Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:39 21 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ziua Portului Constanta la Budapesta La a 4-a editie

ro

26 Feb, 2010 00:00 1338 Marime text

Devenită deja o tradiţie, „Ziua Portului Constanţa" la Budapesta, a reunit azi, 25 februarie 2010, oficiali reprezentând guvernul, companii private şi de stat, asociaţii profesionale din România şi Ungaria, într-un efort comun de a promova cooperarea şi dezvoltarea afacerilor dintre cele două ţări, având ca principal punct de legătură Portul Constanţa. S-a subliniat cu acest prilej necesitatea îmbunătăţirii procesului de schimb reciproc de informaţii şi experienţă în interesul comunităţii de afaceri române şi ungare.

Reprezentantul conducerii Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa - Directorul Exploatare, Siguranţă şi Securitate Portuară - Ambroziu Duma, a declarat: „Noi am creat cadrul necesar şi adecvat pentru a vă prezenta comunitatea portuară cu realităţile sale, proiectele, intenţiile pentru o mai bună cooperare cu companiile maghiare. " El a prezentat proiectele de investiţii începute în Portul Constanţa, menite să contribuie la dezvoltarea economică, la atragerea de noi parteneri de afaceri: construirea podului care va face legătura între partea de nord şi cea de sud a Portului Constanţa - lucrările vor începe în anul 2010, finalizarea digului de larg, obiectiv de investiţii în valoare de 140 milioane de euro - pentru care se va desemna constructorul în urma analizei celor 11 oferte primite la licitaţia organizată pe data de 18 februarie 2010, investiţie care va conduce la creşterea siguranţei în operarea navelor din portul Constanţa. Tot pentru dezvoltarea Portului Constanţa se are în vedere realizarea unui pod de legătură cu insula artificială, ceea ce conduce la extinderea teritoriului portuar şi la creşterea potenţialului comercial şi de operare. Extinderea portului este posibilă şi prin realizarea molurilor 3 şi 4 sud, reprezentând aproximativ 50 de ha de teritorii noi câştigate şi oportunitatea dezvoltării de noi terminale specializate."

Modernizarea şi dezvoltarea transportului naval , asigurarea siguranţei traficului, consolidarea portului Constanţa, ca centru logistic intermodal şi realizarea unor servicii de transport naval mai sigure şi mai prietenoase faţă de mediul înconjurător, reprezintă priorităţile din domeniul transportului naval susţinute de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin ministrul secretar de stat Marin Anton, la cea de-a patra ediţie a evenimentului „Ziua Portului Constanţa" la Budapesta. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii se preocupă de realizarea proiectelor de asigurare a adâncimilor minime de navigaţie de 2,5 m pe Dunăre, pe toată perioada anului, precum şi de continuarea lucrărilor de consolidare a malurilor pe Canalul Dunăre-Marea Neagră.

Secretarul de stat Marin Anton a declarat: „Cu speranţa depăşirii cât mai rapide a efectelor crizei economice mondiale fac menţiunea că Portul Constanţa prin poziţia de care dispune, utilităţile, conexiunile cu alte moduri de transport, calitatea serviciilor şi modul de organizare este în permanenţă disponibil pentru extinderea legăturilor de transport cu porturile de la Marea Neagră, Marea Mediterană şi Orientul Îndepărtat."

Preşedintele Autorităţii Naţionale a Transporturilor din Ungaria, Horvath Zsolt Csaba, a deschis pentru a parta oară consecutiv lucrările evenimentului din partea Guvernului Maghiar, subliniind posibilităţile mari de cooperare.

Interesul mare pentru acest eveniment, este dovedit de prezenţa a celor aprox. 140 de participanţi şi contribuie la materializarea strategiei de marketing dezvoltată de Portul Constanţa, în scopul oferirii unor oportunităţi comerciale mai bune pentru clienţii săi, evenimentul de astăzi contribuind la îmbunătăţirea relaţiilor de afaceri cu partenerii din Ungaria.

În 2009, între porturile româneşti si cele din Ungaria s-a înregistrat o creştere a schimbului de mărfuri cu 11% .

Trebuie amintită aici contribuţia importantă a Ambasadei României la Budapesta, care face eforturi pentru susţinerea permanentă a Portului Constanţa în rândul oamenilor de afaceri maghiari. Aici se înscrie şi semnarea, pe data de 24 februarie 2010, a unui Protocol de Colaborare între Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa şi Asociaţia Centrelor de Logistică din Ungaria.

Protocolul prevede stabilirea unei colaborări între părţile semnatare, precum şi între acestea şi alte entităţi (firme private, asociaţii, organizaţii, autorităţi de stat) care îşi desfăşoară activitatea în domeniul logisticii, în scopul intensificării fluxului de mărfuri între zonele logistice din Ungaria şi Portul Constanţa, extinderii zonelor logistice şi intensificării traficului între Constanţa şi Ungaria, în special a traficului containerizat, căruia ar trebui să i se acorde o importanţă deosebită.

Kovacs Imre, preşedinte şi director general al companiei MAV CARGO şi-a ţinut prezentarea şi în calitatea de vicepreşedinte a Asociaţiei Centrelor Logistice din Ungaria, iar Szalma Botond în calitate de preşedinte al Asociaţiei Transportatorilor Navali din Ungaria. Amândoi au subliniat faptul că dezvoltarea viitoare va avea garanţii mai ales dacă organsmele guvernamentale şi întreprinzătorii vor face front comun în toate proiectele.

DIRECTOR GENERAL,
Ioan BĂLAN

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii