Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:24 15 07 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mai multe posturi temporar vacante, scoase la concurs de Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa

ro

15 Jul, 2025 14:46 199 Marime text
Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa

În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa scoate la concurs 5 posturi temporar vacante, astfel: un post infirmiera debutantă – Secția Gastroenterologie (aprox. 05.2027); un post infirmiera – Secția Neurochirurgie BO (aprox. 05.2026); un post brancardier – Secția Chirurgie Generală 1 (aprox. 01.2026);  un post băieșița– Laborator Recuperare Medicală, Medicină Fizică și Baleologie (aprox 06.2027); un post băieșița – Secția Recuperare Medicină Fizică și Baleologie – Eforie Sud Ambulatoriu Integrat (aprox. 03.2026)

Condiţii generale de participare la concurs:

a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfaptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
 
Conditii specifice de participare:


 
• infirmier debutant
Candidații trebuie să aibă absolvită școala generală
 
• infirmier
Candidații trebuie să aibă absolvită școala generală, minim 6 luni vechime in activitate și curs infirmieră.
 
• brancardier
Candidații trebuie să aibă absolvită școala general.

 
• baies / baiesita
Candidații trebuie să aibă absolvită școala general.
 
Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele acte:

a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate – copie;
d) certificat de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz – copie;
e) certificat de naştere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializari, precum şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de muncă, adeverinţele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocupare – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de unitate.) – original;
i) adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului. (Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civilă (pentru asistenţi medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR (pentru asistenţi medicali) – copie;
n) adeverinţă OAMGMAMR (pentru asistenţii medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanţa plată taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate într-un dosar cu şina în ordinea enumerată în anunţ.
 
Concursul se va desfăşura la sediul unitații, astfel:

Dosarele de concurs se pot depune până la data de 23.07.2025, ora 12:00, urmând ca la data de 24.07.2025, ora 10:00  să aibă loc selecția dosarelor.

Depunerea declaratie pe propria răspundere în vederea alegerii postului pentru proba scrisă ( a se citi NOTA) va fi la data de 31.07.2025.

Proba scrisă se va desfășura la data de 05.08.2025, ora 09:00, iar interviul la data de 11.08.2025, ora 09:00.

Rezultatele finale vor fi afișate la data de 18.08.2025, ora 14:00.

Notă:
În situația în care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi și este admis la selecția dosarelor pentru două sau mai multe posturi pentru care instituția sau autoritatea publică a organizat concurs în aceeași zi și la aceeași ora, acesta se prezintă la proba scrisă pentru un singur post.
 
Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă ,,Sfântul Apostol Andrei” Constanţa, B-dul Tomis, Nr. 145, Constanţa – REGISTRATURA unităţii.
 
Bibliografie Infirmier
 
1. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
– Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice.
– Precauţiunile standard : Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale.
 
2. Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012 cu modificările și completările ulterioare;
 
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
 
4. Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
 
5. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12 decembrie 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
 
6. Fişa postului – Infirmier
 
7. Programul Naţional de Pregătire al Infirmierelor. Note de curs, elaborat de OAMGMAMR 2012

Bibliografie Brancardier
 
1. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
– Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice.
– Precauţiunile standard : Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale.
 
2. Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012 cu modificările și completările ulterioare;
 
3. Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;
 
4. Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
 
5. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12 decembrie 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
 
6. Fişa postului- Brancardier ;
 
7. Program National de pregatire a infirmierelor. Note de curs, elaborate de OAMGMAMR 2012: Infirmiera şi locul de muncă:

Modul I:

Îmbrăcămintea de protecţie şi ţinuta infirmierei
Munca infirmierei în mediul infecţios
Locul de muncă al infirmierei: Spitalul, Serviciul de primire, Secţia de spital,
Saloanele.
Ce calităţi trebuie să aibă o infirmieră?

Modul II:
1. Respectarea drepturilor persoanei îngrijite

Modul III. Tehnici de îngrijire
A. Îngrijiri generale ale pacienţilor:
1. Noţiuni de anatomia şi fiziologia omului
1.1. Organismul uman ca unitate morfologică şi funcţională
Poziţia anatomică normală
6. Noţiuni de prim ajutor
7. Persoana bolnavă
9. Noţiuni privind îngrijirea pacientului cu boli
Infectocontagioase şi transmisibile
B. Îngrijiri ale pacienţilor:
1. Schimbarea lenjeriei de pat şi lenjeriei personale
1.1. Schimbarea lenjeriei de pat neocupat – fără pacient
1.2. Schimbarea lenjeriei patului ocupat de pacientul
Imobilizat – cu pacientul în poziţie şezândă şi în decubit
1.3. Schimbarea alezei
1.4. Schimbarea lenjeriei de corp în cazul pacientului
Imobilizat (i)
1.5. Schimbarea lenjeriei de corp în cazul bolnavului imobilizat (ii)
2. Toaleta pacientului. Igiena corporală şi Vestimentară
2.1. Igiena pacienţilor
2.2.toaleta pacientului imobilizat. Baia parţială la pat
3. Poziţia pacientului în pat
3.1. Poziţii în decubit
3.2. Poziţii înclinate
4. Mobilizarea pacientului
5. Transportul şi însoţirea pacienţilor
7. Colectarea produselor fiziologice şi patologice
7.1. Captarea urinii
7.2. Captarea materiilor fecale
7.3. Captarea sputei
7.4. Captarea vărsăturilor
8. Îngrijirea pacientului în fază terminală: (decesul. Îngrijirile post-decesului).

Modul v.
Comunicarea interactivă şi lucrul în echipa multidisciplinară
 
Bibliografie pentru postul de băieş
 
a)Fişa postului băieş
b) Ordinul ministrului sănătăţii nr.1226/2012 privind aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.855 din decembrie 2012 cu modificările şi completările ulterioare;

c) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;

d) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare,cu modificările şi completările ulterioare;

• Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice

• Precauţiunile standard: Măsuri minime obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale.

e) Ordinul nr 1761/ 14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private,evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare

f) Ordinul ministrului sănătăţii nr.1410/12 decembrie 2016, privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr.46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, nr.1009 din 15 decembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare
 
De asemenea, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” Constanţa scoate la concurs și următoarele posturi temporar vacante:
  • un post asistent medical generalist S – Secția Obstetrică Ginecologie 1 (aprox. 01.2027)
  • un post asistent medical generalist S – Secția Obstetrică Ginecologie 1 BO (aprox. 11.2026)
  • un post asistent medical generalist S – Secția chirurgie și ortopedie pediatrică (aprox. 03.2026)
  • un post asistent medical generalist PL principal – Unitatea de Transfuzie Sanguină (aprox. 05.2027)
  • un post asistent medical generalist PL principal – Secția Neurochirurgie BO (aprox. 05.2026)
  • un post asistent medical generalist PL – Secția Chirurgie Generală 1 (aprox. 06.2026)
  • un post asistent medical generalist PL – Secția Gastoenterologie (aprox. 07.2027)
  • un post asistent medical generalist PL – Secția Ortopedie și Traumatologie (aprox. 06.2027)
  • un post asistent medical BFT ( masaj) PL – Recuperare Medicală, Medicină Fizică și Baleologie ( aprox. 05.2027)
  • un post registrator medical principal – Centrul de Sănătate Multifuncțional Năvodari(aprox. 06.2027)
  • un post registrator medical – Secția Urologie (aprox. 01.2026)
  • un post registrator medical – Secția AȚI Adulți (aprox. 04.2027)
Condiţii generale de participare la concurs:

a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfaptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

Conditii specifice de participare:

• asistent medical generalist S
Se solicitaă diplomă licenta asistent medical generalist și 6 luni vechime cu contract normă întreagă ca asistent medical generalist;

• asistent medical generalist principal PL
Se solicită diplomă de şcoală sanitară postliceală sau prin echivalare conform HG 797/1997; 5 ani vechime în specialitate și certificat grad principal.

• asistent medical generalist PL
Se solicit diplomă de şcoală sanitară postliceală sau prin echivalare conform HG 797/1997 și  6 luni vechime cu contract normă întreaga ca asistent medical generalist;

• asistent medical BFT PL
Se solicită diplomă de şcoală sanitară postliceală sau prin echivalare conform HG 797/1997 și 6 luni vechime cu contract normă întreaga ca asistent BFT;

• . registrator medical
Se solicită diplomă de studii medii și  6 luni vechime în activitate.

• registrator medical principal
Se solicită diplomă de studii medii și  4 ani vechime ca registrator medical.

Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele acte:

a) formular de înscriere la concurs, conform Anexa nr.1;
b) declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului (UE) 2016/679, conform Anexa nr.2
c) act de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate – copie;
d) certificat de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz – copie;
e) certificat de naştere – copie;
f) documente care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializari, precum şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului – copie;
g) carnetul de muncă, adeverinţele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocupare – copie;
h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar (Documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de unitate.) – original;
i) adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului. (Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii) – original;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane – original;
k) curriculum vitae, model comun european;
l) asigurare răspundere civilă (pentru asistenţi medicali) – copie;
m) certificat de membru OAMGMAMR (pentru asistenţi medicali) – copie;
n) adeverinţă OAMGMAMR (pentru asistenţii medicali) – original;
o) livret militar, acolo unde este cazul – copie;
p) chitanţa plată taxă concurs – original;
q) actele vor fi îndosariate într-un dosar cu şina în ordinea enumerată în anunţ.

Concursul se va desfăşura la sediul unitații, astfel :

Până la data de 22.07.2025, ora 12:00 se pot  depune dosarele de concurs, iar la data de 23.07.2025, ora 10:00 va avea loc selecția dosarelor.

Depunerea declaratie pe propria răspundere în vederea alegerii postului pentru proba scrisă ( a se citi NOTA) va fi la data de 30.07.2025.

Proba scrisă se va desfășura la data de 01.08.2025, ora 09:00, iar interviul va avea loc la data de 07.08.2025, ora 09:00.

Rezultatele finale se vor afișa la data de 14.08.2025, ora 10:00.
 
Notă:
În situația în care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi și este admis la selecția dosarelor pentru două sau mai multe posturi pentru care instituția sau autoritatea publică a organizat concurs în aceeași zi și la aceeași ora, acesta se prezintă la proba scrisă pentru un singur post.Dosarele de participare la concurs se depun la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă ,,Sfântul Apostol Andrei” Constanţa, B-dul Tomis, Nr. 145, Constanţa – REGISTRATURA unităţii.

Bibliografie asistent medical generalist

(1) Prof. Dr. Marcean Crin: “Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști”; volumul I, volumul II, volumul III, Editura Univesitara Carol Davila Bucuresti, 2001

(2) Lucreţia Titircă: Urgenţe medico-chirurgicale –Sinteze-Editura medicală, Bucureşti 2006

(3) Corneliu Borundel: Medicină internă pentru cadre medii-Editura All – Ediţia aIVa rev. 2009

(4) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;

(5) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;

(6) Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2 / 9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009 cu modificările și completările ulterioare;

(7) Ordinul ministrului sănătății nr.1226 / 03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012 cu modificările și completările ulterioare;

(8) Ordinul ministrului sănătății nr. 1142/ 03 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 669 bis din 31 octombrie 2013 cu modificările și completările ulterioare;

(9) Ordinul nr. 1.761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare;

(10) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;

(11) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12 decembrie 2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;

(12) Fisa postului Asistent medical generalist.

Bibliografie asistent medical balneofizioterapie

1. Rădulescu Andrei – Electroterapie – Editura Medicală Bucureşti 2017;
2. Cristina Daia – Electroterapie – principii practice, Ed.Universitară 2019,Ediția a II-a revizuită, 2022
3. Adriana Sarah Nica- Recuperare Medicală – Ed. Universitară “Carol Davila” ,București 2004;
4. Kiss Iaroslav -Fiziokinetoterapia și recuperarea medicală, Ed.Medicală,București 2004
5. Sbenghe Tudor- Kinetoterapie profilactică, terapeutică şi de recuperare – Ed. Medicală Bucureşti – 1987;
6. Anghel Diaconu – Manual de tehnică a masajului terapeutic și kinetoterapia complementară, vol I și II, a XIII-a ediție a lucrării, revizuită și completată, Ed.universitară, 2017
7. Sidenco Luminița – Masajul în kinetoterapie:masajul terapeutic clasic, tehnici de masaj reflex, tehnici complementare, Ed. Fundației România de Mâine,2003
8. Camelia Ciobotaru – Îndreptar recuperare medicală – curs pentru studenți, Ed. Muntenia, Constanța ,2010
9. Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
10. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
11. Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2/9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările și completările ulterioare;
12. Ordinul ministrului sănătății nr.1226/03 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012;
13. Ordinul ministrului sănătății nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021cu modificările și completările ulterioare;
14. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1101/30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicali în unităţile;
15. Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12.12.2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016;

Bibliografie registrator medical

(1) Ordinul nr. 1782/2006 privind înregistrarea şi raportarea statistică a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă şi spitalizare de zi cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ordinul nr. 641/2021 privind aprobarea regulilor de confirmare din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale la nivel de pacient pentru cazurile spitalizate în regim de spitalizare continuă şi de zi, precum şi a metodologiei de evaluare a cazurilor neconfirmate din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale pentru care se solicită reconfirmarea cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Legea nr.46/2003 privind drepturile pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioar.
(4) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/12.12.2016 privind aplicarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Legea nr. 95/2006 – privind reforma în domeniul sănătăţii cu modificarile si completarile ulterioare
Titlul VII – spitale
Titlul VIII – capitolul II Secţiunea 1 – persoanele asigurate
– dovada calităţii de asigurat
(6) OMS 1101/ 30 septembrie 2016 – privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor asociate asistentei medicale in unitati sanitare, cu modificarile si completarile ulterioare;
– Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucreaza in sistemul sanitar la produse biologice.
– Precautiunile standard: Masuri minime obligatorii pentru prevenirea si limitarea infectiilor asociate asistentei medicale.
(7) Ordinul nr 1761/14 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare publice si private, evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie si dezinfectie efectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficientei acestuia, publica in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificarile si completarile ulterioare si Anexa nr 3.
(8) Competente informatice (pachet Microsoft Office- Word si Excel)
(9) Fişa postului pentru registratorul medical .
 
Citește și:
Primăria comunei 23 August, județul Constanța, angajează. Vezi despre ce post vacant este vorba!
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii