Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:45 19 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Se modifică legea privind registrul general de evidență a salariaților

ro

17 Jul, 2023 14:36 882 Marime text
Mâine, 18 iulie 2023, se încheie perioada de menținere a proiectului de Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr.905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, în transparență decizională pe portalul Ministerului Muncii.

Ministerul Muncii şi Solidarității Sociale are ca rol identificarea, elaborarea şi promovarea măsurilor care au ca scop buna funcţionare a pieţei muncii, precum și identificarea și aplicarea celor mai eficiente măsuri de protecție socială, adecvate schimbărilor care se produc constant în economia națională și în mod deosebit în legislația actuală.

În acest context, se impune corelarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 905/2017, referitoare la serviciul de completare şi transmitere a datelor în registru, prin încheierea de contracte de prestări servicii cu prestatori care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevederilor legale în vigoare.

Având în vedere faptul că, potrivit prevederilor art. 341 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, fiecare angajator are dreptul de a-şi organiza activitatea de resurse umane şi salarizare prin una dintre modalitățile reglementate de lege, respectiv prin asumarea de către angajator a atribuţiilor specifice, prin desemnarea unuia sau mai multor angajaţi cărora să le repartizeze, prin fişa postului, atribuţii privind activitatea de resurse umane şi salarizare sau prin contractarea unor servicii externe specializate în resurse umane şi salarizare (inclusiv servicii externe de contabilitate autorizate de CECCAR) și activitatea de completare şi transmitere a datelor în registru, astfel cum este reglementată în cuprinsul Hotărârii Guvernului nr. 905/2017, se poate realiza în una dintre modalitățile enumerate anterior, cu informarea în termen a inspectoratului teritorial de muncă în legătură cu încheierea, sau după caz, încetarea contractelor de furnizare servicii.

De asemenea, se va stabili obligația serviciilor externe, ca la încetarea contractului de furnizare servicii să elibereze angajatorului baza de date în format electronic care conține toate înregistrările făcute de prestator pe durata contractului. Se va stabili obligația angajatorului de a transmite suspendarea contractului individual de muncă ca urmare a absențelor nemotivate, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii deciziei de suspendare, în condițiile prevăzute la art. 51 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Se va stabili posibilitatea angajatorilor de a solicita inspectoratului teritorial de muncă o copie a datelor existente în registru, în format electronic sau letric, pentru situația în care, din diferite motive nu mai dețin aceste date. Având în vedere faptul că, Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților a fost adoptat în temeiul prevederilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, act normativ de nivel primar, este necesar ca prevederile hotărârii privind registrul general de evidență a salariaților să fie corelate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost modificate și completate prin Legea nr. 213/2020.

Citește și:

Garanția ambalajelor Iată simbolul care va apărea pe etichetele sticlelor pentru care se va plăti garanție din noiembrie 2023
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii