Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:26 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Se propune gestiunea directă a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța (DOCUMENT)

ro

23 May, 2023 13:06 1110 Marime text




Proiectul de hotărâre a Studiului de fundamentare privind stabilirea modalității optime de gestiune a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța se află în consultare publică.

Studiu de fundamentare privind stabilirea modalității optime de gestiune a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța a fost publicat abia pe 22 mai a.c.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat timp de 30 de zile pe site-ul municipalității.

Acesta poate fi consultat  și în secțiunea „documente".

În temeiul prevederilor art.7, alin (4) din legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, până la data de 29.06.2023 se pot trimite în scris propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice.

Propunerile, sugestiile sau opiniile se vor transmite în scris:

-prin poștă, la sediul Primăriei municipiului Constanța din bd. Tomis nr.51, Direcția Urbanism și Patrimoniu, Direcția Patrimoniu;
-prin e-mail la adresele : directia.patrimoniu@primaria-constanta.ro,  patrimoniu@primaria-constanta.ro.

Materialele transmise vor purta mențiunea ”Recomandare la proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare privind stabilirea modalității optime de gestiune a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului Constanța.

Studiul propune gestiunea directă a patrimoniului de către Confort Urban SRL și Administrația Fondului Imobiliar SRL

La momentul revizuirii și actulizării Studiului de Oportunitate privind stabilirea modalității optime de gestiune a serviciului de administrare a patrimoniului public și privat al municipiului  Constanța, activitățile serviciului sunt realizate prin gestiune directă, prin intermediul unor operatori de drept public sau de drept privat, astfel:

-Serviciu public de interes local cu personalitate juridică, înființat și organizat în subordinea Consiliului Local al muncipiului Constanța, prin hotărâri ale autorităților deliberative, care furnizează/prestează serviciile de administrare a patrimoniului public și privat pe baza dării în administrare a serviciului Regia Autonomă de Exploatare a Domeniului Public și Privat Constanța (fostul R.A.E.D.P.P Constanța);
- Societate comercială, reglementată de Legea 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu capital social integral al asociatului unic Municipiul Constanța (S.C.I.L. Confort Urban SRL și SC Administrația Fondului Imobiliar SRL).
Deși contractul în baza căruia societatea cu capital integral al UAT Constanța furnizează/ prestează serviciul este denumit prin lege „contract de delegare”, serviciul este prestat în modalitatea gestiunii directe.

Consiliului Local al muncipiului Constanța, în calitate de acționar/asociat unic al Confort Urban S.R.L, prin intermediul consiliului de administrație, exercită un control direct și o influiență dominantă asupra deciziilor strategice și/sau semnificative ale operatorului în legatura cu serviciul furnizat/prestat, similar celui pe care îl exercită asupra structurilor proprii în cazul gestiunii directe.

Potrivit studiului, analiza tehnică, indică faptul că operatorii care asigură administrarea patrimoniului public șiprivat al municipiului Constanța (Administrația Fondului Imobiliar SRL și Confort Urban SRL) dețin atât mijloacele, echipamentele, dotările și structura de personal cu experiență în prestarea acestor servicii pentru municipiul Constanța; Se observă suprapuneri minore a unor activități: ex. administrarea parcărilor, care se realizează de cei doi operatori, unul pentru parcările publice și altul pentru parcările amenajate în perimetrul piețelor agroalimentare, târguri.

Aspectele identificate în urma analizei situației de fapt și a contextului generat de legislația în vigoare conduc la concluzia că, gestiunea directă este singura variantă care poate asigura, la această dată continuitatea serviciului în parametri normali.

Elaboratorii studiului susțin această recomandare în primul rând din perspectiva aspectelor de ordin social, dar și a faptului că din punct de vedere economic există posibilitatea creșterii eficienței.

Din punct de vedere financiar, avantajul major este reîntoarcerea sumelor care se pot constitui ca profit reinvestit în dezvoltarea activităților.

Studiul a fost realizat de SC Regional Erm Consulting SRL.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii