De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
08:42 19 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Alimente ce influenţează creierul

ro

17 Aug, 2016 00:00 491 Marime text


Anumite alimente, datorită nutrienţilor pe care îi conţin, sunt considerate aliate puternice pentru sănătatea creierului, influenţând abilităţile de memorare, vigilenţa şi chiar performanţele intelectuale. Alimentele bogate în acizi graşi Omega-3 joacă un rol important în procesele cognitive, precum memoria sau învăţarea. Printre cele mai bogate surse de acizi graşi Omega-3 se numără seminţele de in, nucile, sardinele, somonul, soia, varza de Bruxelles sau conopida.
 
Acizii graşi Omega-3 ajută la protejarea sănătăţii creierului şi la diminuarea riscului apariţiei unor afecţiuni grave, inclusiv a tulburărilor cu deficit de atenţie, dislexie, demenţă, depresie, tulburări bipolare. O deficienţă alimentară de acizi graşi Omega-3 la oameni a fost asociată cu un risc crescut de dezvoltare a unor boli mintale.
 
Afinele, căpşunile şi spanacul sunt eficiente pentru îmbunătăţirea memoriei de scurtă durată. În plus, afinele contribuie la îmbunătăţirea echilibrului şi a coordonării mişcărilor. Ciocolata neagră, datorită conţinutului bogat în flavonoizi, creşte performanţa creierului în rezolvarea sarcinilor mentale dificile. În urma unor teste de evaluare a abilităţilor mentale, s-a constatat că apa este un remediu important pentru creşterea vigilenţei. Ea este recomandată, în detrimentul cafelei sau a băuturilor energizante, ce cresc nivelul de deshidratare.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii