Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
22:56 20 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Centrul natura Informație cu privire la fructe și legume

ro

22 May, 2015 08:17 1979 Marime text


Este o listă foarte utilă pentru toți cei care doresc să schimbe alimentația către zona ”raw” (nepreparat termic) și atunci sunt nevoiți să includă cantități mari de fructe și legume în alimentația lor.

TOPUL CELOR MAI ”CONTAMINATE” CU PESTICIDE FRUCTE ȘI LEGUME
(pe care să le evitați sau să le căutați ORGANICE)
Sau pe care să le cultivați în propriile grădini – ori să le căutați în grădinile oamenilor:
1) Merele
2) Țelina (mai ales Apio)
3) Roșiile (pătlăgelele roșii)
4) Castraveții
5) Strugurii
6) Nectarinele
7) Piersicile
8) Cartofii
9) Spanacul
10) Căpșunile
11) Afinele
12) Ardeii grași
13) Fasolea verde
14) Kale (varza kale, în Europa)

Această listă vă ajută să deveniți mai conștienți de ceea ce consumați și să observați reacțiile unora dintre alimentele enumerate asupra corpului vostru.
Orice informație primim – o vom testa, valida și confirma sau infirma, funcție de reacția corpului nostru.

TOPUL CELOR MAI PUȚIN ”PESTICIZATE” FRUCTE ȘI LEGUME (pe care le puteți consuma, fără probleme, chiar și în varianta ”ne-organică).
1) Ceapa
2) Avocado
3) Porumb dulce
4) Ananas
5) Mango
6) Mazăre dulce
7) Vinete
8) Conopidă
9) Sparanghel
10) Kiwi
11) Varza
12) Grapefruit (și pomelo)
13) Cartofi dulci (patate)
14) Pepeni (galbeni și verzi)

Dacă nu reușiți să găsiți varianta ”organică” la multe dintre produse – să fiți siguri că îndepărtați COAJA fructelor și legumelor, atunci când le consumați – pentru că la acest nivel se concentrează cantitatea cea mai mare de pesticide și substanțe cu care sunt tratate plantele.

Si un alt articol preluat de pe:
http://stiridinsanatate.com/stiri-din-sanatate/lista-fructelor-şi-legumelor-care-conţin-cele-mai-multe-pesticide
care susține declarațiile de mai sus:

Unul dintre motivele principale pentru care mâncăm produse organice este acela de a evita substanţele chimice utilizate pentru producerea hranei. Pesticidele sunt asociate problemelor de creştere la copii şi pot acţiona ca agenţi cancerigeni sau afecta sistemul endocrin.

Pentru a ajuta consumatorii să facă cea mai sănătoasă alegere, organizaţia Environmental Working Group (EWG) a publicat o listă a celor mai contaminate produse, notează huffingtonpost.com.

Folosind informaţiile puse la dispoziţie de Departamentul american al agriculturii, referitoare la urmele de pesticide depistate în 48 de fructe şi legume, EWG a publicat Ghidul anual al fructelor şi legumelor ce conţin pesticide.

Reziduri de pesticide au fost depistate în cazul a două treimi din fructele şi legumele testate, merele fiind în fruntea clasamentului pentru al cincilea an consecutiv.

“Premiza este că oamenii nu vor să mănânce pesticide împreună cu fructe şi legume. De aceea continuăm să le spunem cumpărătorilor despre produsele chimice folosite în agricultură şi care apar în fructe şi legume, pentru a le da posibilitatea să mănânce sănătos”, declară Ken Cook, preşedintele şi cofondatorul EWG.

Cei care critică organizaţia neguvernamentală EWG se tem că lista fructelor şi legumelor contaminate va determina consumatorii să nu mai cumpere aceste produse. Lista produselor curate, care cuprinde produsele ce nu conţin pesticide, poate influenţa deciziile luate la cumpărături.

“Noi vă spunem să mâncaţi fructe şi legume, dar, ştiind care sunt cele care au o concentraţie mai mare de pesticide, puteţi opta pentru variantele organice, dacă sunt disponibile sau vi le permiteţi sau puteţi să folosiţi lista produselor curate”, explică Sonya Lunder, analist în cadrul EWG.

Cele 12 fructe şi legume care conţin concentraţii mai mari de pesticide

12. Cartofii
S-a descoperit că un cartof obişnuit conţine o cantitate de pesticide mai mare decât oricare alt produs testat.

11. Mazărea
O singură mostră conţine 13 tipuri diferite de pesticide.

10. Roşiile Cherry
O singură roşie conţinea 13 tipuri diferite de pesticide.

9. Castraveţii
Nu foarte multe s-au schimbat în privinţa castraveţilor, aceştia rămânând pe acceaşi poziţie ca în clasamentul de anul trecut.

