14:11 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ştiaţi că...? Prima planetă descoperită prin matematică...

24 Sep, 2014 09:47 2856 Marime text
În toamna anului 1846, a fost descoperită Neptun, a opta planetă de la Soare şi a patra ca mărime din Sistemul solar. Descoperirea acestei planete a fost făcută de astronomul francez Urbain Jean Joseph Le Verrier şi de astronomul britanic John Couch Adams.
Planeta Neptun se găseşte la peste 4.500 milioane de kilometri de Soare, traseul orbital durând aproape 165 de ani. Existenţa lui Neptun a fost stabilită de către astronomul francez Urbain-Jean-Joseph Le Verrier, care a calculat poziţia aproximativă a planetei urmărind perturbările gravitaţionale din preajma astrului.

Gigantica planetă albastră a fost botezată după zeul roman al mării. Culoarea albastră se datorează, în mare parte, metanului ce absoarbe lumina roşie de la Soare, dar şi altor substanţe încă neidentificate. Datorită distanţei mari faţă de Soare, Neptun este una dintre cele mai reci planete, cu temperaturi de -218 grade C. Deşi este cea mai îndepărtată planetă de Soare, energia sa interioară este suficientă pentru a produce cele mai puternice vânturi planetare din Sistemul Solar, care ajung la 2.100 km/h. Clima sa este caracterizată ca fiind extrem de dinamică. Neptun are opt sateliţi naturali, cei mai mari sunt Triton şi Nereid.

Sursa foto: Wikipedia