O licitație ce vizează Sistemul integrat al deșeurilor în județul Constanța, anulată din lipsă de fonduri (DOCUMENTE)
O licitație ce vizează Sistemul integrat al deșeurilor în județul Constanța, anulată din lipsă de fonduri
24 Oct, 2025 15:17
ZIUA de Constanta
274
Marime text
274
Marime text
Licitația pentru servicii pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru îmbunătățirea Sistemului integrat al deșeurilor în județul Constanta, care va stabili necesitatea și oportunitatea investițiilor, luându-se în considerare să nu fie dublă finanțare sau ajutor de stat - asistență tehnică și consultant, a fost anulată. Potrivit LicitatiaPublica.ro, motivul anulării îl reprezintă imposibilitatea încheierii contractului cf art.212 alin. (1) lit. c) din Legea nr.98/2016, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere clauza suspensivă existentă în cadrul documentației de atribuire (imposibilitatea obținerii finanțării până la data estimată pentru semnarea contractului de finanțare, și anume 31.12.2025, așa cum rezultă din răspunsul MIPE comunicat prin adresa nr.106484/06.10.2025)Valoarea estimată a contractului era de 7.950.000 RON.
Anunțul de participare la licitație a fost publicat anul trecut în luna august 2024, ofertanți fiind asocierea de firme Interdevelopment SRL, Goldberg Global services și Eco Viable Ingenierie.
La acea dată licitația a fost contestată la CNSC. Este vorba despre contestația nr 2980 din data de 29.08.2024 cu decizia 2788 din data de 03.10.2024.Potrivit deciziei CNSC, emisă în octombrie 2024 prin contestația înregistrată la Consiliul Naţional de Soluționare a Contestațiilor cu nr. 55023/29.08.2024, formulată de către INTERDEVELOPMENT SRL, împotriva documentației de atribuire, emisă de către CONSILIUL JUDEȚEAN CONSTANŢA, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii de licitație deschisă (anunţ de participare nr. CN1072183), organizată în vederea atribuirii contractului, având ca obiect „Servicii pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru îmbunătăţirea sistemului integrat al deşeurilor în județul Constanţa, care va stabili necesitatea şi oportunitatea investițiilor, luându-se în considerare să nu fie dublă finanțare sau ajutor de stat - asistenţă tehnică şi consultanță", se solicita:
1. suspendarea procedurii de atribuire în stadiul în care se află până soluţionarea contestației;
2. obligarea CONSILIULUI JUDEŢEAN CONSTANŢA să ia măsurile de remediere a documentației de atribuire, în sensul revocării modificării sau completării acesteia pentru motivele de nelegalitate indicate în cuprinsul contestaţiei;
3. obligarea CONSILIULUI JUDEȚEAN CONSTANŢA să prelungească termenul limită de depunere cu perioada corespunzătoare efectuării remedierilor şi cu timpul necesar ofertanților de a întocmi ofertele faţă de remediile adoptate.
În ceea ce priveşte suspendarea procedurii, CNSC s-a pronunţat prin Încheierea nr. 2804/C8/2980/04.09.2024, fiind respinsă, ca nefondată.
Conform Licitația Publica.ro, obiectivul general al contractului consta în realizarea unui studiu de fezabilitate pentru îmbunătățirea Sistemului de management integrat al deșeurilor în județul Constanța, care urma să stabilească necesitatea și oportunitatea investițiilor - asistență tehnică și consultanță, incluzând și elaborarea aplicației de finanțare și a documentațiilor de atribuire pentru investițiile ce se vor propune, astfel încât să nu fie dublă finanțare sau ajutor de stat. Scopul proiectelor a fost de a completa infrastructura și echipamentele existente cu investiții care vor asigura un management integrat al deșeurilor în județ, prin care se vor asigura standardele minime necesare pentru conformarea cu legislația UE în ceea ce privește sectorul de mediu, că și atingere a angajamentelor pe care România și le-a asumat prin Tratatul de Aderare.
Conform informațiilor publicate pe e-licitatia.ro, Consiliul Județean Constanța și Asociația de Dezvoltare Intracomunitară Dobrogea (ADI Dobrogea) au semnat contractul de finanțare aferent proiectului major „Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Constanța” (SMID) nr. 636/RP/17.02.2014, Cod SMIS 48462, proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din FEDR prin Programul Operațional Sectorial Mediu 2007- 2013 în valoare totală de 201.907.376 lei, fără TVA.
Având în vedere instrucțiunea MFE nr. 12000/10.08.2015 privind unele măsuri pentru eșalonarea (fazarea) proiectelor finanțate prin POS Mediu 2007-2013, s-a procedat la fazarea proiectului major, CJ Constanţa și ADI Dobrogea semnând contractul de finanțare nr. 80/29.06.2017 aferent proiectului “Fazarea Proiectului SMID în județul Constanța” (FPSMID) cod SMIS 2014 - 110880 în valoare totală de 83.949.778,72 lei, proiect finanţat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
De acest proiect vor beneficia aproximativ 85,44% din populația județului Constanța.
Durata desfășurării activităților va fi structurată astfel:
-12 luni de la data menționată în ordinul de începere - termen pentru finalizarea prestării serviciilor de realizare studiu de fezabilitate pentru modernizarea Sistemului de management integrat al deșeurilor în județul Constanța și a servicii-lor de elaborare a aplicației de finanțare;
-8 luni după finalizarea prestării serviciilor de realizare studiu de fezabilitate - de la data menționată în ordinul de începere - termen pentru finalizarea documentațiilor de atribuire pentru investițiile ce se vor propune prin SF/Aplicație de finanța-re și Promovarea investițiilor necesare consolidării SMID in rândul actorilor interesați.
Finalizarea procedurii de achiziție prin încheierea contractului de achiziție publică este supusă următoarei clauze suspensive: Încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de obținerea Finanțării din cadrul Programului Dezvoltare Durabilă (PDD) 2021-2027, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislației privind finanțele publice si cu respectarea dispozițiilor HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare.
În cazul în care, indiferent de motive, obținerea finanțării nu se realizează, autoritatea contractantă va aplica prevederile art.212 alin. 1 lit.c din Legea nr.98/2016, cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziție publică.
Ofertanții acestei proceduri înțeleg că Autoritatea Contractantă nu poate fi considerată răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă Autoritatea Contractantă a fost notificată asupra existenței unui asemenea prejudiciu.
Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă utilizarea condițiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-și întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația descrisă.
Se estima semnarea contractului de finanțare nerambursabilă în perioada de planificare a Planului Județean de Gestionare a Deșeurilor în județul Constanța 2020-2025 (pentru investiții și pentru care se propune planul de acțiune), respectiv 31 decembrie 2025.
Investiţiile necesare modernizării Sistemului de management integrat al deşeurilor în judeţul Constanţa (SMID) au fost analizate în Planul Judetean de Gestionare a Deseurilor . Acestea implicau achiziţia de servicii pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru îmbunătăţirea Sistemului de management integrat al deşeurilor în judeţul Constanţa care va stabili necesitatea şi oportunitatea investiţiilor, luându-se în considerare să nu fie dublă finanţare sau ajutor de stat" - asistență tehnică și consultanță incluzând și elaborarea aplicației de finanțare și a documentațiilor de atribuire pentru investițiile ce se vor propune, astfel încât să nu fie dublă finanțare sau ajutor de stat. Prin pregătirea proiectului ce urmează să fie propus spre finanțare se urmărește promovarea investițiilor în sectorul deșeuri, în vederea conformării cu prevederile acquis-ului european și a angajamentelor asumate prin sectorul de mediu.
Descrierea serviciilor propuse.
Activitatea 1- Elaborarea studiilor, analizelor si documentelor suport pentru fundamentarea opțiunilor de investiții în scopul consolidării/îmbunătățirii SMID, documentației tehnico-economice faza Studiu de Fezabilitate (SF) şi documentele suport pentru SF, pentru care se solicita finanțarea nerambursabila.
Activitatea 2 - Sprijin în elaborarea Aplicaţiei de finanţare si a documentelor suport.
Activitatea 3 - elaborarea documentaţiilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice pentru investițiile ce se vor propune.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Licitație de 1.6 milioane de euro organizată de Consiliul Județean Constanța atacată la CNSC. Ce decizii au fost dictate? (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


