De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
06:10 27 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Cum se manifestă şi cum poţi combate astenia de toamnă

ro

11 Sep, 2015 00:00 635 Marime text
În spatele insomniei, depresiei, lipsei de concentrare şi fluctuaţiilor de apetit resimţite toamna se poate ascunde astenia. De obicei, această afecţiune apare mai frecvent la cei care trăiesc în zonele în care zilele de iarnă sunt foarte scurte, în rândul femeilor, dar şi al persoanelor cu vârsta cuprinsă între 15 şi 55 de ani. Simptomele asociate asteniei de toamnă sunt depresie (subapreciere, sentiment de vină, nefericire), anxietate (neputinţa de a face faţă stresului), schimbări ale stării de spirit, tulburări de somn, senzaţia de oboseală şi neputinţa de a face faţă activităţilor zilnice.
 
O alimentaţie sănătoasă poate înlătura neplăcerile asteniei de toamnă. În primul rând, se recomandă evitarea alimentelor procesate, a dulciurilor şi a sucurilor acidulate, cu un conţinut ridicat de zahăr. Organismul are nevoie de un aport ridicat de substanţe vitale, printre care se numără minerale şi vitaminele A, B şi C, deoarece au capacitatea de a îmbunătăţi rezistenţa organismului, pregătind corpul pentru înfruntarea diferitelor tipuri de stres. Pentru complexul de vitamine B, se poate opta pentru mazăre şi fasole. Cu privire la vitaminele A şi C, un conţinut ridicat din această substanţă au fructele şi legumele, precum prunele, merele, afinele, varza şi conopida.
 
Astenia de toamnă poate fi combătută şi prin intermediul activităţii fizice. Prin urmare, se recomandă 30 de minute pentru o plimbare, pentru a merge pe bicicletă sau pentru câteva exerciţii de întreţinere. Deoarece lumina naturală are un efect benefic asupra stării psihice, este indicat să petreceţi cât mai mult timp afară.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii