Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:42 29 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Comisie de lucru pentru Cetatea Capidava. Adițional la proiectul de execuție. Contractul, prelungit cu maximum 60 de zile. De ce s-a luat această măsură? (document)

ro

27 Mar, 2020 00:00 2546 Marime text

Președintele Consiliului Județean Constanța a emis o decizie privind desemnarea grupului de lucru pentru analizarea necesității și oportunității finalizării lucrărilor aferente proiectului „Restaurarea, consolidarea, protecția, conservarea și punerea în valoare a sitului arheologic Cetatea Capidava”.

Dispoziția care poate fi consultată în secțiunea documente, vizează contractul de lucrări nr. 27299/16.10.2018 având ca obiect „rest de executat" aferent proiectului “Restaurarea, consolidarea, protecția, conservarea și punerea în valoare a sitului arheologic Cetatea Capidava" încheiat cu executantul Coral SRL.

Urmare a solicitărilor succesive ale executantului Coral SRL de prelungire a termenului de execuție a lucrărilor, având în vedere imposibilitatea finalizării acestora ca urmare a lipsei detaliilor de execuție și a soluțiilor tehnice dar și dispoziția de șantier nr. 07/ 20.03.2020 emisă de S.C. ABRAL ART PRODUCT SRL prin care se oferă detaliile tehnice pentru confecțiile metalice aferente scărilor de acces în Turnul 1 (în cetate), Turnul 2, Turnul 4, Turnul 5 și rampa de la Poarta Principală și memoriul tehnic justificativ al SC ABRAL ART PRODUCT SRL la D.S. nr. 07 din 20.03.2020, precum și notificarea transmisă de MDRAP înregistrată la sediul Consiliului Județean Constanța cu nr. 7238/11.03.2020 pentru finalizarea lucrărilor, președintele CJC a dispus desemnarea unui grup de lucru pentru analizarea necesității modificării prelungirii termenului de execuție a contractului de lucrări nr. 27299/16.10.2018 având ca obiect „rest de executat" pentru finalizarea lucrărilor aferente proiectului "Restaurarea, consolidarea, protecția, conservarea și punerea în valoare a sitului arheologic Cetatea Capidava.
 

Grupul de lucru are următoarea componență:

Matichescu Mirela - administrator public al județului Constanța; Georgescu Elena - Director General, Direcția Generală de Proiecte, Nache loan Mihai - Director General Adjunct, Direcția Generală de Proiecte și Manager al proiectului, Cristache Florina - Director General Adjunct, Direcția Generală Economico-Financiară, Ciprian Căluț - șef Serviciu, Serviciul Achiziții, Analiza și Urmărire Contracte; Banciu Leila - Director General, Direcția Generală de Administrație Publică și Juridică și Getuța Tănase - șef Serviciu, Serviciul Investiții, Direcția Generală Tehnică Urbanism și Amenajarea Teritoriului.
Grupul de lucru va prezenta conducerii CJC propunerile cu privire la necesitatea modificării/prelungirii termenului de execuție a contractului de lucrări nr. 27299/16.10.2018 având ca obiect „rest de executat" pentru finalizarea lucrărilor aferente proiectului "Restaurarea, consolidarea, protecția, conservarea și punerea în valoare a sitului arheologic Cetatea Capidava.
 

Contractul, prelungit cu maximum 60 de zile

“Comisia de lucru s-a făcut pentru încheierea unui act adițional pentru o prelungire a contractului de maxim 60 de zile. Mai sunt de finalizat podinele, închiderea de deasupra zidurilor și scările până la portul cetății. Această prelungire nu va afecta finalizarea proiectului, pentru care nu există o soluție tehnică din partea proiectantului. Dar soluțiile se vor găsi”, a precizat pentru ZIUA de Constanța, vicepreședintele CJ, Claudiu Palaz, responsabil cu supravegherea acestui contract.
 

În 2018 s-au reluat lucrările la Capidava

Firma unui milionar din Top 300 Capital a câştigat restul lucrărilor de reabilitare
În decembrie 2017 au fost scoase la licitaţie lucrările în valoare de peste 3 milioane de euro pentru proiectul „Restaurarea, consolidarea, protecţia, conservarea şi punerea în valoare a sitului arheologic Cetatea Capidava“.
Vă reamintim că proiectul a fost cofinanţat, până la 31.12.2015, din fonduri structurale, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 5 - „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului“, Domeniul Major de Intervenţie 5.1 - „Restaurarea şi valorificarea durabilă a patrimoniului cultural, precum şi crearea/modernizarea infrastructurilor conexe“, cod SMIS 31212, în prezent finanţarea fiind aprobată din bugetul judeţului Constanţa.
 

Proiectul licitat avea în componenţă următoarele capitole: 

- construcţii şi instalaţii: consolidare - restaurare - 14.110.711 lei fără TVA;
- utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj - 93.381 de lei fără TVA; 
- organizare de şantier - lucrări de construcţii - 127.223 de lei fără TVA;
- cheltuieli conexe organizării de şantier - 217.759 de lei fără TVA. În total, 14.379.287,52 de lei fără TVA.
 
Vă reamintim că, la Capidava, Consiliul Judeţean Constanţa a desfăşurat în ultimii ani, în calitate de beneficiar, un proiect cu fonduri europene, intitulat „Restaurarea, consolidarea, protecţia, conservarea şi punerea în valoare a sitului arheologic Cetatea Capidava“. Proiectul a fost parte a Programului Operaţional Regional 2007 - 2013, iar valoarea investiţiei trebuia să fie de 74 de milioane de lei.
Iniţial, proiectul - cel mai mare proiect public desfăşurat în ultimele decenii asupra unui monument antic din România - a avut ca termen de finalizare data de 31 decembrie 2015.
 
Între timp, din cauza unor disfuncţionalităţi semnificative de ordin administrativ, care fac subiectul unei anchete DNA în curs de derulare, proiectul a fost declarat nefuncţional şi urma ca restul de lucrări neexecutate să se efectueze până la data-limită 31 decembrie 2017, din fonduri proprii ale Consiliului Judeţean Constanţa. Ulterior, noul termen de finalizare a proiectului este 31 decembrie 2018. 
 

Coral SRL, în datele Registrului Comerţului

Societatea care a câştigat lucrările proiectului „Capidava rest de executat” s-a înfiinţat în anul 1991 şi are sediul social în municipiul Tulcea. Capitalul social subscris al societăţii este de 3.895.200 de lei, integral vărsat. Asociat unic al societăţii este Constantin - Cornel Georgescu, iar administrator este Alexandru-Florin Bratu. Obiectul de activitate al societăţii: lucrări de construcţie a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale.
Societatea mai deţine un sediu secundar şi în Bucureşti şi cinci puncte de lucru în Tulcea.
Potrivit Registrului Comerţului, în 2017, firma a raportat active imobilizate în valoare de
126.787.336 de lei, 187 de angajaţi, un profit de 94.939 de lei şi o cifră de afaceri netă de 24.739.332 de lei. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, numele lui Cornel Georgescu mai apare în trei firme: Solar Aluminium SRL, Transif SA şi SC Pescăruşul SRL. 
În 2017, Cornel Georgescu ocupa locul 139 în topul milionarilor români, cu o avere estimată la 39-40 de milioane de euro, cu o scădere reprezentativă faţă de anul 2016, atunci când averea sa era estimată la 44-45 milioane de euro. Cu afaceri în construcţii şi turism, Cornel Georgescu este proprietarul grupului de construcţii Coral din Tulcea, societate care a construit, printre altele, şi sediul Tomis Mall din Constanţa.
 
Cunoscutul om de afaceri tulcean a fost reţinut şi pus sub control judiciar de procurorii DNA în anul 2015, fiind acuzat de dare de mită în dosarul în care primarul municipiului Tulcea, Constantin Hogea, a fost acuzat că a primit mită un apartament de la Cornel Georgescu.
 

Despre Abral Art Product SRL

Firma Abral Art Product SRL, înfiinţată în anul 1992, cu sediul în Bucureşti, Sectorul 3, are, în prezent, următorii asociaţi: Aurel Ioan Eugen Botez (52%), Mariana Florea (28%), Luiza Maria Atanasiu (10%) şi Andrei Atanasiu (10%).

Aurel Ioan Eugen Botez, născut în 1949, în Bucureşti, apare că asociat doar în această companie. Mariana Florea, născută în 1970, în comuna Ulmi din judeţul Giurgiu, apare ca asociat şi în firma Axel Impeco SRL, înfiinţată în anul 1993. Luiza Maria Atanasiu, născută  în 1982, în Târgu Mureş, judeţul Mureş, apare ca asociat doar în compania Abral Art Product SRL. Andrei Atanasiu, născut în 1979, în Bucureşti, apare ca asociat, pe lângă Abral Art Product SRL, şi în Axel Impeco SRL.
În 2008, administrator cu puteri depline al firmei Abral Art Product SRL devine Aurel Ioan Eugen M. Botez, pe atunci asociat unic al companiei. În vara anului 2015, Abral Art Product SRL îşi schimbă sediul social dintr-o clădire în altă, ambele din Bucureşti, cea din urmă fiind deţinută de companie, iar spaţiul putând fi utilizat de aceasta până în 2035.
 La începutul anului 2016, firma îşi majorează capitalul social şi cooptează noi asociaţi: Mariana Florea, Luiza Maria Atanasiu şi Andrei Atanasiu. Mai mult, asociatul Aurel Botez renunţă la mandatul de administrator, în favoarea lui Andrei Atanasiu.

 

Citește și:

Se achiziţionează dotări şi mobilier Consiliul Judeţean, o nouă licitaţie pentru Cetatea Capidava

Se reiau lucrările la Capidava. Firma unui milionar din Top 300 Capital a câştigat restul lucrărilor de reabilitare a cetăţii (document)

Două companii internaţionale îşi dispută lucrările pentru restaurarea Cetăţii Capidava

Afacerile de la Constanţa ale milionarului din Tulcea intrat în vizorul DNA alături de primar (documente)
 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii