Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:44 20 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Care sunt cele mai bune fructe de mare?

ro

13 Jan, 2023 14:23 1995 Marime text

 
  • Există alimente care au fost întotdeauna etichetate ca fiind „periculoase” pentru organismul nostru. Fructele de mare sunt unul dintre ele, mereu suspectate de a provoca boli cardiovasculare și probleme în funcțiile noastre imunitare. Astăzi, însă, știm că excesul de fructe de mare, ca orice alt aliment, este cauza tuturor acestor probleme.
  • Consumate în proporția corectă, fructele de mare pot fi o parte foarte benefică a dietei noastre, oferindu-ne nutrienți și minerale foarte importante pentru buna funcționare a organismului nostru. Dar, la fel ca în cazul tuturor grupurilor de alimente, există unele fructe de mare care sunt mai bune și altele care sunt mai puțin bune.

Iată care sunt fructele de mare care ar trebui să fie prezente pe masa ta.
Am putea spune că fructele de mare sunt un aliment bogat în beneficii pentru sănătatea noastră, dar cu care trebuie să fim foarte atenți când vine vorba de a exagera cu cantitățile, deoarece un exces ne-ar putea cauza anumite probleme. Prin urmare, este recomandabil să se reducă consumul la cel mult câteva porții de fructe de mare pe săptămână. Mulți nutriționiști includ fructele de mare în grupa peștilor, deși diferențele dintre creveți și sardine, de exemplu, sunt mai mult decât evidente. Din acest motiv, cel puțin una dintre porțiile de pește proaspăt recomandate pe săptămână ar trebui să fie fructe de mare. Există o gamă largă de oferte și le putem alege pe cele care ne plac cel mai mult.
1. Scoici
Cu toate acestea, așa cum am subliniat mai sus, există unele crustacee care sunt mai sănătoase decât altele, datorită compoziției lor, nutrienților și așa mai departe. Scoicile, de exemplu, ne oferă un aport spectaculos de fier, asigurându-ne 350% din doza zilnică recomandată... Prea mult, vei crede, dar dacă mâncăm scoici de două ori pe săptămână, acoperim perfect tot aportul de fier necesar pentru toate acele zile. De asemenea, ne oferă un bun aport de vitamina B12 și, bineînțeles, acizi și grăsimi Omega 3, un element comun la toate fructele de mare.
Există numeroase varietăți ale acestor moluște, care trăiesc îngropate în nisipul acumulat pe malul mării. Cu toate că pentru clientul din restaurant arată aproape la fel, există cu siguranță diferențe substanțiale între ele.
2. Stridii
Acești acizi grași sunt extrem de recomandați pentru sănătatea noastră, deoarece ne ajută sistemul imunitar să funcționeze corect, dar și să ne omogenizăm nivelul hormonal, să avem grijă de retină... Este, de asemenea, un tip de acid gras pe care nu îl producem în mod natural, așa că singura modalitate de a-l obține este prin intermediul alimentelor, iar fructele de mare sunt o sursă perfectă în acest sens. Stridiile, de exemplu, conțin foarte mult Omega 3, dar ne oferă și o cantitate bună de zinc, un mineral greu de găsit în afara acestui tip de alimente.
3. Creveți
Sunt de obicei cele mai consumate fructe de mare și, pe lângă toate aceste minerale, ne oferă o cantitate bună de proteine cu valoare biologică ridicată și, de asemenea, ne oferă mult calciu pentru a ne ajuta să depășim problemele osoase, cum ar fi osteoporoza. Un alt avantaj al acestor crustacee este că, dacă le gătim la aburi sau le gătim într-un mod sănătos (cu ulei de măsline, de exemplu), valoarea lor calorică va fi moderată, fără a depăși niciodată 100 de calorii la 100 de grame. Având în vedere că o mare parte din conținutul lor este apă, caloriile nu vor fi o problemă atunci când consumăm fructe de mare și le putem include, întotdeauna într-o proporție bună, în orice dietă de slăbire.
4. Caracatiță
Acest cefalopodpoate fi preparat în nenumărate feluri – prăjit, gătit cu cartofi, cu usturoi, înăbușit – care sunt întotdeauna garanția unui festin savuros. Din păcate are un preț destul de ridicat și nu este cel mai accesibil tip de fructe de mare.
5. Crab
Această delicatesă marină este, de asemenea, una dintre cele mai apreciate de către pasionații de fructe de mare. Este de înțeles, deoarece se poate lăuda cu o carne foarte suculentă și fragedă, cu un gust intens de mare. Gătitla grătar este poate cea mai tradițională opțiune de consum, deoarece are multă savoare. Cu toate acestea, aceste fructe de mare pot fi folosite și pentru a crea supe, creme și chiar sosuri delicioase.
Este important să ținem cont de câteva sfaturi pentru a ne asigura că consumul de fructe de mare nu este sănătos doar din punct de vedere al conținutului, ci și din punct de vedere al stării sale. După cum țtii, aceste produse se strică foarte repede dacă nu sunt congelate, așa că este mai bine să le consumi proaspete, la fel ca pestele proaspat. De asemenea, se recomandă să le însoțești cu salate, orez și legume, pentru a obține un fel de mâncare echilibrat, cu un conținut ridicat de proteine și minerale, precum și un aport caloric scăzut.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii