Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
17:19 13 11 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Judecătorii au decis! Este vizat Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa!

ro

15 Oct, 2019 00:00 1082 Marime text
S-a stabilit primul termen în apelul dosarului în care Tribunalul Constanța a dispus în primă instanță suspendarea hotărârii Consiliului Local nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa. Cauza se va afla pentru prima dată în atenția magistraților pe data de 30 octombrie.
 
Există posibilitatea ca la data de 30 octombrie Curtea de Apel Constanța să anuleze decizia Tribunalului Constanța privind suspendarea și să mențină în vigoare hotărârea Consiliului Local nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa. În cazul unui asemenea scenariu, accesul în zona peninsulară se va face din nou în baza unui permis special. De asemenea, există și posibilitatea ca la data de 30 octombrie Curtea de Apel Constanța să mențină decizia Tribunalului Constanța privind suspendarea hotărârii Consiliului Local nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, în acest context, accesul în zonă urmând să se desfășoare fără nicio restricție.
 
Într-un alt dosar aflat pe rolul Tribunalului Constanţa se cere și anularea hotărârii CLC nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară. Noul termen al cauzei a fost stabilit pentru începutul lunii viitoare.
 
Revenind la dosarul privind suspendarea hotărârii Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, judecătorii de la Secţia de contencios administrativ şi fiscal din Tribunalul Constanţa arată, printre altele, următoarele aspecte:
 
„Fără a analiza în fond actul administrativ- HCLM Constanţa nr. 371 din 27.09.2018  pentru aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, este clar, aşa cum rezultă din titlul hotărârii, că se instituie reguli care restricţionează accesul liber într-o zonă publică a oraşului Constanţa, reguli ce vor fi analizate aprofundat  de instanţa de fond“.
 
„Însă, prin aprobarea unor reguli de acces în zona peninsulară pentru circulaţia rutieră prin instituirea unor permise de acces în mod logic se restricţionează libera circulaţie a persoanelor în zonă (drept consfinţit de Constituţia României), cu consecinţa restrângerii unor drepturi ale persoanelor fizice şi juridice rezidente în zona peninsulară -proporţionalitatea, necesitatea restrângerii acestor drepturi,  măsura acestor ingerinţe în exercitarea drepturilor de proprietate ale persoanelor rezidente urmează să fie analizate la fondul cauzei, dar instanţa apreciază că  restrângerea acestor drepturi reprezintă împrejurări vădite de fapt capabile să producă o îndoială serioasă cu privire la legalitatea actului administrativ în cauza de faţă“, conform motivării.
 
În continuare, magistraţii arată că „noţiunea de pagubă iminentă a fost definită în art.2 alin. (1) lit.ş) din Legea nr.554/2004 ca fiind prejudiciu material viitor şi previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcţionării unei autorităţi publice sau a unui serviciu public“.
 
„Producerea pagubei trebuie să constea într-o consecinţă a executării, nu în însăşi executarea actului administrativ atacat, întrucât s-ar ajunge la concluzia că cerinţa referitoare la iminenţa producerii unei pagube este presupusă în majoritatea cazurilor executării unui act administrativ. Acest lucru este inadmisibil, deoarece ar contraveni caracterului de excepţie al instituţiei suspendării executării actului administrativ. Astfel, în ceea ce priveşte paguba iminentă, instanţa constată că reclamantul (Asociaţia Piaţa Ovidiu) face dovada producerii unei astfel de pagube iminente, ireparabile sau dificil de reparat membrilor asociaţiei reclamante, agenţi economici ce-şi desfăşoară activitatea în zona peninsulară, restrângerea accesului în zona peninsulară produce o restrângere a vadului comercial, o diminuare a clientelei“.
 
„Instanţa reţine astfel că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art.15 prin raportare la motivele prevăzute de art.14 din Legea nr.554/2004 pentru suspendarea executării actului administrativ contestat de reclamant. În ceea ce priveşte durata termenului de suspendare a executării, acesta este un termen ce poate fi stabilit de instanţă cu încadrarea în limitele prescrise de dispoziţiile art.15 din Legea nr.554/2004 actualizată, respectiv până la soluţionarea definitivă a cauzei, apreciind în acest caz ca suspendarea să fie dispusă până la pronunţarea instanţei de fond asupra legalităţii actului administrativ atacat, având în vedere că acţiunea în anulare a actului administrativ a fost formulată separat, dosar în care se analizează legalitatea actului administrativ“.
 
Având în vedere considerentele de fapt şi dispoziţiile legale aplicabile, instanţa a reţinut că sunt îndeplinite condiţiile (...) pentru suspendarea executării actului administrativ şi, în consecinţă, a admis cererea şi a dispus suspendarea executării actului administrativ - hotărârea Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa până la pronunţarea instanţei de fond.
 
Sursa text: rolii.ro
 
Cu privire la permisele de acces în zona peninsulară, Primăria Constanța anunța pe data de 7 martie că există mai multe tipuri de permise: pentru rezidenți persoane fizice, pentru rezidenți persoane juridice, pentru evenimente, pentru aprovizionare, pentru instituții publice, pentru amenajări, pentru furnizorii serviciilor de utilități publice, pentru furnizorii serviciilor de catering, poștă sau curierat și transport valori, pentru evenimente religioase, pentru situații excepționale.
 
„Intrarea și ieșirea mașinilor în/din zona peninsulară se realizează doar prin punctele prevăzute în Regulamentul de acces în care vor fi amplasate indicatoare de semnalizare rutieră. Viteza de deplasare a vehiculelor în zona peninsulară este de maxim 30 km/h. Este admis accesul fără solicitarea permisului de acces pentru următoarele categorii de vehicule dacă au greutatea maximă de 3500 kg: 1.Vehicule inscripționate aparținând M.A.I., D.G.P.L., I.G.S.U. M.Ap.N, S.M.U.R.D. si serviciului de ambulanță, aflate în misiune; 2. Vehiculele aparținând ambasadelor sau consulatelor precum și ale coloanelor oficiale; 3. Vehicule autorizate în regim de taxi, care transportă persoane în/din zona peninsulară, fără staționarea în zonă“, se mai arată în informarea oficială a Primăriei Constanța..
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii