MINA Constanța va intra în posesia unor bunuri achiziționate de CJC pentru Mormântul pictat Hypogeu (DOCUMENT)
MINA Constanța va intra în posesia unor bunuri achiziționate de CJC pentru Mormântul pictat Hypogeu (DOCUMENT)
21 Jul, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
265
Marime text



- Miercuri, 23 iulie 2025, de la ora 10.00, este programată ședința ordinară a Consiliului Județean Constanța. Pe ordinea de zi se află 33 de proiecte de hotărâre ce vor fi supuse votului
- Unul dintre ele privește aprobarea dării în administrare a unor bunuri mobile, achiziționate în cadrul proiectului „Salvarea și punerea în valoare a Mormântului pictat Hypogeu”, către Muzeul de Istrorie Națională și Arheologie Constanța
Miercuri, 23 iulie 2025, de la ora 10.00, este programată ședința ordinară a Consiliului Județean Constanța. Pe ordinea de zi se află 33 de proiecte de hotărâre ce vor fi supuse votului.
Unul dintre ele privește aprobarea dării în administrare a unor bunuri mobile, achiziționate în cadrul proiectului „Salvarea și punerea în valoare a Mormântului pictat Hypogeu”, către Muzeul de Istrorie Națională și Arheologie Constanța.
Este vorba despre două vitrine expunere material arheologic și un sistem audio multilingv audioghid.
Transmiterea bunurilor mobile se va realiza pe bază de contract de dare în administrare, încheiat între Județul Constanța – Consiliul Județean Constanța și Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, în termen de maxim 30 de zile de la data adoptării prezentei hotărâri.
Drepturile și obligațiile părților
Proprietarul are următoarele drepturi:
- Să verifice dacă folosința și destinația bunurilor date în administrare este făcută în conformitate cu prevederile contractului de administrare
- Să urmărească modul în care administratorul își îndeplinește obligațiile stabilite prin contract
- Să revoce dreptul de administrare, dacă interesul public o impune sau dacă administratorul nu își respectă obligațiile prevăzute în prezentul contract
- Să controleze periodic modul în care sunt folosite și întreținute bunurile, cu respectarea destinației stabilite.
Proprietarul are următoarele obligații:
- Să predea bunurile libere de sarcini
- Să preia bunurile libere de sarcini, la încetarea, în orice mod, a contractului de administrare.
Administratorul are următoarele drepturi:
- Să i se asigure de către proprietar folosința bunurilor pe toată durata contractului de administrare
- Să folosească, să posede și să dipună de bunurile transmise în administrare, în condițiile legii și ale prezentului contract.
Administratorul are următoarele obligații:
- Să examineze și să conserve bunurile ca un bun proprietar
- Să exploateze în mod direct bunurile încredințate, în condițiile legii și ale prezentului contract, fără a aduce prejudicii proprietarului
- Să folosească bunurile care fac obiectul contractului cu respectarea destinației acestora și a legislației în vigoare
- Să mențină destinația bunurilor conform specificului acestora
- Să întrețină bunurile ca un bun proprietar și să obțină toate autorizațiile și/sau avizele prevăzute de lege în vederea bunei funcționări, dacă este cazul, precum și să păstreze în bune condiții bunurile încredințate precum și accesoriile acestora, să nu le degradeze/deterioreze, pe toată durata administrării
- Să asigure pza, protecția și conservarea bunurilor, ca un bun proprietar și să suporte toate cheltuielile necesare unei bune funcționări
- Să nu constituie garanții asupra bunurilor mobile transmise în administrare, prin gajare, ipotecare, angajare de credite, sau oricare alt tip de convenție
- Să nu dezmembreze bunurile mobile fără aprobarea proprietarului sau să instituie sarcini asupra acestora
- Să nu cesioneze contractul unei terțe persoane
- Să permită accesul reprezentanților proprietarului, finanțatorului și/sau ai altor structuri abilitate pentru a controla dtarea acestora, cu prilejul acțiunilor de verificare de la fața locului a implementării proiectului, precum și acțiunilor de monitorizare/control din partea autorităților, care desfășoară activități de audit și control
- Să restituie bunurile încredințate în aceeași stare în care le-a primit, la încetarea, din orice cauză, a contractului de administrare
- Să nu întreprindă acțiuni de relocare, precum și de înstrăinare și închiriere a bunurilor
- Să nu utilizeze bunurile pentru realizarea de activități economice în scopul obținerii de venituri prin cedarea folosinței acestora către o terță parte
- Să efectueze reparațiile curente ale bunurilor mobile ce fac obiectul contractului, după expirarea perioadei de garanție contractuală
- Suportarea tuturor cheltuielilor necesare pentru aducerea bunului la starea corespunzătoare de folosință, în cazul degradării acestuia, ca urmare a utilizării necorespunzătoare sau a neasigurării pazei
- Să numească un administrator (gestionar) al bunurilor atribuite în administrare
Clauze speciale
Administratorul este obligat să țină o evidență distinctă a bunurilor preluate în administrare. Cel puțin o dată pe an administratorul îi va pezenta proprietarului o dare de seamă a gestiunii sale. Darea de seamă trebuie să cuprindă toate informațiile necesare verificării exactității acesteia. Administratorul este obligat să îi permită proprietarului, în orice moment, examinarea registrelor și a documentelor justificative ce au legătură cu gestiunea sa.
Încetarea administrării
Contractul încetează prin:
a) revocarea dreptului de administrare prin hotărâre a Consiliului Județean Constanța, în următoarele situații:
- Când nu sunt exercitate drepturile și îndeplinite obligațiile prevăzute prin prezentul contract de administrare
- În cazul renunțării titularului la acest drept
- În cazul în care legea sau interesul public o impune
b) îndeplinirea scopului administrării sau prin încetarea cauzei care a dat naștere administrării
c) denunțarea de către proprietar a actului de administrare, ca urmare a solicitării comunicate administratorului, cu notificare prealabilă cu cel puțin 15 zile înainte de data la care încetarea urmează să își producă efectele
d) acordul părților
Prezentul proiect de hotărâre poate fi consultat integral în secțiunea DOCUMENT.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ședință CJ Constanța Bugetul de Venituri și Cheltuieli, pe anul 2025, pentru Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, în atenția consilierilor județeni (DOCUMENT)
c) denunțarea de către proprietar a actului de administrare, ca urmare a solicitării comunicate administratorului, cu notificare prealabilă cu cel puțin 15 zile înainte de data la care încetarea urmează să își producă efectele
d) acordul părților
Prezentul proiect de hotărâre poate fi consultat integral în secțiunea DOCUMENT.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ședință CJ Constanța Bugetul de Venituri și Cheltuieli, pe anul 2025, pentru Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, în atenția consilierilor județeni (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii