Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:44 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce a gasit ANRMAP in primaria lui Mazare (document)

ro

05 Jan, 2010 01:07 7342 Marime text
deschidere.jpgÎn urma neregulilor sesizate, primăria a fost amendată cu suma totală de 45.000 de lei

Amenzi prescrise, fapte care nu constituiau contravenţii la momentul la care au fost săvârşite, acces restricţionat la licitaţiile pentru atribuirea contractelor publice, dar şi sancţiuni de 45.000 de lei, precum şi o sesizare a Camerei de Conturi a judeţului Constanţa, pentru a se verifica alocarea şi utilizarea fondurilor publice. Acestea sunt concluziile şi recomandările Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, în urma controlului efectuat la Primăria Municipiului Constanţa. Pe parcursul a două ediţii, ZIUA de Constanţa prezintă concluziile raportului agenţilor constatatori ai ANRMAP, întocmit în urma verificărilor desfăşurate la Primărie.

Controlul ANRMAP s-a desfăşurat la PMC în perioada 21 - 25 septembrie 2009 şi a vizat „verificarea legalităţii atribuirii, în perioada 2006 - 2009, a contractelor de «Servicii de publicitate/advertising», precum şi legalitatea încredinţării realizării studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a execuţiei lucrărilor de urbanizare aferente contractelor de concesiune nr. 38133/15.06.2000 şi nr. 38134/15.06.2000". După cum se arată în Raportul întocmit de agenţii constatatori ai ANRMAP, pe parcursul verificărilor, atribuţiile privind conducerea Primăriei Constanţa au fost preluate de viceprimarul Gabi Stan, care a primit delegaţie temporară din partea edilului Radu Mazăre, ce nu se afla în instituţie.

Gabi Stan „salvează situaţia"

De la bun început, reprezentanţii ANRMAP au făcut o constatare cât se poate de interesantă: „referitor la legalitatea încredinţării realizării studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a execuţiei lucrărilor de urbanizare aferente contractelor de concesiune nr. 38133/15.06.2000 şi nr. 38134/15.06.2000, din declaraţia d-lui viceprimar Stan Gabriel Marius (...), rezultă că nu a fost încheiat un contract de achiziţie în acest sens". În aceste condiţii, cei de la ANRMAP nu au avut de ales şi au concluzionat că, potrivit legii în vigoare, respectivele proceduri nu pot constitui „obiect al supravegherii". Cu toate acestea, concluziile ANRMAP privind legalitatea atribuirii contractelor de publicitate sunt dintre cele mai interesante. Agenţilor constatatori ai ANRMAP li s-a pus la dispoziţie o serie de documente, după cum urmează: „procedura de cerere de oferte organizată în vederea atribuirii contractului nr. 85149/27.06.2007 privind achiziţia de servicii de publicitate radio prin intermediul unei agenţii de publicitate", „procedura de licitaţie deschisă organizată în vederea atribuirii contractului nr. 70851/09.05.2008 având ca obiect servicii de publicitate media în presa scrisă prin intermediul unei agenţii de publicitate", dar şi „procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare organizată în vederea încheierii actului adiţional nr. 169170/17.11.2008, având ca obiect achiziţia de «servicii suplimentare în presa scrisă la contractul de publicitate nr. 70851/09.05.2008»". Nu în ultimul rând, reprezentanţii ANRMAP au primit şi documentele privind „procedura de cerere de oferte organizată în vederea atribuirii contractului nr. 142656/29.09.2008 având ca obiect achiziţia de servicii de publicitate radio prin intermediul unei agenţii de publicitate", dar şi pentru „procedura de licitaţie deschisă organizată în vederea atribuirii contractului nr. 45610/20.03.2009 privind achiziţia de «Servicii de publicitate TV prin intermediul unei agenţii de publicitate»".

Telegraf şi Soti, veşnicii câştigători

În patru din cele cinci cazuri analizate, ANRMAP a constatat că au fost impuse criterii restrictive agenţilor economici interesaţi de contractele Primăriei, astfel încât accesul a fost restricţionat. În ceea ce priveşte negocierea fără publicarea unui anunţ, şi această procedură a fost „cu dedicaţie", aşa cum reiese din raportul ANRMAP. Întâmplător sau nu, în patru din cele cinci cazuri menţionate anterior, câştigătoare a fost desemnată firma Telegraf Advertising, cel de-al cincilea contract, privind serviciile TV, fiind câştigat de Soti Cable Neptun. Ambele societăţi sunt cunoscute pentru contractele devenite deja tradiţionale încheiate cu autorităţile publice constănţene, dar şi pentru faptul că, în acţionariatul acestora se regăsesc apropiaţi ai primarului Radu Mazăre. Revenind la constatările ANRMAP, în ceea ce priveşte procedura de cerere de oferte organizată în vederea atribuirii contractului de servicii de publicitate radio prin intermediul unei agenţii de publicitate nr. 85149/27.06.2007, după cum se arată în raport, valoarea estimată totală a contractului era de 42.016 lei, fără TVA, banii provenind din bugetul local. Toate bune şi frumoase, numai că, printre criteriile de calificare, Primăria a cerut ofertanţilor, pentru a-şi demonstra capacitatea tehnică, să dovedească faptul că au în derulare contracte care privesc obiectul şi obiectivele cererii, pentru posturile de radio locale.

Criterii restrictive

„Această solicitare", spun reprezentanţii ANRMAP, „restrânge numărul potenţialilor participanţi la procedură, favorizând agenţiile de publicitate care au deja contracte în derulare cu posturile de radio locale, având ca efect încălcarea prevederilor art. 2, alin. (1) lit. a) şi b) din O.U.G. nr. 34/2006". Totuşi, dat fiind că, „la data săvârşirii faptei, OUG nr. 34/2006 nu prevedea sancţiuni pentru nerespectarea dispoziţiilor legale din domeniul achiziţiilor publice având ca efect încălcarea dispoziţiilor de la art. 2 din acelaşi act normativ", Primăria nu a fost sancţionată în niciun fel. Coincidenţă sau nu, a fost depusă o singură ofertă, cea a SC Telegraf Advertising SRL Constanţa. Firma a fost declarată câştigătoare. Ca o paranteză, experţii ANRMAP au punctat faptul că „în cuprinsul dosarului achiziţiei (n.r. pus la dispoziţia echipei de control) nu s-a regăsit Nota justificativă privind cerinţele minime de calificare referitoare la capacitatea tehnică şi/sau profesională, prevăzută la art. 8, alin. (2) din HG nr. 925/2006". Cu alte cuvinte, lipsea tocmai justificarea impunerii criteriilor ce au fost considerate de specialiştii ANRMAP drept selective.

Vom reveni.

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • ooooo 25 Oct, 2010 19:40 primarul localitatii padina - buzau a platit amenda data de a.n.r.m.a.t din fondul cetateanului si nu din buzunarul lui - sa stie asta tot poporul despre mafiotii nostrii