Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:23 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Judecătorii au anulat autorizația de construire a unui imobil situat pe bulevardul Mamaia. Beneficiarul, Black Sea Estate SRL

ro

06 May, 2021 12:40 3036 Marime text
  
 
În fața instanței, Asociaţia Constanţa Altfel arată că „referatul nr. (...)/13.03.2018 al Directiei Urbanism - Serviciul Strategii și Planificare Urbană din cadrul Primăriei Constanța conține elemente nereale, respectiv mențiunea potrivit cu care bulevardul Mamaia ar avea de 3 benzi de mers pe fiecare sens. 
 
„În realitate, cele 3 benzi există doar grafic, circulația a 3 autoturisme în paralel fiind imposibilă. Banda situată în imediata vecinătate a trotuarelor este vizibil și practic insuficientă ca lărgime pentru a asigura circulația autovehiculelor“.
 
„Referatul nr. (...) /13.03.2018 al Direcției Urbanism - Serviciul Strategii și Planificare Urbană din cadrul Primăriei Constanța conține mențiuni eronate cu privire la numărul de locuri de parcare necesare, pe care îl cuantifică la 16. Aceleași mențiuni sunt cuprinse în Avizul nr. (...)/13.03.2018 al Direcției Urbanism din cadrul Primăriei Municipiului Constanța“, se mai arată în acțiunea celor de la Constanţa Altfel. 
 
 
Curtea de Apel Constanța a anulat ieri o autorizație de construire emisă în 2019 de Primarul Municipiului Constanţa!

Este vorba despre autorizația nr. 146/2019, beneficiarul fiind societatea comercială Black Sea Estate SRL, firmă condusă de Vural Haci și de Vural Ugur.
 
Mai mult, tot ieri, Curtea de Apel Constanța a anulat și hotărârea CLM Constanța nr. 120/2018 privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – Construire Imobil Birouri P+5-6E, bd. Mamaia nr. 226 Lot 2, Investitor SC Black Sea Estate SRL, dar și a hotărârii C.L.M. Constanţa nr. 279/2016 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru zona delimitata de bd. Mamaia, str. Onesti și str. Grozești, Inițiatori - Vural Haci și Nurten.
 
Decizia Curții de Apel Constanța este definitivă și a fost luată la solicitarea Asociaţia Constanţa Altfel. 

Nu este exclus ca în acest context, clădirea să fie demolată. 
 
Am încercat să obținem un punct de vedere cu privire la decizia Curții de Apel Constanța de la SC Black Sea Estate SRL. 
 
Contactată telefonic, Iasemin Osman, directorul general al companiei, ne-a declarat că nu dorește să facă niciun comentariu. În cazul în care oficialii Black Sea Estate SRL ne vor trimite un punct de vedere cu privire la subiect, acesta va fi publicat în cel mai scurt timp.  
 
De precizat că dosarul a fost soluționat în primă instanță de Tribunalul Constanța, în sensul respingerii acțiunii, însă decizia a fost contestată la Curtea de Apel Constanța, care a admis cererile. 
 
În motivarea deciziei Tribunalului Constanța se arată că, în susținerea demersului judiciar, Asociația Constanța altfel a invocat următoarele aspecte de „nelegalitate“, după ce se precizează în documentele oficiale:
 
Din perspectiva art. 32 al.1 lit. d din legea 350/2001, HCLM nu este motivat, întrucât nu se precizează rațiunea care a impus elaborarea unui PUD, iar potrivit art. 48 din Legea nr. 350/2001, planul urbanistic de detaliu nu poate modifica planurile de nivel superior, prin adoptarea actului administrativ în discuție, fiind încălcate prevederile anterior menționate, întrucât terenul situat în Constanta, (...), lot 2, jud. Constanta face parte dintr-o zona deja reglementata prin PUZ aprobat prin HCLM Constanta nr. 279/2016, documentație urbanistica ce permite următoarele destinații ale imobilelor: locuinte în proprietate si locuinte sociale, cu parterul si eventual etajele inferioare destinate functiunilor comerciale si serviciilor diverse, servicii turistice de informare, agentii turistice, unitati de cazare, unitati de alimentatie publica, birouri, sedii de firme, servicii financiar bancare, de asigurari, servicii de consultanta, edituri media, agentii.
 
PUD aprobat prin HCLM aproba o destinație constând strict din "imobil cu functiunea de birouri", pe teren urmând a fi edificat un imobil care va avea ca destinație strict birouri, desi PUZ-ul permite o asemenea destinație (de birouri) doar pentru parter si - eventual - etajele inferioare.
 
Din acest punct de vedere, PUD-ul modifica PUZ-ul, plan de nivel superior.
 
În al doilea rand, PUZ-ul preexistent reglementa deja indicatorii urbanistici maximi aprobati, respectiv:
 
a) regimul de înaltime maxim: D+P+5-6E - 31m la cornișă;
 
b) POT maxim 70% si
 
c) CUT maxim 4.
 
PUD-ul aprobat prin HCLM modifica indicatorii urbanistici aprobati prin PUZ, dupa cum urmează:
 
a)regimul de înălțime maxim-. P+5-6E ( 27 m);
 
b) POT maxim 45% si
 
c)CUT maxim 3.
 
Si din acest punct de vedere, PUD-ul aprobat prin HCLM modifica PUZ-ul preexistent, care reprezintă documentația urbanistica de nivel superior.
 
Potrivit art. 48 alin. (2) din Legea nr. 350/2001: "Planul urbanistic de detaliu este instrumentul de proiectare urband care detaliaza. eel putin:
 
a) modul specific de construire in raport cu functionarea zonei si cu identitatea arhitecturala a acesteia, în baza unui studiu de specialitate (...)
 
e) conformarea arhitectural-volumetrica;
 
f) conformarea spatiilor publice".
 
