Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:34 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Fonduri europene pentru institutiile publice locale

ro

14 May, 2005 00:00 688 Marime text

Primaria Constanta a demarat implementarea proiectului "e-PMC" * Prin acest procedeu timpul de operare al documentelor se va reduce considerabil, fapt ce va genera eficientizarea activitatilor functionarilor publici

Municipalitatea a demarat implementarea proiectului "e-PMC", privind achizitionarea de certificate calificate de semnatura electronica si de dispozitive pentru utilizarea semnaturii electronice.Semnatura electronica este un procedeu modern care confera o siguranta crescuta in ceea ce priveste documentul si semnatarul acestuia, oferind informatii despre timpul real la care s-a efectuat semnarea. Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 20.000 euro, din care aproape 18.000 euro reprezinta finantare nerambursabila din partea Uniunii Europene, prin intermediul Programului Phare "Fondul de modernizare pentru dezvoltarea administratiei la nivel local".Prin intermediul acestui proiect, timpul de operare al documentelor se va reduce considerabil, fapt ce va genera eficientizarea activitatilor functionarilor Primariei. Astfel, personalul institutiei, folosit in prezent pentru asigurarea circulatiei fizice a documentelor, va putea fi angajat in cadrul altor activitati. Totodata, sistemul va actiona favorabil si asupra relatiei municipalitatii cu partenerii sai, institutiile publice, mediul de afaceri si cetatenii.Comunitatea locala va beneficia de pe urma implementarii proiectului prin economiile pe termen mediu si lung pe care utilizarea sistemului le aduce la bugetul local, mai ales datorita reducerii cheltuielilor legate de materialele consumabile.Un alt beneficiu este reprezentat de crearea unei arhive electronice, in care vor fi stocate toate actele si documentele emise de institutie, timpii alocati de functionari gasirii unor documente scazand substantial. De asemenea, constituirea si existenta arhivei electronice va oferi posibilitatea introducerii mecanismelor si procedurile necesare consultarii acesteia in timp real de catre orice persoana sau institutie interesata. Acest fapt va conduce astfel la cresterea transparentei actului decizional si la operativitatea transferului informatiilor publice.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii