Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:54 23 07 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sănătate Astenia de toamnă - simptome şi remedii

ro

30 Sep, 2014 00:00 1055 Marime text

Toamna este anotimpul în care sănătatea organismului este pusă la încercare, atât prin schimbările de temperatură, cât şi prin reducerea numărului de ore cu soare, lumina naturală fiind esenţială pentru fixarea vitaminei D şi pentru menţinerea unui sistem imunitar puternic. Astenia de toamnă afectează persoanele indiferent de vârstă, manifestându-se prin stări de oboseală fizică şi psihică, tulburări ale somnului (insomnie noaptea sau somnolenţă în timpul zilei), stres şi dureri de cap, dar şi prin hipersensibilitate emoţională, iritabilitate şi scăderea apetitului.

Fortificarea sistemului imunitar printr-o dietă bogată în vitamine este esenţială pentru contracararea efectelor schimbării de anotimp. O alimentaţie sănătoasă poate înlătura neplăcerile asteniei de toamnă. În acest anotimp, organismul are nevoie de un aport ridicat de substanţe vitale, printre acestea numărându-se vitaminele A, B, C şi D, dar şi fierul, zincul şi magneziul. Pentru a asigura necesarul de vitamina B, trebuie consumate mazăre, fasole, soia ori miez de nucă, iar pentru un aport de calciu şi vitamina D, ouă şi lactate. Vitaminele A şi C se găsesc în fructele şi legumele de sezon, precum prunele, merele, afinele, zmeura, varza, morcovul, conopida, ardeiul şi broccoli.

Fierul, zincul şi magneziul sunt esenţiale pentru menţinerea stării generale de bine a organismului, dar şi a aspectului strălucitor al părului şi al pielii. Cele mai bogate surse în aceste minerale sunt carnea roşie, peştele, cerealele integrale, germenii de grâu, seminţele şi sâmburii. Toate aceste minerale şi vitamine au proprietatea de a favoriza îmbunătăţirea capacităţii organismului de a rezista efortului fizic, pregătind corpul pentru înfruntarea diferitelor tipuri de stres.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii