Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:24 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

IPJ Constanța, învins în instanță de o șoferiță!

ro

17 Jun, 2020 00:00 1837 Marime text
  • Constănțeanca fusese amendată cu 870 de lei și permisul îi fusese reținut pentru 60 de zile.
  • Pe parcursul procesului, expertul a ajuns la concluzia că accidentul fusese cauzat de manevrele efectuate de un alt șofer.
  • IPJ a atacat hotărârea Judecătoriei, iar dosarul a ajuns deja la Tribunal, pentru judecarea apelului.

Adesea luate în râs, mai ales din cauza modului în care execută parcarea laterală, dar și din alte motive, femeile la volan sunt un subiect continuu de amuzament pentru conducătorii auto de sex masculin. Și totuși, o șoferiță constănțeană a reușit să răstoarne toate prejudecățile, după ce a dat în judecată Inspectoratul de Poliție al Județului Constanța și a câștigat.

Constănțeanca fusese amendată aproape 900 de lei și îi fusese luat carnetul pentru 60 de zile, după ce a fost implicată într-o tamponare cu alte două autoturisme, eveniment rutier pe care polițiștii ajunseseră la concluzia că șoferița îl provocase. Totuși, în urma expertizei efectuate în cauză, magistrații Judecătoriei Constanța au ajuns la concluzia că femeia are dreptate și au anulat procesul verbal de constatare și sancționare a contravenției. Nemulțumiți de decizia primei instanțe, polițiștii au declarat apel, iar cazul a ajuns în atenția Tribunalului Constanța, unde urmează să se stabilească primul termen.

Litigiul dintre șoferița constănțeană și Inspectoratul de Poliție al Județului Constanța a fost înregistrat la Secția civilă a Judecătoriei pe data de 11 aprilie 2019, sub numărul 10868/212/2019, însă a durat aproximativ un an până ce a fost pronunțată o primă soluție.

Ce a cerut șoferița

În cererea de chemare în judecată înaintată instanței și menționată în Hotărârea nr. 2279/2020 a Judecătoriei Constanța, citată pe www.rolii.ro, se arată că reclamanta „a formulat plângere contravențională împotriva procesului verbal de constatare și sancționare a contravenției (...) nr. (...), solicitând să se dispună anularea procesului verbal atacat ca nelegal și netemeinic, cu consecința exonerării subsemnatei de sancțiunile aplicate (amenda contravențională în cuantum de 870 de lei și sancțiunea complementară a suspendării dreptului subsemnatei de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile)“.

Aceasta a explicat că ar fi fost sancționată pe motiv că nu s-ar fi asigurat la plecarea de pe loc și ar fi intrat într-un alt autoturism, iar în urma impactului cu acesta, mașina sa ar fi fost proiectată într-o altă mașină, care era parcată.

Totuși, șoferița a susținut în fața instanței că situația nu ar fi fost așa, ci că, la momentul prealabil producerii impactului, nu se mai afla oprită, ci deja era angajată în mers, pe banda a doua a sensului.

„La momentul la care s-a pus în mișcare, s-a asigurat și întrucât nu venea niciun alt autoturism pe banda pe care urma a se încadra, a procedat la plecarea de pe loc și încadrarea autoturismului pe banda de mers“, se arată în cererea de chemare în judecată.

De asemenea, reclamanta a mai precizat că accidentul s-a produs după ce un alt autoturism, care ar fi vrut să efectueze o manevră de depășire, a intrat în coliziune cu mașina sa, iar aceasta din urmă a fost proiectată în mașina ce era parcată.

S-a efectuat o expertiză

Cu alte cuvinte, a spus șoferița, cele reținute în procesul verbal prin care a fost amendată și lăsată fără permis pentru 60 de zile nu ar fi fost conforme cu evenimentele produse.

În replică, avocații Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța au solicitat respingerea acțiunii introduse de șoferiță, argumentând că faptele s-au produs astfel cum au fost menționate de agentul constatator.

Pe parcursul desfășurării procesului, a fost efectuată inclusiv o expertiză pentru a se stabili cum s-a produs accidentul, iar în urma acesteia, a reieșit că șoferița ar avea dreptate.

„Expertul a concluzionat că dinamica producerii accidentului a constat în manevra de triplare în depășire efectuată de către intervenientul C.B.M., manevră confirmată de urmele de coliziune pe partea laterală stângă a autoturismului Ford, cât și deformarea capătului aripii din stânga a autoturismului Renault Clio“, se arată în hotărârea instanței, citată pe Jurindex.

Decizia instanței

De asemenea, „expertul a mai explicat că, nu poate fi avută în vedere declarația intervenientului în sensul în care a proiectat autoturismul marca Ford în autoturismul care se afla parcat, întrucât proiectarea se putea produce în urma unui impact între partea dreaptă față a autoturismului Renault Clio și partea stânga spate a autoturismului Ford, ceea ce nu s-a întâmplat“, potrivit www.rolii.ro.

În aceste condiții, magistrații Judecătoriei Constanța au concluzionat că, de fapt, șoferița nu era răspunzătoare pentru producerea accidentului și au anulat procesul verbal de contravenție. „Cu alte cuvinte, față de modalitatea de producere a evenimentului rutier, petenta nu putea și nici nu trebuia să prevadă că un alt conducător auto nu-i va acorda prioritate pe sensul său de mers, astfel încât să fie nevoit să execute manevre bruște“, potrivit instanței.

Nemlțumiți de hotărârea Judecătoriei Constanța, reprezentanții Inspectoratului de Poliție al Județului au declarat apel, iar procesul se va relua la Tribunal, unde se așteaptă fixarea primului termen de judecată.


Citește și:

IPJ Constanța, chemat la judecată de aproape 300 de polițiști. Ce s-a decis în primă instanță
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii