Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
12:19 21 05 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Planul de administrare şi management pentru 2018-2022 RATC îşi propune să deservească din nou transportul metropolitan (document)

ro

21 Apr, 2018 00:00 1590 Marime text
Consilierii locali municipali constănţeni vor aproba miercuri, 25 aprilie, planul de administrare şi management 2018 - 2022 al RATC. Regia s-a constituit ca regie autonomă din 1990, iar din anul 1996 se află în subordinea Consiliului Local Municipal Constanţa. RATC este singurul operator public de transport rutier din municipiu.
 
Planul de management al Regiei Autonome de Transport Constanţa este documentul care, după validarea de către Consiliul de Administraţie, va sta Ia baza activităţilor ce urmează a fi desfăşurate în perioada imediat următoare şi până Ia finalul anului 2022, având ca scop unic reducerea pierderilor şi efectuarea plăţilor către toţi creditorii, cu realizarea unor criterii de performanţă care să permită poziţionarea acesteia, în continuare, ca principalul operator de transport persoane din municipiul Constanţa.
 
Aceste măsuri de management pleacă de Ia măsurile de administrare şi vor descrie contextul în care regia îşi desfăşoară activitatea, precum şi interferenţele cu documentele programatice referitoare la mobilitatea durabilă în municipiul Constanţa, în contextul realizării unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, care să promoveze dezvoltarea şi să asigure o bună calitate a vieţii.
 
Planul are în vedere transformarea regiei în societate. Analizarea oportunităţilor de realizare a unor noi centre de cost şi profit, precum şi a celor legate de internalizarea unor activităţi, acţiuni cu durată de implementare medie sau mare, este posibil să depăşească sfârşitul anului 2018.
 
Pe termen scurt, sunt iniţiate deja procedurile privind transformarea regiei, iar directorul general executiv a coordonat working group-ul de întocmire a draftului de contract de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de călători prin curse regulate cu autobuze şi se intenţionează susţinerea încheierii lui uzitând clauza de urgenţă pentru maximum doi ani.
 
Totodată, în această perioadă este necesară implementarea unui sistem de e-ticketing. Trebuie demarate proceduri în ceea ce priveşte achiziţia de unităţi de transport eco, ca urmare a prevederilor Legii 37/2018 din 26.01.2018. Astfel, va exista premisa obiectivă de extindere a traseelor în zona metropolitană prin cooptarea în structura acţionariatului/asociaţilor noului operator, societate de transport public, a unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară sau a consiliilor locale din această zonă. Sunt necesare iniţierea unor dezbateri la nivelul Consiliului de Administraţie şi al Consiliului Local al municipiului Constanţa, în vederea preluării în operare a viitoarelor facilităţi park&ride, construirea de noi depouri în zona metropolitană şi analize privind posibilitatea de a reintroduce tramvaiele.
 
S-a luat, de asemenea, în considerare că regia are în exploatare loturi de autobuze de linie - 183 de unităţi, cu durata normală de funcţionare epuizată şi/sau depăşită, precum şi faptul că ultima înnoire a parcului auto a avut loc în anul 2008, când s-au achiziţionat 65 de autobuze (cca 36% din numărul total de autobuze).
 
Unul dintre obiectivele strategice vizează creşterea contribuţiei directe a regiei, dezvoltarea economică locală prin adaptarea reţelei de transport Ia noua structură a cererii de transport, în primul rând prin îmbunătăţirea transportului locuitorilor către locurile lor de muncă, luând în calcul şi activităţile sezoniere din staţiunea Mamaia, precum şi potenţialele trasee din Portul Constanţa.
 
RATC Constanţa are zilnic, pe 20 de trasee (22 în timpul sezonului estival), o planificare calendaristică, în funcţie de: zile lucrătoare, zile de sâmbătă şi duminică sau zile de sărbătoare legală. În zile lucrătoare sunt planificate 1.514 curse/zi, cu un parcurs total de 25.948 km/zi, iar în zilele de sâmbătă, duminică sau de sărbătoare legală sunt planificate 1.103 curse/zi, cu un parcurs de 18.723 km/zi.
 
Planul de administrare şi management 2018-2022 are, aşadar, în vedere actualizarea traseelor, dezvoltarea unor noi trasee, constituirea unui sistem modern de plată prin e-ticketing, monitorizarea traseelor şi a fluxurilor de călători. În privinţa monitorizării traseelor, regia anunţă că intenţionează achiziţionarea unui sistem GPS „pentru localizarea, monitorizarea şi îmbunătăţirea modului în care se efectuează programul zilnic de transport“.
 
Planul de administrare şi management pentru 2018-2022 al RATC poate fi vizualizat în secţiunea „Documente“.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii