Se construiește un pod feroviar și rutier între Portul Constanța și Constanța Sud - Agigea
Se construiește un pod feroviar și rutier între Portul Constanța și Constanța Sud - Agigea
07 Aug, 2023 13:04
ZIUA de Constanta
1422
Marime text
- A fost publicat pe platforma SEAP, anunțul privind atribuirea contractului sectorial de servicii Elaborarea Studiului de Fezabilitate „CONECTIVITATE TRIMODALĂ ÎN PORTUL CONSTANŢA”.
A fost publicat pe platforma SEAP, anunțul privind atribuirea contractului sectorial de servicii Elaborarea Studiului de Fezabilitate „CONECTIVITATE TRIMODALĂ ÎN PORTUL CONSTANŢA”. Valoarea estimată a contractului este 11.545.092,00 lei fără TVA, cu finanțare de la bugetul de stat. Prin acest proiect se urmărește, printre altele, creșterea capacității infrastructurii feroviare și reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare - conectarea Portului Constanța și Constanța Sud - Agigea, prin construirea unui pod feroviar și rutier cu o lungime de 300 metri, cu viaducte și bretele de acces auto, dar și a unui tunel în zona Poarta 6 - Agigea, transmite un comunicat de presă din partea CFR SA.
Achiziția serviciului de Elaborare a Studiului de Fezabilitate „CONECTIVITATE TRIMODALĂ ÎN PORTUL CONSTANŢA” este una din etapele prin care se realizează obiectivul „Coridorul de conectivitate feroviară 1 (Coridorul Feroviar Central)” care asigură conectivitatea feroviară între Marea Neagră și Europa Centrală prin PTF Curtici, prevăzut în Master Planul General de Transport al României aprobat prin HG nr. 666/2016 și se regăsește în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2023 aprobat prin HG nr.1312/2021.
Durata contractului
Începe de la data semnării acestuia de ambele părţi, până la data recepţiei finale, după expirarea perioadei de garanție a lucrărilor. Durata de prestare a serviciilor este de 10 luni de la data de începere a prestării serviciilor, la care se adaugă 2 luni pentru activităților de verificare şi aprobare a documentelor/livrabilelor.
Obiectivele proiectului:
- Asigurarea conexiunii feroviare directe între toate compartimentele Portului Constanța prin conexiunea directă a tuturor grupelor de linii;
- Îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar - naval în zona de interfațare a celor trei infrastructuri de transport din portul Constanța;
- Realizarea unei conexiuni feroviare care să contribuie la creșterea rentabilității proiectelor feroviare și portuare implementate sau în curs de implementare din fonduri europene;
- Reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare de la 24,1 km la 7,85 km (o diferență de 16,25 km);
- Creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de la 50 km/h (actuală) la 80 km/h (proiectată);
- Fluidizarea activității pe ansamblu a Portului Maritim Constanța prin reducerea duratei de transport între cele 2 zone ale portului, reducerea staționării totale a materialului rulant în port și optimizarea fluxurilor de transport din interiorul portului.
- Realizarea unei rute alternative la infrastructura feroviară care deservește în prezent Portul Maritim Constanța, a încheiat sursa citată.
Citește și:
Șinele de tren din Constanța, acoperite de azotat de amoniu. Circulația trenurilor de călători nu este afectată de incident (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii