Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:34 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Modificari legislative pentru functionarea serviciilor comunitare de evidenta a persoanelor

ro

20 Apr, 2005 00:00 822 Marime text

Norme metodologice pentru eliberarea actelor de identitate provizorii

Guvernul a aprobat o serie de prevederi pentru reglementarea cadrului metodologic necesar pentru eliberarea actelor de identitate. Hotararea de Guvern nr. 111/1997 a fost completata cu norme referitoare la forma si continutul cartii de identitate provizorii. Cartea de identitate va preciza, alaturi de datele de identificare ale persoanei careia ii este eliberata, motivul eliberarii, perioada de valabilitate si serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor emitente. Documentul va fi completat manual, cu majuscule, de catre personalul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor. Elementele de particularizare pentru cartea de identitate provizorie sunt: materialul din care este confectionata - hartia speciala, de culoare bleu, cu filigran, dimensiunile si indicativele serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor.Totodata, au fost modificate si prevederile Hotararii de Guvern nr. 113/1997. Astfel, actualizarea, exploatarea si valorificarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populatiei se asigura, potrivit legii, de catre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor si serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor de la nivelul Consiliului Judetean si al consiliilor locale.Comunicarea unor date din Registrul permanent de evidenta a populatiei se aproba de seful serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, in cazul in care acestea sunt solicitate de persoane fizice sau agenti economici, daca acestea prezinta dovada unui temei legal justificat.In cazul autoritatilor publice locale, comunicarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populatiei se aproba de catre presedintele Consiliului Judetean. Furnizarea datelor pentru actiuni sau aplicatii de interes local si central se va asigura prin incheierea unui contract intre Consiliul Judetean si beneficiar, pentru aplicatii sau actiuni de interes local si intre Inspectoratul National pentru Evidenta Populatiei si beneficiar, pentru actiuni si aplicatii de interes central.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii