Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:43 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prefectura va semna preluarea serviciilor comunitare pe 10 ianuarie

ro

08 Jan, 2005 00:00 814 Marime text

Batai de cap pentru autoritati

Autoritatile judetene se confrunta cu lipsa de spatii adecvate pentru desfasurarea activitatii noilor subordonati * Doar serviciul de pasapoarte, care are in organigrama 20 de posturi va primi sediu in cladirea Prefecturii * Potrivit protocolului de predare-primire, celelalte servicii comunitare isi pot desfasura activitatea in locatiile in care functioneaza si in prezent * Dotarea serviciului de eliberare si evidenta a cartilor de identitate reorganizate prin O.U. 50/2004 in subordinea Consiliului Judetean se va face de catre Ministerul Administratiei si Internelor prin achizitii publice din productie interna sau din import * In cadrul sedintei CJC care va ava loc in aceasta luna, va fi aprobata hotararea de preluare a serviciului precum si numirea unui sef prin hotarare de Consiliu

De la 1 ianuarie 2005, serviciile de evidenta si eliberare a pasapoartelor functioneaza in cadrul prefecturilor, iar serviciile de evidenta populatiei, in subordinea consiliilor judetene locale.Autoritatile judetene au demarat procesul de infiintare a acestor servicii, insa oricata bunavointa ar exista din partea acestora, lipsa spatiilor efective pentru preluarea acestor servicii in sediile Consiliului Judetean, respectiv Prefecturii, creeaza dificultati.Cu toate ca la inceputul anului s-a anuntat ca cetatenii se pot adresa Prefecturii in vederea eliberarii pasapoartelor simple, permiselor de conducere si pentru inmatricularea autovehiculelor, momentan, pana la semnarea protocoalelor de preluare, cei interesati se pot adresa inca serviciilor care functioneaza in cadrul Politiei. Secretarul general al Prefecturii, Claudiu Palaz, sustine ca, pentru preluarea serviciului de evidenta pasapoartelor, regulamentul de organizare si functionare va fi avizat de prefectul judetului, cu avizul inspectoratelor de specialitate de la nivel central. Organigrama serviciului cuprinde 20 de posturi, iar dupa toate probabilitatile acestui serviciu i se va repartiza sala 01 de la subsolul Prefecturii. Claudiu Palaz a declarat ca acest spatiu este singurul care poate face fata desfasurarii logistice pentru ca angajatii serviciului sa-si poata desfasura activitatea in conditii optime. In ceea ce priveste serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor auto si certificatelor de inmatriculare pentru autovehicule, nu s-a identificat pana in prezent un spatiu optim, personalul urmand sa-si desfasoare activitatea in cadrul acelorasi birouri in care a activat si pana acum.Palaz a precizat ca organigrama de functionare pentru aceste servicii este mai stufoasa, respectiv 33 de posturi, fapt ce nu permite amplasarea logisticii specifice in sediul prefecturii.In urma reorganizarii acestor servicii, sefii acestora vor asigura conducerea interimara, pana la sustinerea concursurilor pentru atestare pe post. Procesele verbale de predare-primire a celor trei servicii comunitare care vor functiona in subordinea Prefecturii se vor incheia pe 10 ianuarie.In ceea ce priveste serviciile comunitare de evidenta a persoanei, care de la inceputul anului ar trebui sa functioneze in subordinea Consiliului Judetean, respectiv a consiliilor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, lipsa unor spatii adecvate este acut resimtita. In cadrul acestor servicii, isi vor desfasura activitatea politisti detasati care vor deveni functionari publici, dar si personal contractual. Normativele care consfintesc acest transfer sunt destul de laborioase prin prisma interpretarii lor, motiv pentru care CJC a facut doar primii pasi in actiunea de pregatire a functionarii acestor servicii.Purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean, Cristian Moldoveanu, a declarat ca s-au realizat inspectiile pentru identificarea spatiilor necesare pentru functionarea serviciilor. Dotarea serviciului de eliberare si evidenta a cartilor de identitate reorganizate prin OU50/2004 se va face de catre Ministerul Administratiei si Internelor prin achizitii publice din productie interna sau din import.In cadrul sedintei CJC care va ava loc in aceasta luna, va fi aprobata hotararea de preluare a serviciului precum si numirea unui sef prin hotarare de CJ.Totodata, in cadrul sedintei, consilierii vor rediscuta si pe marginea unei rectificari bugetare avand in vedere ultimele HG ale cabinetului Tariceanu care se refera la impunerea cotei unice de impozitare de 16%.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii