06:09 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Medalia de aur la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică, obținută de un elev al Colegiului Naţional Mircea cel Bătrân din Constanţa

21 Nov, 2018 17:58 1838 Marime text
Un elev al Colegiului Naţional Mircea cel Bătrân din Constanţa a adus anul acesta, în România, medalia de aur la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Astrofizică, ce s-a desfăşurat în perioada 3-11 noiembrie, la Beijing, informează Agerpres.ro

Robert Păşcălău, elev în clasa a XI-a la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, a declarat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că a parcurs un program de pregătire individual pentru astronomie şi astrofizică, fără asistenţă din partea cadrelor didactice, fiind discipline care nu sunt studiate în cadrul şcolii şi doar la fizică a fost îndrumat de o profesoară din liceu.

"A fost multă muncă individuală pe partea de astronomie şi astrofizică, dar şi multe cunoştinţe de matematică şi fizică. Pe partea de fizică am fost ajutat de doamna profesoară Adina Dogărescu, iar pe partea de astronomie şi astrofizică am lucrat mai mult individual, pregătindu-mă, pe lângă subiectele date la olimpiadele anterioare, şi cu probleme diverse din diferite cursuri de la universităţi de acest profil", a spus Robert.

Olimpicul medaliat cu aur a susţinut că subiectele ce trebuiau rezolvate la ediţia din acest an a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică nu au avut un grad foarte mare de dificultate şi că, în opinia sa, organizatorii ar trebui să crească nivelul de complexitate,la acest gen de competiţii.

"Olimpiada a fost destul de solicitantă. Probele au fost nici mai grele, dar nici mai uşoare decât în anii precedenţi, chiar mi-aş fi dorit subiecte mai dificile pentru că ele pot face şi în general fac diferenţa între premiile obţinute de concurenţi. La proba teoretică aveam de rezolvat mai multe probleme din mai multe domenii ale astronomiei şi astrofizicii. La proba observaţională am studiat şi observat anumite obiecte de pe cer. Iar la cea de-a treia probă, de analiză de date, am făcut analiza unor date grafice, a unor tabele şi interpretarea anumitor rezultate", a mai afirmat tânărul constănţean.

Robert a precizat că, după absolvirea liceului, şi-ar dori să studieze fizica sau astrofizica la o universitate din SUA, dar că încă nu a luat o decizie finală în această privinţă.

În context, profesoara de fizică Adina Dogărescu a declarat, în cadrul conferinţei de presă, că orice profesor şi-ar dori să aibă posibilitatea să pregătească un elev precum Robert Păşcălău.

"Robert are o capacitate fantastică de asimilare, de analiză. Este un copil excepţional de bun, de cuminte. Cred că orice profesor şi-ar dori astfel de elevi. Peste câţiva ani, l-aş vedea într-un centru de cercetare. Unde anume, va fi alegerea lui", a conchis profesoara.

Robert Păşcălău a obţinut în 2017 medalia de argint la Olimpiada internaţională de Astronomie şi Astrofizică, iar în 2016 a câştigat medalia de aur la Olimpiada Internaţională de Astronomie.

Sursa:  Agerpres.ro