Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:00 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Observator de Constanţa Vacantele ratate ale turistilor-sindicalisti

ro

05 Aug, 2011 12:08 1455 Marime text

Turistii veniti pe litoral, cu bilete de odihna obtinute prin sindicat, mananca prost si pe bani putini. In urma mai multor reclamatii venite de la turisti cazati in statiuni din sudul litoralului, inspectorii OPC Constanta au facut mai multe controale. Directorul Comisiariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) din Constanta, Dionisie Culetu, a precizat ca hotelierii au asigurat pentru turistii veniti pe litoral prin sindicate sau Casa Nationala de Pensii din Constanta o pensiune completa in care intra si hrana pentru cele trei mese pentru suma de 22 de lei pe zi. Astfel, acestia au asigurat un mic dejun in valoare de 1 leu si 50 de bani, un pranz de 8,5 lei, iar de restul sumei li se asigura cina. Dinosie Culetu a mentionat ca nimeni nu se poate satura cu mancare cumparata cu banii acestia. Insa turistii stiau acest lucru si il acceptasera, numai ca hotelierii ii puneau la aceasta socoteala si pe copiii care beneficiau de sejur. Mai mult decat atat, inspectorii au stabilit ca gramajele portiilor de mancare erau respectate, dar insuficiente pentru a se putea satura un adult.

In luna iulie, Comandamentul Litoral, care are puncte de lucru in Costinesti, Neptun si Mamaia, a primit 74 de reclamatii in ceea ce priveste serviciile asigurate de hotelierii si administratorii din alimentatie publica. In aceasta luna au fost efectuate aproape 300 de controale, au fost aplicate peste 200 de amenzi a caror valoare se ridica la peste 300.000 de lei. Turistii cazati pe litoralul romanesc s-au mai plans de preparate care au termenul de valabilitate expirat, de produse la gratar insuficient prelucrate termic, dar si de nerespectarea gramajului la portile de mancare. De asemenea, clientii unitatilor de cazare de pe litoral au sesizat faptul ca aparatele de aer conditionat si televizoarele din camere nu functionau, desi erau incluse in pret. In alte situatii, unele hoteluri au refuzat cazarea turistilor din diverse motive, desi acestia aveau bilete rezervate prin agentii, iar in urma controalelor le-au oferit acestora cazare chiar la unitati cu mai multe stele.

Tot ieri, inspectorii CJPC au verificat o alta sesizare din partea unui turist din Eforie Sud care s-a plans ca la terasa care apartine SC Autotrans MS Bucuresti SRL daca clientii vor la toaleta trebuie sa plateasca. Inspectorii au constatat ca si interiorul localului era insalubru. „La verificare, au fost gasite preparate culinare gatite cu o zi in urma care se interzic la servire. Vase si ustensile cu email degradat. Totodata, cele doua frigidere din unitatea alimentara sunt semnalizate ca fiind frigidere pentru personal. Ca atare, nu exista un frigider destinat depozitarii materiilor prime utilizate la pregatirea preparatelor culinare. Am constatat si probleme de etichetarea preparatelor culinare. Mai precis, se servesc sandvisuri pregatite in unitate, fara a exista denumirea, gramajul si pretul acestora", a precizat Rodica Mocanu, inspector CJPC. Adminstratorul firmei va fi sanctionat cu o amenda cuprinsa intre 3.000 si 30.000 lei.

www.observator.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii