Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:03 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

De ce tace prefectul Bola? „Zboară” oameni din Prefectură. Cine evaluează angajaţii (documente)

ro

30 Jul, 2013 00:00 2594 Marime text
„Examenul va avea loc în jurul datei de 28 august. În Prefectura Constanţa, trebuie să fie eliberate patru posturi”, a declarat, ieri, prefectul Eugen Bola, referindu-se la disponibilizările pe care instituţiile publice trebuie să le opereze în baza Ordonanţei 77/2013.

Guvernul Ponta solicită instituţiilor publice, prin Ordonanţa 77/2013, să desfiinţeze posturile vacante şi să reducă posturile ocupate cu 4%. Printre instituţiile afectate de prevederile acestei ordonanţe se numără şi Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa.
Reprezentantul Guvernului în teritoriu la Constanţa, Eugen Bola, susţine că examenul în urma căruia se va decide cine anume pleacă şi cine rămâne în instituţie „va avea loc în jurul datei de 28 august”. „Trebuie să fie eliberate patru posturi. Ceea ce este foarte neplăcut, pentru că suntem o instituţie cu foarte multe probleme”, declară prefectul.
Întrebat dacă există angajaţi ai Prefecturii care la momentul susţinerii examenului au concedii programate, Bola a răspuns categoric: „Nu avem o asemenea situaţie. Nu sunt angajaţi în concediu, deci nu există niciun impediment”.

Nu avem nevoie de proiecte cu finanţare europeană?

Conform spuselor prefectului judeţului Constanţa, de această ordonanţă vor fi afectaţi oameni din patru compartimente ale instituţiei. Pe ce criterii au fost alese aceste patru compartimente?!? Ei bine, Eugen Bola explică: „Buna funcţionare a instituţiei depinde de două componente: controlul de legalitate a hotărârilor adoptate de consiliile locale şi de Consiliul Judeţean Constanţa şi serviciul deconcentratelor, coordonate de prefectură. Am ales cele patru compartimente astfel încât să nu afectăm cele două activităţi, cele două componente”. Foarte curios, prefectul judeţului Constanţa a refuzat categoric, în pofida insistenţelor noastre, să ne comunice numele celor patru compartimente.
Potrivit unor surse bine informate, ar fi vorba despre: Fond Funciar, Afaceri Europene şi Cooperare Internaţională, Petiţii, scrisori şi relaţii publice şi Contabilitate, resurse umane şi administrative. Interesant este faptul că, în procesul disponibilizării, Prefectura Constanţa a luat în calcul două departamente deosebit de importante în economia instituţiei, anume Fondul Funciar şi  Afacerile Europene şi Cooperare Internaţională. Nu mai are judeţul Constanţa nevoie de proiecte cu finanţare europeană? Stă Constanţa atât de bine la capitolul ratei de absorbţie a fondurilor europene, astfel încât angajaţii din acest departament să fie de prisos?

Comisia de examinare va fi stabilită de Bola

În ceea ce priveşte comisia de examinare, aceasta va fi stabilită, conform declaraţiilor lui Bola, prin ordin al prefectului. Reprezentantul Guvernului în teritoriu la Constanţa a declarat că la examen nu va lua parte şi un reprezentant al Sindicatului Naţional al Funcţionarilor Publici din Constanţa: „Nu, nu va participa. Nu prezintă nicio relevanţă”.
Cât despre persoanele care îi vor supraveghea şi, eventual, evalua pe angajaţii care vor susţine examen, prefectul a precizat că acestea nu au fost încă stabilite, dar că, foarte probabil, va fi vorba despre şefi de servicii din cadrul instituţiei. Aşadar, unii dintre angajaţii Prefecturii Constanţa vor avea ingrata sarcină de a-şi evalua propriii colegi. Menţionăm că elaborarea subiectelor rămâne, pentru moment, o necunoscută, dar prefectul a dat asigurări ca va exista, totuşi, o bibliografie.

Angajaţii au primit notificări

O parte dintre angajaţii Prefecturii Constanţa au primit, în cursul zilei de ieri, o notificare prin care li se cere ca, în termen de 24 de ore, să-şi exprime acordul sau, după caz, dezacordul faţă de reorganizarea instituţiei, în conformitate cu ordonanţa mai sus amintită. „Menţionăm că în situaţia dezacordului, instituţia, în conformitate cu prevederile art. 99, alin. (1), lit. b) şi alin. (3) din actul normativ mai sus menţionat, va proceda la eliberarea din funcţia publică cu un preaviz de 30 de zile calendaristice”, se precizează în document. Asta după ce, tot ieri, aceşti angajaţi au primit un acord prin care iau „act de modificările structurii organizatorice ale instituţiei, ca urmare a reorganizării aprobate prin Ordinul Prefectului nr. 296/2013”. Conform afirmaţiilor sale, cel care a trimis Ministerului Afacerilor Interne propunerea pentru noua organigramă a instituţiei este prefectul Eugen Bola.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii