Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
19:45 17 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Iustin Fabian Roman - „Există soluţii tehnice pentru ca podul de la Agigea să nu fie închis”

ro

25 Sep, 2013 00:00 1370 Marime text
Podul de la Agigea va fi închis din 1 octombrie pentru reparaţii a anunţat prefectul de Constanţa, susţinând că lucrările ar putea fi gata la 30 noiembrie şi că se încearcă găsirea unei rute ocolitoare cât mai scurte pentru cei care vor să ajungă din sudul judeţului în municipiul Constanţa. Astfel, prim-vicepreşedintele PDL Constanţa, Iustin Fabian Roman, este de părere că această decizie a fost luată în grabă, chiar dacă există şi soluţii alternative care permit restricţionarea traficului de pe pod, în anumite intervale orare, sau permiterea traficului doar pe o singură bandă
 
„Decizia prefectului de a închide podul de la Agigea pe o perioadă determinată, în ideea că acesta se va prăbuşi, a fost luată extrem de lejer, în avantajul constructorilor, fără a se ţine seama de locuitorii din sudul judeţului. În anul 2013, când se fac construcţii pe Lună şi se caută apă pe Marte, în România europeană, prefectul Eugen Bola a găsit soluţia cea mai liniştită pentru constructor: să închidă podul pe o perioadă determinată de timp. Când lucrurile par extrem de uşoare în alte colţuri ale lumii, la noi în România, de fiecare dată soluţiile, precum cea de închidere a podului de la Agigea, sunt unele care să complice mai degrabă situaţia.

Mă aşteptam ca prefectul să fie mult mai vocal în apărarea intereselor cetăţenilor şi primarilor din sudul litoralului, încercând să îi oblige pe constructori să permită circularea autoturismelor şi maşinilor de transport persoane pe o singură bandă, astfel încât oamenii din sudul litoralului să nu fie nevoiţi să facă acel ocol propus de prefectură. Din discuţiile pe care le-am purtat cu ingineri constructori şi cu profesori de meserie, înlocuirea hobanelor va dura mult mai mult decât se preconizează. Totodată, există soluţii mult mai simple, pe care oamenii din domeniu le recomandă, şi anume aplicarea unor barje de susţinere în stânga şi în dreapta podului, sau chiar în mijloc, care să permită susţinerea podului pentru circularea maşinilor de transport persoane pe o singură bandă. Când văd asemenea decizii, mă rog ca Dumnezeu să ne ferească de o mare nenorocire, pentru că ne-ar trebui alţi o sută de ani să ne revenim. Ȋn altă ordine de idei, nu am văzut nicio reacţie din partea mai marilor USL din Constanţa. Este datoria lui Mazăre, Constantinescu şi a celor 14 parlamentari USL, de a interveni în rezolvarea acestei soluţii care să vină în ajutorul cetăţenilor şi primarilor din sudul litoralului. Dacă, pentru situaţia de faţă, aceştia nu se sesizează, suntem nevoiţi să ne adresăm miniştrilor de resort”, a declarat prim-vicepreşedintele PDL Constanţa, Iustin Fabian Roman.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii