Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:54 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nu vrei să plăteşti taxa de primă înmatriculare? Vezi ce paşi trebuie să urmezi pentru a chema la judecată statul

ro

22 Sep, 2012 01:00 8322 Marime text
01_inmatrioculari_-_masini_de_bulgaria.jpgAvând în vedere obligativitatea ca de la data 1 ianuarie 2013 toţi utilizatorii de mopede să deţină permise de conducere, există deja voci potrivit cărora autorităţile ar urma să-şi îndrepte atenţia, în perioada imediat următoare, către automobilele înmatriculate în alte state folosite de folosite de cetăţeni români. În acest context, ZIUA de Constanţa prezintă, în detaliu, paşii ce trebuie urmaţi în cazul în care utilizaţi o maşină înscrisă într-un stat membru al Uniunii Europene şi doriţi înmatricularea ei în România prin intermediul instanţelor de judecată, fără achitarea taxei privind emisiile poluante.

Adrian Ionescu, avocat, susţine că „în ultima perioadă cererile de înmatriculare fără plata taxei privind emisiile poluante prevăzută de Legea nr. 9/2012, cu modificările şi completările ulterioare s-au înmulţit şi acestea sunt admise de către instanţele de judecată în proporţie covârşitoare, evident atunci când refuzul înmatriculării de către Instituţia Prefectului Judeţului Constanţa - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea a Vehiculelor Constanţa este bazat doar pe neplata acestei taxe". „Actele pe care le solicităm clienţilor noştri se referă la actele de proprietate ale autoturismului şi cererea de înmatriculare precum şi refuzul autorităţii pârâte de a înmatricula autoturismul fără plata acestei taxe. Procedura în sine poate dura în funcţie de gradul de încărcare a instanţelor între 4 - 6 luni sau chiar 9-12 luni în cazul în care există situaţii mai complexe sau intervine vacanţa judecătorească de la depunerea actelor la instanţa şi până la înmatricularea efectivă. Costurile judiciare (taxe de timbru, timbru judiciar etc) sunt foarte reduse şi onorariile de avocat nu sunt, în opinia noastră, nici ele foarte mari existând o concurenţă mare pe acest domeniu, dar important este că astfel se evită plata unor taxe exorbitante şi discriminatorii impuse pentru înmatriculare autoturismelor (în special cele second hand)", ne-a mai declarat avocatul Adrian Ionescu.

Răbdare, răbdare şi iarăşi răbdare

Pentru a pleca la drum, utilizatorul unui automobil înmatriculat într-un stat al UE trebuie să aibă pregătite câteva sute de lei, patru mai exact, dar şi multă, multă răbdare. Dosarul trebuie să conţină factura ori contractul de vânzare cumpărare a maşinii dintr-o ţară membră UE, dovada primei înmatriculări într-un alt stat, document ce este cunoscut şi ca „certificat de înmatriculare", o copie după buletin şi o poliţă RCA. După ce s-au tradus şi legalizat toate actele (cu excepţia buletinului), utilizatorul maşinii ce urmează să fie înmatriculată se deplasează cu automobilul şi cu dosarul la Registrul Auto Român, în vederea efectuării certificatului de autenticitate al autoturismului. Acest „test" presupune o verificare tehnică amănunţită a maşinii (frâne, faruri, semnalizări, geamuri, noxe etc.). După vizita RAR, de unde se ia certificatul de autenticitate, următoarea oprire este la agenţia fiscală în a cărei rază teritorială se află persoana solicitantă pentru obţinerea certificatului fiscal, din care să reiasă că utilizatorul maşinii a devenit proprietarul ei, dar şi pentru înregistrarea la impozitele locale. De menţionat că de la dosar nu trebuie să lipsească fişa de înmatriculare a maşinii, act ce poate fi achiziţionat de la intermediarii de acte auto. La fel de importantă este şi cererea de exceptare de la plata taxei, unde se precizează că este nelegală.

Negaţia, cea mai importantă

Apoi, cu tot dosarul se merge la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţul Constanţa. Având în vedere că nu a fost plătită taxa de poluare, angajaţii serviciului mai sus precizat vor respinge dosarul de înmatriculare prin intermediul unui act oficial (negaţie). După aceea, toate actele vor fi depuse la Secţia Contencios a Tribunalului şi se solicită anularea actului administrativ emis de pârât (Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor) (refuzul de înmatriculare fără plata taxei) şi obligarea pârâtului la înmatricularea a autoturismului, fără plata taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevăzută de Legea nr. 9/2012, cu modificările şi completările ulterioare. După acest ultim pas, trebuie parcursă o judecată în primă instanţă şi recurs şi apoi obţinerea hotărârii cu menţiunea irevocabilă pentru a fi pusă în executare de către autorităţi.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Paul 26 Sep, 2012 10:47 Salutare, Am si eu o intrebare, daca urmez pasii de mai sus, dupa ce imi expira cele 3 randuri de numere rosii, si pana la primirea hotărârii irevocabile pentru a putea inmatricula masina fara plata taxei, voi mai putea circula cu ea ? Multumesc anticipat.
  • kostas 22 Sep, 2012 09:59 toate guvernele au datdovada de tembelism cronic prin impunerea unei taxe aberante si nesimtit de mari. cine achizitioneaza un auto sh este in mare majoritate o persoana cu venituri foarte mici(toti si-ar dori un auto nou, dar veniturile reduse nu ajuta la satisfacerea cerintelor). ca atare decat sa incasezi taxe nesimtite de la putine persoane, mai bine incasezi o taxa modica (100-200 euro) de la mai multe persoane, taxa pe care toti sa o poata plati. impovararea romanilor cu taxe si taxe este o gandire grandomana si denota indiferenta guvernantilor fata de popor, fata de traiul tot mai greu, fata de omul impovarat de griji. JOS CU TAXA AUTO!