Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:29 13 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cine face parte din Consiliul de Administrație al Liceului Teoretic „George Călinescu“ Constanța

ro

13 Nov, 2025 12:46 163 Marime text
Liceul G Călinescu Constanța. Foto Facebook/Liceul G Călinescu Constanța
  • Consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar este organul deliberativ de conducere și se constituie din 7, 9 sau 11 membri.

Cotidianul ZIUA de Constanța prezintă componența Consiliilor de Amdinistrație a mai multor instituții de învățământ din județul Constanța, așa cum apar acestea fie pe site-urile instituțiilor, fie așa cum au fost comunicate de reprezentanții acestora.

Consiliul de administrație al unei școli este un organ de conducere cu rol de supraveghere, control și decizie, format din membri ce au responsabilitatea de a asigura buna funcționare a instituției. CA stabilește, aprobă și gestionează aspecte precum bugetul, regulamentele interne, tematica și planificarea ședințelor și ordinea de zi. De asemenea ia decizii în probleme de ordin administrativ, financiar și de personal.

În ediția de astăzi, prezentăm componența Consiliului de Administrație al Liceului Teoretic „George Călinescu“ Constanța.

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul Liceului Teoretic „George Călinescu“ Constanța, din Consiliul de Administrație al unității de învățământ, fac parte următorii:
  • 1. Prof. Mihăilă Vasile Președinte C.A.
  • 2. Prof. dr. Dode Iuliana Membru C.A.
  • 3. Prof. Gîrbocea Iulia-Beatris Membru C.A.
  • 4. Prof. Ianole Daniela Membru C.A.
  • 5. Prof. Fetisleam Melek Membru C.A.
  • 6. Tudor Daniel Reprezentant CLM Constanța
  • 7. Arghirescu Adriana Reprezentant CLM Constanța
  • 8. Sauciuc Dorel Reprezentant părinți
  • 9. Pândici Maricica Reprezentant părinți
  • 10. Pîrlitu Alexia Reprezentant Consiliul Școlar al Elevilor
Potrivit metodologiei, printre atribuțiile Consiliului de Administrație al unei școli se numără următoarele:
  • Aprobă documentele de funcționare: stabilește și aprobă tematica și graficul ședințelor, precum și ordinea de zi a acestora.
  • Stabilește responsabilități: definește rolurile și responsabilitățile membrilor consiliului de administrație.
  • Gestionează fondurile: ia decizii referitoare la bugetul școlii și gestionarea resurselor financiare.
  • Supraveghează activitatea: are rol de control asupra activității generale a școlii.
  • Organizează activitatea: stabilește procedurile de lucru în cadrul consiliului.
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii, Comisia pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică și alte comisii constituite la nivelul unității deînvățământ, consiliul şcolar al elevilor, consiliul reprezentativ al părinților și asociația de părinți,acolo unde aceasta este legal constituită, cu autoritățile administrației publice locale şi organizaţiile sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negocierecolectivă învăţământ preuniversitar.

Consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar este organul deliberativ de conducere și se constituie din 7, 9 sau 11 membri.

Hotărârile consiliului de administraţie sunt obligatorii pentru toate persoanele fizice sau juridice implicate în mod direct ori indirect în activitatea unităţii de învăţământ.

Potrivit informațiilor publicate de Wikipedia, Liceul Teoretic "George Călinescu" din Constanța a fost înființat după Revoluția din Decembrie 1989, din necesitatea de a avea în comunitatea locală o instituție de învățământ specializată în studiul științelor umaniste în general și cel al limbilor străine în particular, fiind un liceu consacrat profilului Uman, în contrast cu celălalt liceu teoretic din cartier, Liceul „Decebal”, consacrat profilului Real.

„Misiunea școlii este ca aceasta să dezvolte o comunitate centrată pe valori și pe nevoile educaționale ale beneficiarilor, de a ajuta elevii în a-și dezvolta personalitatea și a-și exprima deschis opiniile. Politica noastră are deci în vedere consolidarea unor relații de comunicare bazate pe înțelegere și respect, propice dezvoltării potențialului fiecărui elev. De asemenea, se pune accentul pe cultivarea stării de bine în mediul educațional prin promovarea sentimentului de apartenență și experimentarea succesului în rândul comunității educaționale. Nu în ultimul rând, se ia în considerare garantarea unei pregătiri specializate de studiu al limbilor străine în regim bilingv și intensiv pentru elevii din ciclul gimnazial și liceal prin oferte educaționale adecvate intereselor și aptitudinilor acestora“ – conform Wikipedia.

Profiluri și specializări
  • Profil real, specializarea matematică-informatică - bilingv engleză / științe ale naturii - bilingv engleză
  • Profil umanist, specializarea filologie - bilingv engleză / bilingv franceză
  • Profil umanist, specializarea științe sociale - bilingv engleză / bilingv franceză / intensiv germană / intensiv italiană
  • Profil umanist, specializarea filologie - intensiv germană / intensiv italiană / intensiv spaniolă.
PRECIZĂRI:


Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și: 

Cine face parte din Consiliul de Administrație al Liceului de Marină Constanţa
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii