mirelei Matichescu a fost la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, ca director de cabinet al preşedintelui instituţiei, Bogdan Marcel Pandelică.
 
Din luna martie a acestui an, Matichescu a fost numită preşedintele Consiliului de Administraţie al Spitalului Clinic Judeţean Constanţa, iar în luna mai, reprezentantul Consiliului Judeţean în Consiliul de Administraţie al Aeroportului de la Mihail Kogălniceanu. Din septembrie 2016, Mirela Matichescu este şi arbitru în cadrul Tribunalului Permanent de Arbitraj. 

Care sunt atribuţiile postului de administrator public?  

Printre atribuţiile postului regăsim: coordonarea aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean, potrivit delegării de competenţă; coordonarea serviciilor publice de interes judeţean prestate prin intermediul aparatului de specialitate şi/sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes judeţean, potrivit delegării de atribuţii; să propună soluţii pentru îmbunătăţirea funcţionării aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean; să urmărească rezolvarea de către structurile din cadrul Consiliului Judeţean a sarcinilor rezultate din corespondenţa repartizată, să reprezinte instituţia la diferite evenimente, în baza delegării de către preşedintele Consiliului Judeţean, să coordoneze proiectele Consiliului Judeţean cu finanţare din fonduri nerambursabile de la bugetul local, de la bugetul de stat sau din alte surse; să coordoneze activitatea privind promovarea şi implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri nerambursabile, de la bugetul local, de la bugetul de stat sau din alte surse, potrivit delegării de atribuţii.

Administratorul judeţului poate exercita, prin delegare, atribuţiile de ordonator principal de credite şi trebuie să asigure gestionarea şi utilizarea eficientă a bunurilor aflate în proprietatea publică şi privată a judeţului. Limitele de competenţă sunt stabilite de preşedintele Consiliului Judeţean. Menţionăm că anunţul privind recrutarea administratorului public a fost publicat şi în Monitorul Oficial, Partea III-a nr. 704 din 24.05.3017.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Gelu 20 Jun, 2017 06:51 Cine le știe pe toate,hnu știe nimic in profunzime.Postul este o absurditate.