8. Gogoşarii
Un număr de 15 pesticide au fost depistate într-un singur gogoşar.

7. Spanacul
Frunzele sale verzi au coborât pe locul şapte anul acesta, de pe poziţia a şasea, ocupată anul trecut.

6. Ţelina
Ţelina ocupă locul al şaselea în clasamentul din 2015

5. Strugurii
O singură boabă de strugure conţine 15 pesticide

4. Căpşunile
La fel ca în cazul roşiilor cherry, într-o singură căpşună au fost depistate 13 tipuri diferite de pesticide.

3. Nectarinele
Un procent de 97% din toate exemplarele de nectarine importate în SUA şi analizate de EWG conţineau cel puţin un tip de pesticid.

2. Piersicile
Cel puţin un tip de pesticide a fost identificat în 98% din piersicile supuse testelor.

1. Merele
Acest fruct ocupă prima poziţie din acest clasament. Aproape toate mostrele (99%) conţineau cel puţin un tip de pesticide.

sursa: adevarul.ro

COMENTARIU PERSONAL

Pentru că dieta de detoxifiere conține fructe și legume crude, iar calitatea fructelor și legumelor de pe piața noastră (dar și de pe piața europeană) este îndoielnică – ne-am pus mult timp întrebarea – CE SĂ FACEM PRACTIC?

Varianta ”fructe și legume BIO – ORGANICE” este VARIANTA OPTIMĂ – dar apar câteva probleme practice importante:
1) Disopnibilitatea acestor produse (câteva supermarket-uri care au făcut raionae bio ne ajută în acest sens – dar nu mereu sunt aprovizionate cu o gamă suficient de mare de astfel de produse).
2) Gustul și faptul că multe sunt culese CRUDE și sunt mai acide decât ar trebui
3) Prețul acestor produse, dublu sau triplu față de al celor ”normale” (adică pline de substanțe chimice!).

Producătorii locali ne sprijină cât pot în aceste eforturi.
Constanța și zona București sunt favorizate de prezența unor ferme de legume și livezi de fructe îngrijite cu produse naturale.
Există și alte zone ale țării în care producătorii locali ne ajută în anumite sezoane cu produse bune, bio, organice.
Dar există și perioade întregi din an în care producătorii locali nu ne pot sprijini și atunci depindem în totalitate de importul produselor ”proaspete”.

Dacă nu consumăm variantele BIO – organice – atunci să luăm toate măsurile ca să minimizăm introducerea substanțelor chimice în corpul nostru.
Așa cum vă spuneam, curățați de coajă toate fructele și legumele consumate. Chiar și roșiile (faceți un mic efort).
Dacă nu puteți curăța coaja, precum în cazul strugurilor – țineți-I în apă cu lămâie măcar o oră înainte de consum, să mai îndepărtați agenții chimic de suprafață.

Hidratați bine organismul (nu uitați să consumați 1-2 guri de apă după ce mâncați fructe sau sucuri de fructe – pentru a vă curăța gura de resturile mai acide – și a nu pune în pericol dinții – datorită expunerii prelungite la acizii organici din fructe).

Mențineți-vă în mișcare, dinamici, exercițiile fizice și transpirația ajută corpul în eforturile sale de ”mișcare” (mobilizare) a toxinelor și eliminarea lor prin căile naturale ale corpului (urină, scaun, piele = transpirație) sau mucoase (nas, gât, ochi, urechi).

Și aveți încredere că un organism hrănit cu alimente vii are mecanisme puternice de apărare, neutralizare și eliminare a toxinelor.
Fructele și legumele rămân vii zile și săptămâni bune după ce sunt culese – procesul lor de descompunere este foarte lent – spre deosebire de alimentele ”animale” – care se descompun chiar din secunda în care animalul a murit sau produsul animal (laptele) a fost îndepărtat din corp.

Încercați de câte ori puteți să vă luați variantele cât mai ”naturale” – ”bio” ale produselor aflate pe listele ”negre” ca fiind cele mai tratate cu substanțe chimice.
Personal – agreeăm raioanele bio de la Lidl, Auchan, Carrefour și MegaImage – precum și diversitatea de fructe și legume pe care aceste lanțuri de distribuție le oferă oamenilor.
Iar piețele agricole, micii producători și oamenii din satele limitrofe ale orașelor mari care ne oferă din roadele muncii lor în fiecare anotimp – ne ajută să putem ține o dietă destul de bună calitativ, chiar și în ciuda provocărilor discutate anterior.

INFORMAȚI-VĂ și încercați să observați în propriul organism diferența între energia pe care o aveți când consumați fructele de bună calitate, ”bio” și cele tratate cu substanțe chimice.
În timp, pe măsură ce veți aprecia din ce în ce mai mult diferențele CALITATIVE – veți descoperi că MAI PUȚIN, dar MAI BUN – reprezintă CHEIA SĂNĂTĂȚII!
http://www.centrulnatura.ro/informatie-cu-privire-la-fructe-si-legume/

Ti-a placut articolul?

Comentarii