„Destinații vadit incompatibile“
 
Totodată PUD aprobat nu detaliază niciunul dintre aspectele enumerate la art. 48 al.2 din legea 350/2001, dar modifica, în schimb, elemente deja reglementate de PUZ-ul preexistent. Din acest punct de vedere, în cuprinsul Memoriului de specialitate PUD, este menționat faptul că funcțiunea propusa este compatibila cu locuintele cu regim individual si colectiv, aspect vădit eronat. Pe una dintre laturile imobilului propus a fi edificat se afla o locuința individuală, iar o alta latura este limitrofa unui teren înca neafectat de detalii de sistematizare, destinații vadit incompatibile cu un imobil de 6 etaje destinat integral birourilor.
 
„Elemente nereale“
 
Referatul nr. (...)/13.03.2018 al Directiei Urbanism - Serviciul Strategii si Planificare Urbana din cadrul Primariei Constanta conține elemente nereale, respectiv mențiunea potrivit cu care bulevardul Mamaia ar avea de 3 benzi de mers pe fiecare sens. În realitate, cele 3 benzi exista doar grafic, circulația a 3 autoturisme în paralel fiind imposibila. Banda situata în imediata vecinătate a trotuarelor este vizibil si practic insuficienta ca largime pentru a asigura circulatia autovehiculelor.
 
Referatul nr. (...) /13.03.2018 al Directiei Urbanism - Serviciul Strategii si Planificare Urbana din cadrul Primariei Constanta contine mentiuni eronate cu privire la numarul de locuri de parcare necesare, pe care îl cuantifica la 16. Aceleași mențiuni sunt cuprinse în Avizul nr. (...)/13.03.2018 al Directiei Urbanism din cadrul Primariei Municipiului Constanta.
 
„Sentiment de aglomerare și sufocare“
 
PUD-ul reglementeaza iesirea partiala în consola de 0,9 m de la limita de proprietate a etajelor, iesire nepermisa prin documentațiile urbanistice anterioare. Pe de alta parte, ieșirea în consola are loc pe bulevardul Mamaia, într-o zona cu trotuare extrem de înguste si va amplifica sentimentul de aglomerare si sufocare. Ieșirea în consola prejudiciază inclusiv dezvoltarea arborilor de pe aliniamentul stradal.
 
Documentația aferenta PUD nu a fost întocmită pe suport topografic actualizat, vizat de OCPI, conform art. 48 din Legea nr. 350/2001, conform Avizului nr. (...)/13.03.2018 al Direcției Urbanism din cadrul Primăriei Municipiului Constanta.
 
Nu a fost parcursa procedura de informare si consultare a publicului în conformitate cu prevederile HCLM nr. 322/2016.
 
„Încălcarea flagrantă a HCJ Constanța“
 
Memoriul de specialitate PUD cuprinde date false privind faptul reglementarii amănunțite a PUZ aprobat prin HCLM nr. 121/2011, iar distantele aprobate fata de locuințele vecine încalcă dispozițiile art. 612 Cod civil.
 
Cat privește respectarea reglementarilor referitoare la spatiile verzi, constata încălcarea flagrantă a HCJ Constanta nr. 152/2013, deoarece:
 
-memoriul nu descrie modul de amenajare (gradina, perdea de protectie, gard viu etc), tipurile de plante, arbori, arbusti, pomi fructiferi existente si/sau propuse si nici instalatia destinata întretinerii acestora.
 
-aceeași omisiune se regăsește si în plan, care nu prezinta modul de amenajare a spatiului verde, cu denumirea plantelor, modul de amenajare si amplasare al acestora (perete de protecție verde, gard viu, amenajare gradina unde sa se regăsească plante care sa acopere cele 4 anotimpuri), inclusiv instalatia utilizata pentru întretinerea (udarea) acestora. Apreciază ca la valoarea investitiei, autoritatea locala putea cu usurinta conditiona aprobarea PUD de existenta unei instalatii automate pentru irigat.
 
- nu au fost evidențiate suprafețele de spatii verzi de pe fațadele construcției.
 
- nu a fost indicat modul de amenajare, tipurile de plante si instalatia utilizata pentru întreținere (udare) pentru spatiile verzi de pe acoperisul constructiei (adica pentru cei 93 mp ce vor fi amenajați pe terasa de peste etajul 6). Cu aceeași remarca referitoare la posibilitatea condițional aprobării PUD de existenta unei instalatii automate de irigat.
 
-nu au fost prevazuti arbori pe aliniamentul fatadelor principale.
 
- PUD a fost aprobat în lipsa peretelui de protectie verde pe laturile expuse preponderent vantului.
 
PUD aprobat prin HCLM a carui anulare o solicita încalcă dispozitiile HCLM Constanta nr. 113/2017 privind aprobarea Regulamentului privind asigurarea numarului minim de locuri de parcare pentru lucrarile de constructii si amenajari autorizate pe raza municipiului Constanta.
 
Zeci de locuri de parcare 
 
În raport de dispozitiile art. 5 lit. b) si d) din regulament, imobilul ce va fi edificat trebuia sa beneficieze de 40 de locuri de parcare. De 24 dintre ele, investitorul a fost exonerat, cu consecința aglomerării si implicit a poluarii zonei.
 
PUD-ul a fost aprobat în ciuda votului nefavorabil a Comisiei de Specialitate nr. 2 - de Organizare si Dezvoltare Urbanistica, Realizarea Lucrarilor Publice, Protectia Mediului înconjurător, Conservarea Monumentelor Istorice si de Arhitectura din cadrul Consiliului Local.
 
Sursa motivare: rolii.ro 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii