Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:30 04 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ZIUA LIVE Directorul general al Termoficare Constanța, Liviu-Dorel Popa - „Nimeni nu are motive să se îngrijoreze în urma tranziției”

ro

23 Sep, 2021 14:20 2389 Marime text
Liviu Dorel Popa: „Faptul că funcționeaza serviciul public de termoficare, fără sincope, îi asigurăm pe consumatorii racordați că totul este conform graficului, totul se desfășoară normal, nimeni nu are motive să se îngrijoreze în urma tranziției.”

„Există un risc general de uzură a instalațiilor. La asta s-a referit și domnul primar. Este atât de veche rețeaua în Constanța încât riscul nu este de înlăturat. La 1 ianuarie 2020, data la care operatorul a preluat rețeaua de transport era o pierdere de 392 metri cubi sau tone pe oră. În perioada aceasta am facut lucrări la 19 avarii. Pana maine dimineata orasul va primi apă caldă. După intervenții, cele 19, mă aștept să scădem sub 200 de tone pe oră. Dacă comparăm cu București, la noi este mult mai mică. Dacă comparăm cu Ploiești - acolo ține de Consiliul județean, ei au 20-25 de tone pe oră, cu conducte ca ale noastre dar au avut lucrări de întreținere. La finalul anului 2023 se vor achita cele 50 milioane din bugetul de lucrări”, spune Popa.

„593 de lei este prețul aprobat pe care a funcționat RADET. Prețul cu care va factura Termoficare Constanța SRL urmează să fie aprobat de către Consilul Local”, mai spune Popa.

„Ceea ce vedem în piața este că parcurgem o creștere”, a declarat Popa.

„Există o strategie aprobată care prevede realizarea unui sistem integrat. Activele CET Palas vor fi preluate de Municipalitate. În puține orașe au rezistat CET-uri”, mai spune Popa.

„Am cesionat contractele cu părțile contractante, acum Termoficare Constanța face un act adițional pentru a se citi Termoficare în loc de RADET. Cei cu datorii la RADET le vor plăti în continuare”, spune directorul general Termoficare Constanța.

„Contractul dintre furnizor și consumator este un contract reglementat și nu poți să-l denunți decât în condițiile legii de deconectare-debranșare. Cei care dețin centrale de apartament se vor trezi cu facturi mai mari. În această perioadă nu se mai fac debranșări”, mai precizează Liviu Dorel Popa.

„Termoficare Constanța are același portofoliu de consumatori - 50.000 de apartamente, 130+ de agenți economici”, spune Popa.

„Noi și Electrocentale Constanța avem intalniri aproape in fiecare zi. Suntem in legătură permanenta. Căutăm soluții să deblocăm din avansul la subvenții”, transmite Popa.

„Pornirea se va face când avem trei nopți consecutive mai puțin de 10 grade. Avariile până în 12 ore nu sunt contabilizate ca o avarie importantă”, spune Popa.

„Din punct de vedere al funcționarii, avem pregătite toate elementele de a susține intervenții in această iarnă. Avem un deficit de personal. În perioada următoare vom face angajări”, precizează Popa.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii