Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:34 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proprietarii vasului petrolier "Erik", pedepsiti cu amenda la noua ani de la naufragiu

ro

18 Jan, 2008 00:00 767 Marime text
Responsabilii scufundarii vasului petrolier "Erika", naufragiat in decembrie 1999 in Golful Biscaya din sud-vestul coastei franceze, sunt obligati sa plateasca o amenda de 192 de milioane de euro in indemnizatii, informeaza Jornal de Notícias. Un tribunal din Paris a dat miercuri seara sentinta, dispunand amendarea, decizie data la noua ani de la naufragiu, care a fost considerat unul dintre cele mai mari dezastre ecologice marine Proprietarul incarcaturii - grupul de combustibili Total -, precum si proprietarul si administratorul vasului, dar si societatea care a declarat petrolierul navigabil au fost vizati de sentinta. Tribunalul a stabilit ca in momentul naufragiului vasul nu indeplinea conditiile de navigabilitate si ca, din punct de vedere tehnic, reparatiile facute de proprietari au vizat reducerea costurilor, nu siguranta transportului. Indemnizatiile de 192 de milioane de euro vor fi platite victimelor dezastrului, asociatiilor pentru protectia mediului care s-au ocupat de caz, consiliilor locale si, cea mai mare parte - 154 de milioane de euro -, statului francez. Dupa sapte luni de dezbateri, toti protagonistii procesului naufragiului navei Erika - produs in largul peninsulei Bretagne - s-au reunit, miercuri, in sala Tribunalului Corectional din Paris, care a judecat acest caz, considerat cel mai dificil din justitia franceza. Astfel, 156 de dosare s-au adunat de-a lungul anilor pe birourile judecatorilor, iar sentinta ar putea sa creeze un precedent atat in domeniul maritim, cat si in cel al protectiei mediului inconjurator. Victimele cer daune de un miliard de euro. Va fi oare posibil ca, pentru prima data, notiunea de prejudiciu ecologic sa fie recunoscuta de magistrati si sa reflecte asteptarile a 101 parti civile? Intre februarie si iunie 2007, un numar impresionant de martori si experti au depus marturie fara sa clarifice circumstantele multiple care au condus la naufragiul vasului Erika. Cu rabdare si perseverenta, Tribunalul nu a ezitat sa patrunda pe cararile, uneori intunecate, ale lumii armatorilor. Cei cinsprezece parati, printre care mai multe persoane juridice, s-au invinuit reciproc. Fiecare dintre ei si-a sustinut nevinovatia, aducand argumente. Compania Total a pretins ca nava "avea un defect ascuns, nedetectabil", dar a fost amendata cu 375.000 de euro inca din a doua zi de audieri. Pe tot parcursul procesului, partile civile au subliniat dezastrul ecologic asupra coastei, amintind de cele 270.000 de tone de deseuri care au distrus plaja pe 400 de kilometri si au ucis 150.000 de pasari. Daune de un miliard de euro au fost cerute in instanta de asociatii ecologice, asociatii de pescari, agentii de turism, consilii locale si primarii mari si mici. In curand, Tribunalul va da sentinta si va decide ce suma revine fiecareia dintre parti. Inclusiv capitanul de origine indiana al navei, Karun Mathur, a cerut daune de peste 730.000 de euro, considerandu-se "victima" a acestei catastrofe.

Scris de: {autor}MFX{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii